Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Astian...ik heb een suggestie..
In jouw zoektocht naar een boxercup....Ik heb zelf ook een hele fraaie 1100S gehad. Geen boxercup maar helemaal blauw gekleurd. Ook de wielen.
Fantastisch ding...Deze heb ik 1,5jr geleden, ingeruild voor een 1250 RS.... Daarop rijdend merk ik dan goed wat de tand des tijds heeft verbeterd. ( mocht je de 1100S willen vergelijken met de RS.... Is zo een RS dan niets voor jou ? Eventueel een van pakweg 2 jr....( 1200 of 1250)
Trouwens....mijne staat te koop..... 1250 met 6k op de teller..... :) :)
 
@Astian goede keuze. Heb zelf paar jaar een Hyper 1100S gehad, wat een fun bike. Zou er zo weer een terug kopen. Toen ik de 690 kocht had ik weer een HM overwogen, uiteindelijk kon ik niet vinden wat ik zocht (vele met schade, en dus geen originele handkappen).

Enjoy in ieder geval, je zult er geen spijt van krijgen 😁
Ik heb er inderdaad al veel plezier aan gehad. Dat ik dit niet eerder heb bekeken.
Ik reed maandagavond de parking van de school af waar ik avondles geef. Ik wring mij tussen de slagboom en de muur, en raakte daardoor met de handkap eventjes licht de muur.
Op een nieuwe motor zou dat een steek recht in mijn hart zijn en had er al lang een nieuwe handkap besteld. Bij deze heb ik er zelfs niet naar gekeken bedenk ik me de moment dat ik het neerschrijf. Gewoon lekker zorgeloos als er eens iets misgaat, en hopen fun.

Astian...ik heb een suggestie..
In jouw zoektocht naar een boxercup....Ik heb zelf ook een hele fraaie 1100S gehad. Geen boxercup maar helemaal blauw gekleurd. Ook de wielen.
Fantastisch ding...Deze heb ik 1,5jr geleden, ingeruild voor een 1250 RS.... Daarop rijdend merk ik dan goed wat de tand des tijds heeft verbeterd. ( mocht je de 1100S willen vergelijken met de RS.... Is zo een RS dan niets voor jou ? Eventueel een van pakweg 2 jr....( 1200 of 1250)
Trouwens....mijne staat te koop..... 1250 met 6k op de teller..... :) :)
Maar ik vind een RS echt niet mooi.
Een R1100S of R1200S vind ik wel oprecht mooi. Ik zie gewoon graag wat oudere dingen blijkbaar.

Bovendien, ik ben echt gesteld met mijn Hyper. Ik hoop dat het een lang liefdesverhaal kan worden :)

En dan met het stuur erop van een 1200/1250 R
Als ik dat zie in een advertentie, dan loop ik snel weg. Dat ziet er niet uit, en dat kan je toch ook gewoon echt niet willen op zo'n fiets dat eigenlijk al een touring is vergeleken met mijn Panigale.


Had aan deze man gevraagd of hij de clipons nog had. Was niet het geval, maar het stuur dat er nu op zat kost zeker wel € 500 euro. Als ik dat verkoop (lees: ooit al verkocht zou krijgen), dan kan ik makkelijk weer clipons kopen.
:/
 
Een lange liefdes relatie van jou, op de motor of met een bevallige dame...?
Uit je vorige posts heb ik daar mijn bedenkingen bij....maar allez.....ge zijt een vrij mensch nietwaar....:) ?
En wat de RS betreft.....al eens op gereden ? zo nee...proberen !! krijg je wellicht toch die 1e lange liefdes relatie :) :)
 
Ik kan dat geloven dat dat ongetwijfeld goed rijdt, maar motorrijden is toch allemaal emotie dus moeten die looks er voor mij zijn. Als dat er niet is, dan bekijk ik het niet verder.
Enja, ik vind een GS echt een mooie motor :)

Allé Slijk, geef nu toe, van de drietal posts van gisteravond tot nu. Ben ik nu zo'n verschrikkelijk mens waarmee je niet door de deur kan zoals jij me altijd afschildert? Ja, ik wissel al eens en kan al eens impulsief zijn, maar daarmee leg ik jou niets in de weg?
 
Astian, als ik zomaar even in mijn gedachten pluis, auto verkocht, motor verkocht, huisje kopen, ah nee toch een motor(tje) effin beetje niet weten wat je wilt, van de hak op den tak zeggen ze bij ons, laat ons verrassen wat het in een paar maanden gaat worden ;-)
 
Saai is het in ieder geval niet.
En na 3 R1100S'en ben ik uiteindelijk overgestapt naar de GS'en.
Wel ontzettend veel lol mee gehad, maar je moet duidelijker werken.
Bij de GS kan je in een bocht nog van alles corrigeren. De S ligt iets anders.

Net terug van een 10 dagen rondje met de Rallye (4.240 km). Heerlijk gestuurd, mooi rondje, goed gegeten en gedronken en drie kilo zwaarder thuis weer op de bank geploft. Nu maar weer eens bedenken wat we hierna gaan ondernemen! Motor gaat over twee weken weg voor een grote beurt. Want ik heb er inmiddels als weer 10k mee gereden.
 
Er is inderdaad een verschil in de Alpen... Deze zomer moest ik met mijn F700GS echt he-le-maal op de limiet omhoog knallen om een 1200GS en 1600GT bij te houden die weliswaar stevig, maar niet op de limiet de bergpassen opreden. Met mijn 1250GS zal dat ongetwijfeld een heel ander verhaal zijn. Alles is maar hoe je 't ziet en wilt.
Later deze zomer nog eens teruggekeerd naar de Alpen, alleen, met een 29PK XL350R van 36 jaar oud. Zelden zoveel lol gehad. Maar je gemiddelde zakt wel 40 km/u...

MAAR ondertussen dus twee weken fiere eigenaar van mijn 1250GS. Ondertussen al 1.600 km op de klok en eerste onderhoud gekregen.
Eerste indruk... Ongelooflijk hoe soepel die boxer is (helemaal anders dan de 1200RT op het werk - vreemd genoeg) en hoeveel onmiddellijk vertrouwen de motorfiets geeft. Al na 5 kilometer leek in te vergeten dat ik met mijn spaarboek rondrij.
Alles gaat zo makkelijk en soepel, echt niet normaal. Alle technologische snufjes zijn zoooo zalig. Nooit gedacht dat ik zo een luxepoes zou worden.
Scorp heeft gelijk vrees ik... Na de GS is er niets meer *D

De 700GS blijft toch wel nog in de stal voorlopig (al rij ik er voorlopig nauwelijks mee). Deze winter nog even gebruiken als pekelmotor en daarna zien we wel weer.
 
Astian, als ik zomaar even in mijn gedachten pluis, auto verkocht, motor verkocht, huisje kopen, ah nee toch een motor(tje) effin beetje niet weten wat je wilt, van de hak op den tak zeggen ze bij ons, laat ons verrassen wat het in een paar maanden gaat worden ;-)
Er veel commentaar op hebben maar toch benieuwd zijn naar de volgende verrassing ;)
Je kan er allemaal van denken wat je wilt, maar ik ben natuurlijk wel een doener :) Hoe lang deed Verhulst over zijn traject voor de aankoop van zijn GS? Ik bedoel maar...
 
Als we nu eens zouden ophouden met mekaar door de modder te halen, gewoon een voorstel?
(Ik wou bijna "slijk" schrijven, maar dat past niet zo in deze context 😊)
Zonder de kleuter uit te hangen, maar ik ben écht niet begonnen hoor _O-
 
MAAR ondertussen dus twee weken fiere eigenaar van mijn 1250GS.
....
Alles gaat zo makkelijk en soepel, echt niet normaal. Alle technologische snufjes zijn zoooo zalig. Nooit gedacht dat ik zo een luxepoes zou worden.
Scorp heeft gelijk vrees ik... Na de GS is er niets meer *D

Ik ben benieuwd... als er na de GS niets meer gaat zijn, dan kan er gelukkig wel nog vanalles naast zeker? 🤷‍♂️
De Tenere 700 blijft me triggeren... maar zou ik niet als daily willen.

Maar een Tenere 700 en een GS in de garage, is dat niet van het allroad teveel en zou ik dan niet eens moeten gaan kijken voor een 1250RT ofzo?
Hoe ervaar jij het comfortverschil tussen de GS en de RT? Of laat het me anders zeggen... als je een lichte allroad moet combineren met een dagelijks werkpaard. Kies je dan toch nog voor de GS of eerder voor de RT?


En ben eigenlijk nog ergens benieuwd naar...
Aangezien je zo goed als onmogelijk een nieuwe GS koopt zonder quickshifter... kan je daar ook gewoon met koppeling mee schakelen zonder dat je voelt dat er "iets" niet klopt?
Ik heb het nog niet getest bij de 1250, maar bij de BMW motoren die met een koppelingskabel werken voel ik een knikje als ik met koppeling schakel...
 
En ben eigenlijk nog ergens benieuwd naar...
Aangezien je zo goed als onmogelijk een nieuwe GS koopt zonder quickshifter... kan je daar ook gewoon met koppeling mee schakelen zonder dat je voelt dat er "iets" niet klopt?
Ik heb het nog niet getest bij de 1250, maar bij de BMW motoren die met een koppelingskabel werken voel ik een knikje als ik met koppeling schakel...
Ja dat 'knikje' is standaard en erg irritant. Maar goed alles went....
Op de 1200gslc had ik dat totaal niet...
 
Vandaag stond mijn kleine v strom ( 650xt) in de werkgarage naast een hagelnieuwe tenere 700.....
Leuk ding maar vooral het vergelijk van de zadels van beide motoren deed mij vermoeden dat ik op mijn soes veeeeeel lekkerder zit....wat een retesmal zadeltje op die yamaha...alleen daarom al zou ik hem nooit kopen
 
Daarom duurde het zo lang bij jou... je kon eigenlijk gewoon niet kiezen... 😅

Dat het een GS werd stond wel vast en dat het een DOHC zou worden als het ff kan.
maar je weet het wel wil graag een goede deal en niet te ver weg ,want als je er wat mee heb moet je dan ver reizen ook niet handig.
 
Ja dat 'knikje' is standaard en erg irritant. Maar goed alles went....
Op de 1200gslc had ik dat totaal niet...
Ik heb ook eens over dit knikje geschreven, ik heb nu mijn koppeling hendel op 1 afgesteld (dichtste bij stuur) dit terwijl ik vrij grote handen heb, ik heb nu minder last van dit knikje ook vind ik de koppeling nu prettiger werken.

Al iets bekend wat er met je motor aan de hand is?
 
Ik heb ook eens over dit knikje geschreven, ik heb nu mijn koppeling hendel op 1 afgesteld (dichtste bij stuur) dit terwijl ik vrij grote handen heb, ik heb nu minder last van dit knikje ook vind ik de koppeling nu prettiger werken.


Ook een kabel? 850GS als ik de foto goed heb gezien?

Hopelijk is dit niet het geval met een 1250 want ik vind het maar niets... Alleen daarom zou ik geen quickshifter willen op de 750/850
 
ik weet niet welk knikje bedoeld wordt, maar de s1000r en rr hebben ook een knikje als je de koppeling op laat komen. Heb me laten vertellen dat dat de slipperclutch is en zo hoort.
Die motoren hebben ook de quickshifter op het stangetje zitten aan het rempedaal. Bij een gs zit dat anders. Bij een gs met schakelhulp merk je niks vreemds als je met koppeling erbij schakelt.
(Met gs bedoel ik dan een 1200 of 1250 gs(a))
 
Ik heb ook eens over dit knikje geschreven, ik heb nu mijn koppeling hendel op 1 afgesteld (dichtste bij stuur) dit terwijl ik vrij grote handen heb, ik heb nu minder last van dit knikje ook vind ik de koppeling nu prettiger werken.

Al iets bekend wat er met je motor aan de hand is?
Nope, hij is op transport "geladen". Geen idee waar ie uithangt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan