Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

IMG_20210501_194536_363.jpg
 
De foto .....
Detox links en moi rechts organiseren een najaarsrit as zaterdaf 18-9....
Verzamelen plm 10.00 uur.
Locatie Starbucks Wiekenweg Amersfoort...
Rit plm.150 km..
IMG-20210915-WA0002.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ook een kabel? 850GS als ik de foto goed heb gezien?

Hopelijk is dit niet het geval met een 1250 want ik vind het maar niets... Alleen daarom zou ik geen quickshifter willen op de 750/850
Zoals eerder gezegd het knikje heeft niets te maken met quickshifter maar met slipper clutch je voelt het af en toe met loslaten van de koppeling en heel soms met in knijpen van koppeling en ja er zit een kabel op de F850GSA van mij.
Maar zoals ik eerder zei met koppeling hendel dicht bij stuur (stand 1) is dit gevoel veel minder aanwezig.

Quickshifter begin ik al wel meer te waarderen trouwens vooral terug schakelen gaat mooi op schakelen gaat ook goed vanaf 3 als je maar goed gas geeft, met rustig toeren gebruik ik gewoon de koppeling.
Bij de 850 zit er gewoon een stangetje/schakelaar tussen schakelpedaal.

E796CB9F-83D5-4DA1-BE2F-B97749FE37F3.jpeg
 
Aangepast ..bedankt voor je scherpzinnigheid.
Beetje kort dag …. We moeten zaterdag met de verse hond naar de eerste privéles…. het mormel is zo plots opgedoken in ons leven, dat we zowat continu in Frankrijk zaten en dus geen puppyklassen konden volgen….een Labrador zonder schoolopleiding is een ADHD-raket met slechts 1 geprogrammeerd doel : 24/7 anarchie en kattenkwaad … :+
 
Zoals eerder gezegd het knikje heeft niets te maken met quickshifter maar met slipper clutch je voelt het af en toe met loslaten van de koppeling en heel soms met in knijpen van koppeling en ja er zit een kabel op de F850GSA van mij.
Maar zoals ik eerder zei met koppeling hendel dicht bij stuur (stand 1) is dit gevoel veel minder aanwezig.

Quickshifter begin ik al wel meer te waarderen trouwens vooral terug schakelen gaat mooi op schakelen gaat ook goed vanaf 3 als je maar goed gas geeft, met rustig toeren gebruik ik gewoon de koppeling.
Bij de 850 zit er gewoon een stangetje/schakelaar tussen schakelpedaal.

En zoals ik al eerder zei lijkt het bij mij eerder voor te komen bij het inknijpen van de koppelingshendel. Maar wil het nog wel eens checken voor de zekerheid. Begin nu zelf te twijfelen. :?
En het is niet enkel bij de 750GS die hier in de garage staat, voelde het ook als ik eens een 850 heb testgereden.

Quickshifter werkt hier ook redelijk goed, maar idd, het best als je wat gas geeft. Meteen ook de reden waarom ik met de 750GS veel sportiever rij dan met mijn Ten.
Het is me wel al meer dan ééns voorgevallen dat het terugschakelen niet geheel probleemloos verloopt... heel soms moet ik de koppeling erbij nemen om 'm een versnelling lager te krijgen.

Voor mij blijft zo'n quickshifter meer iets voor racers, ik vind het niet echt een meerwaarde op een GS. Maar goed, tegenwoordig heb je niet meer de keuze he, ik zal het ermee moeten doen.
 
Beetje kort dag …. We moeten zaterdag met de verse hond naar de eerste privéles…. het mormel is zo plots opgedoken in ons leven, dat we zowat continu in Frankrijk zaten en dus geen puppyklassen konden volgen….een Labrador zonder schoolopleiding is een ADHD-raket met slechts 1 geprogrammeerd doel : 24/7 anarchie en kattenkwaad … :+
Het is een spontane ingeving van Detox en moi...suc6 met Ed Raket...
 
7D3A1C86-8C8C-403B-9479-9ADC1F3B2DB9.jpeg

Gaat niet passen? Bekabeling los gaat mij wat te ver om zelf te doen…
 

Bijlagen

  • A4277D7A-1618-42A3-905C-332A86422296.jpeg
    A4277D7A-1618-42A3-905C-332A86422296.jpeg
    136,3 KB · Weergaven: 27
Ik zag net deze terugroepacties Voor de luxe GS voetsteunen.

 
820 Pagina's krijg je echt niet vol zonder onzin... heerlijk lezen hier!
En toch sla ik pakweg 50 vlot gevulde kulpagina's over omdat dit na 4 weken vakantie echt teveel van het goede is.
Dus het goede nieuws is, ik ben er weer en zaterdag ben ik er bij. Slechts 6500 km gereden dus ik heb nog wat band over....
 
En met al die nieuwe namen hier die hier stevig mee discussieren, loopt het nog niet bepaald op met liefhebbers voor as zaterdag......verbaast mij echt...
Meer kletsen over de motoren dan er mee rijden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan