Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Als ik dat andere forum lees en vaststel hoe veel kwalen de 2017 en 2018 modellen nog steeds hebben (niet motorgerelateerd), die dus wellicht ook nog steeds aanwezig zullen zijn op de 2019, dan ben ik hoe langer, hoe blijer met mijn rammelende, maar voor de rest foutloze 2015 GS...

Zelfs mijn dealer geeft me eigenlijk stilzwijgend gelijk dat ik nog MINSTENS een jaartje wacht met de aanschaf van de 1250 , ofschoon louter boekhoudkundig gezien, mijn huidige GS ook best nu wordt ingeruild....
 
Als ik een opdracht heb waarvoor ik redelijk ver uit de buurt moet dan tik ik over het algemeen tussen de 20k en 25k per jaar aan kilometers aan. Dan gaat de motor er echt uit. Mijn vorige RT LC is binnen een jaar na aanschaf en met 25k op de teller ingeruild voor de huidige GS LC Adv. Met de RT reed ik dagelijks Soest-Alkmaar v.v. en dat loopt lekker op. De huidige opdracht is in Amersfoort dus elke dag op de trapfiets en af en toe naar een productie locatie ergens in het land. De km stand van de GS LC Adv, is een bijna maagdelijke 13.000 km. Ongeveer 3000 km's daarvan zijn "pret" kilometers.

Met deze km stand en bouwjaar 2017 waarbij de modificaties ed. allemaal zijn uitgevoerd is de afschrijving relatief laag.
 
Als ik dat andere forum lees en vaststel hoe veel kwalen de 2017 en 2018 modellen nog steeds hebben (niet motorgerelateerd), die dus wellicht ook nog steeds aanwezig zullen zijn op de 2019, dan ben ik hoe langer, hoe blijer met mijn rammelende, maar voor de rest foutloze 2015 GS...

Zelfs mijn dealer geeft me eigenlijk stilzwijgend gelijk dat ik nog MINSTENS een jaartje wacht met de aanschaf van de 1250 , ofschoon louter boekhoudkundig gezien, mijn huidige GS ook best nu wordt ingeruild....
Hmmm nu in 3 mnd tijd een kleine 7000km gereden met de gsa (model 2017) maar heb nog niks meegemaakt. Tellerstand is nu totaal 15.000km. Nog geen kwaaltje tegengekomen.

Wat gaat er allemaal fout dan bij die andere mensen?
 
Met een beetje pech is er straks een 1100gs minder op de weg '(.

Ben gisteren geschept door iemand die uit een parkeervak kwam rijden. Op het eerste gezicht viel de schade aan mijn oude strijder mee, maar helaas trekt ie toch naar rechts en trilt het wiel tijdens het remmen. Bovendat is het rijgedrag over het algemeen een stuk zenuwachtiger geworden.

Hij is vandaag door de berger meegenomen en wordt overmorgen door een schade-expert bekeken, de dealer zag het somber in -O-
 
Met een beetje pech is er straks een 1100gs minder op de weg '(.

Ben gisteren geschept door iemand die uit een parkeervak kwam rijden. Op het eerste gezicht viel de schade aan mijn oude strijder mee, maar helaas trekt ie toch naar rechts en trilt het wiel tijdens het remmen. Bovendat is het rijgedrag over het algemeen een stuk zenuwachtiger geworden.

Hij is vandaag door de berger meegenomen en wordt overmorgen door een schade-expert bekeken, de dealer zag het somber in -O-

Shit man. Balen.

Zelf niets aan over gehouden?
 
weet ik nog niet, mijn heup is wel wat beurs. Ik heb wat pijntjes hier en daar, maar die zijn al snel afgezakt. Kon gisteren bij tijden amper lopen, maar dat lukt nu alweer een stuk beter. Ik kijk het nog een paar dagen aan, en mocht het niet verbeteren dan ga ik ermee naar de huisarts

Het pak en de helm zijn, op de handschoenen na, intact.

Verder is het financieel gewoon ruk, ik heb nul komma niks op het moment en ik moet maar zien wat ik kan kopen voor wat de verzekering uitkeert. Één ding is zeker, mits total loss gaat het geen BMW worden puur omdat ik daar het geld niet voor heb.
 
Sowieso naar de dokter ermee. Mocht je last blijven houden, dan is het dossier alvast aangemaakt voor een evt. schadeclaim. Tip: mocht het tot een letselschade claim komen, dan niet te snel bij een vergoeding tekenen voor definitieve afhandeling.
 
ja, heb het aangegeven bij de verzekering van de tegenpartij. ze raadden ook al aan om het in de gaten te houden.
 
Dat is minder nieuws Toti. Je kan echter voor weinig motor rijden, al moet je dan BMW wel loslaten. Je kan je ook no verbazen wat het "wrak" nog kan opbrengen. Let wel op dat de verzekering er niet vandoor gaat met je motor en hem meteen doorschuift naar een opkoper.
 
Met een beetje pech is er straks een 1100gs minder op de weg '(.

Ben gisteren geschept door iemand die uit een parkeervak kwam rijden. Op het eerste gezicht viel de schade aan mijn oude strijder mee, maar helaas trekt ie toch naar rechts en trilt het wiel tijdens het remmen. Bovendat is het rijgedrag over het algemeen een stuk zenuwachtiger geworden.

Hij is vandaag door de berger meegenomen en wordt overmorgen door een schade-expert bekeken, de dealer zag het somber in -O-

Kloten! Sterkte met de afwikkeling en alles.
 
Dat is minder nieuws Toti. Je kan echter voor weinig motor rijden, al moet je dan BMW wel loslaten. Je kan je ook no verbazen wat het "wrak" nog kan opbrengen. Let wel op dat de verzekering er niet vandoor gaat met je motor en hem meteen doorschuift naar een opkoper.

Ik heb het plan om voor nu een yamaha xtz660 te gaan aanschaffen en daarmee door te rijden tot ongeveer september volgend jaar en dan kijken of ik een andere bmw kan kopen. zou het liefste naar een 1150GS gaan.
 
Hoop dat ze de kwaliteitscontrole wat beter onder de knie hebben met de 2019 versie. MIjn 2014 en 2017 Adventure had redelijk wat mankementen. Heb op de 2017 nu 60.000 staan na 2 jaar.
 
Hé Totl, inderdaad ruk, man...

De XT 660Z is overgigens wel een geinige motor.
Mijn Gronings motormaatj heeft hem nu als offroader, maar de bodemvrijheid valt hem wat tegen tgo. zijn vorige XT660 R.
De windbescherming is dan weer zeer OK, en dat heb jij nodig....
Er is echt wel leven buiten het BMW-logo, hoor...
Succes met de afwikkeling !
 
Heeft hij de nieuwe of de oude? er zijn twee xtz660 namelijk.

Zit al voorzichtig te kijken naar verschillende opties. Denk dat een transalp misschien ook nog wel een idee is.

(of een K75?! :X)
 
Laatst bewerkt:
Heeft hij de nieuwe of de oude? er zijn twee xtz660 namelijk.

Zit al voorzichtig te kijken naar verschillende opties. Denk dat een transalp misschien ook nog wel een idee is.

(of een K75?! :X)


Oordeel zelf over het type van XT dat mijn maatje heeft : vorige week tijdens onze offroad-uitstap in het arrière-pays achter onze hoek :

XT660 Z -KLEIN France.jpg
 
Verder is het financieel gewoon ruk, ik heb nul komma niks op het moment en ik moet maar zien wat ik kan kopen voor wat de verzekering uitkeert. Één ding is zeker, mits total loss gaat het geen BMW worden puur omdat ik daar het geld niet voor heb.

Laat je iig niet met een kluitje in het riet sturen. Als de ander aanwijsbaar schuldig is, en je voertuig 'economisch' total-loss, zullens ze dagwaarde =moeten uitbetalen. Daarvoor gaan ze vaak gewoon naar autoscout en dat soort sites. Maar je hoeft niet hun eerste 'bod' te accepteren. Zij zullen de prijs van de goedkoopste 1100 eerst aanvoeren. Laat dan zien in welke opzichten die niet gelijk is aan de jouwe: Wel/geen ABS, kilometers, leeftijd, etc.

Ik heb dat ooit met de auto ook gehad. Stonden drie autos van dat type op gaspedaal.nl, en daar namen ze de prijs van de afgeragte Sjonnie-bak. Door simpelweg te wijzen op dingen zoals dat die geen trekhaak had, en dat er nog een paar te koop stonden voor veel redelijkere prijzen, heb ik er nog een aardige schep bovenop weten te praten.

Belachelijk dat het uberhaubt nodig is, maar wel belangrijk om te weten: Je kunt onderhandelen.

En vergeet ook niet om accessoires als koffers enzo te claimen.
 
de koffers zaten er niet op dus daar is geen schade aan. Tevens heb ik de corbin zadels eraf gehaald en de originele bmw zadels er weer opgedrukt, daar kan ik ook nog wel wat uit halen.

de accesoires vind ik nog wel een goede, ik had het een en ander verspijkert. oa verstralers van het merk 'piaa' en de tills.de injector mod.
 
Laatst bewerkt:
Mooi shit man Totl. Die accessoires tellen zeker wel mee in de waarde. Als je een redelijke vergoeding hebt gekregen is een GS toch nog niet helemaal uit beeld, schat ik zo in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan