Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

In ons clubje rijdt een motoragent mee op een pan European en ik zie hem dingen doen met dat ding dat elke verdere discussie over gewicht nutteloze toetsenbord praat is.

de rijtraining die motor agenten hebben voor het rijden op een motor is zeer pittig en die mensen kunnen serieus goed rijden.
Veel beter dan veruit de meeste van ons , ik ben niet zo getalenteerd als die motor agenten , off road is 50kg minder wel erg prettig.
niet niet nutteloze toetsenborden praat ,, waarom willen professionele coureurs ook zo'n laag mogelijk gewicht, maakt de motoren makkelijker te hanteren

Ik ben een gemiddekde politiemens..
Waar baseer je die uitspraak op ?
Samen x sporten..? Kijken oj jjj je uitspraak kan bewijzen
'wat is jou leeftijd? dat moet je wel schakelen.
ze trainen hier in de sportschool waar ik ga en zie wat ze presteren ,,de gewone straat agent is niet zo spannend waar ze aan moeten voldoen, de bijzondere eenheden dat is wat anders . geld natuurlijk ook voor militairen die bij een bijzonder onderdeel zitten

je komt maar langs,
 
Tuurlijk weet ik hoeveel een R1200GS weegt... 🤷‍♂️
Minder dan mijn Supertenere in ieder geval... het is dan ook net daarom dat ik die opmerking plaatste... Als jij de GS 50kg te zwaar vind om offroad mee te rijden wil ik dat gerust aannemen, maar doe niet of dit vanzelfsprekend en voor iedereen zo is...
Ik ben meer dan één off allroadcursus gaan volgen, en bij de laatste cursus werd zelfs vermeld dat een R1250GS eigenlijk makkelijker te hanteren is dan een lichtere F850GS...

En die interessantere filmpjes waar The DanMan het over heeft... dat is iets heel anders dan wat jij er van wil maken. (keer op keer)
Je hoeft geen echt rijbewijs-bedreigende rijstijl te hanteren om mooie filmpjes te maken... ;)
Door de haarspeldbochten en heuvels van de achterhoek 8-)
 
de rijtraining die motor agenten hebben voor het rijden op een motor is zeer pittig en die mensen kunnen serieus goed rijden.
Veel beter dan veruit de meeste van ons , ik ben niet zo getalenteerd als die motor agenten , off road is 50kg minder wel erg prettig.
niet niet nutteloze toetsenborden praat ,, waarom willen professionele coureurs ook zo'n laag mogelijk gewicht, maakt de motoren makkelijker te hanteren


'wat is jou leeftijd? dat moet je wel schakelen.
ze trainen hier in de sportschool waar ik ga en zie wat ze presteren ,,de gewone straat agent is niet zo spannend waar ze aan moeten voldoen, de bijzondere eenheden dat is wat anders . geld natuurlijk ook voor militairen die bij een bijzonder onderdeel zitten

je komt maar langs,
Het staat of valt met wat je onder offroad verstaat. Om met een gs te crossen over de crossbaan op de snelheid van een enduro, dan moet je al wel over behoorlijke rijkunsten beschikken. Maar wat rustiger en uitdagend offroad (Tet, Hechtlingen, Fürstenau) is juist weer wel goed te doen, al na een beetje training. Helemaal als je offroad wilt combineren met reizen, dan is de gs daar juist bij uitstek geschikt voor.

En filmpjes van een motorritje worden doorgaans weet aangenamer om te kijken als ze niet dodelijk saai en eentonig zijn. Ik denk dat de gemiddelde kijken van een motorfilmpje niet kijkt om de omgeving(provinciale wegen en stoplichten) alleen te zien. Ook op de openbare weg in Nederland kun je makkelijk afwisselender filmpjes maken, waar je en omgeving en ook wat prettig rijwerk ziet. Je hoeft daarvoor niet 20 of 30 kilometer te hard en onverantwoord te rijden, zoals jij steeds benadrukt...
 
Ik ben een gemiddekde politiemens..
Waar baseer je die uitspraak op ?
Samen x sporten..? Kijken oj jjj je uitspraak kan bewijzen


Daag 'm niet uit... ik heb 'm al buiten adem zien komen door alleen uitleg te geven in één van de filmpjes.

Sorry Verhulst, maar zo'n uitspraken vragen er gewoon om.


Enne, die militaire norm? Ik wil jou wel eens 10x zien optrekken... maak daar ff een filmpje van. Meteen iedereen stil hier.
 
Het staat of valt met wat je onder offroad verstaat. Om met een gs te crossen over de crossbaan op de snelheid van een enduro, dan moet je al wel over behoorlijke rijkunsten beschikken. Maar wat rustiger en uitdagend offroad (Tet, Hechtlingen, Fürstenau) is juist weer wel goed te doen, al na een beetje training. Helemaal als je offroad wilt combineren met reizen, dan is de gs daar juist bij uitstek geschikt voor.

En filmpjes van een motorritje worden doorgaans weet aangenamer om te kijken als ze niet dodelijk saai en eentonig zijn. Ik denk dat de gemiddelde kijken van een motorfilmpje niet kijkt om de omgeving(provinciale wegen en stoplichten) alleen te zien. Ook op de openbare weg in Nederland kun je makkelijk afwisselender filmpjes maken, waar je en omgeving en ook wat prettig rijwerk ziet. Je hoeft daarvoor niet 20 of 30 kilometer te hard en onverantwoord te rijden, zoals jij steeds benadrukt...
Ik ben opgehouden met mijn (bochtige, snelle, berg-) ritten te filmen, van zodra ik doorhad, dat iedereen ijlings de kamer verliet als ik die opnames begon af te spelen…

Ik kan ze niet goed monteren en inderdaad, ze zijn DODELIJK saai voor iedereen, behalve voor mezelf (en dan nog)…

Ermee ophouden is gewoon een daad van menslievendheid… :+
 
Ik ben opgehouden met mijn (bochtige, snelle, berg-) ritten te filmen, van zodra ik doorhad, dat iedereen ijlings de kamer verliet als ik die opnames begon af te spelen…

Ik kan ze niet goed monteren en inderdaad, ze zijn DODELIJK saai voor iedereen, behalve voor mezelf (en dan nog)…

Ermee ophouden is gewoon een daad van menslievendheid… :+

ik maak mijn video's ook niet puur voor de mensen hier, heeft niets te maken met menslievendheid, integendeel .
Dat je ook met een gematigde stijl leuk kan motoren rijden en ook wat van de omgeving kan laten zien.
 
de rijtraining die motor agenten hebben voor het rijden op een motor is zeer pittig en die mensen kunnen serieus goed rijden.
Veel beter dan veruit de meeste van ons , ik ben niet zo getalenteerd als die motor agenten , off road is 50kg minder wel erg prettig.
niet niet nutteloze toetsenborden praat ,, waarom willen professionele coureurs ook zo'n laag mogelijk gewicht, maakt de motoren makkelijker te hanteren


'wat is jou leeftijd? dat moet je wel schakelen.
ze trainen hier in de sportschool waar ik ga en zie wat ze presteren ,,de gewone straat agent is niet zo spannend waar ze aan moeten voldoen, de bijzondere eenheden dat is wat anders . geld natuurlijk ook voor militairen die bij een bijzonder onderdeel zitten

je komt maar langs,
Ik ben op weg naar de 64 ..jr... 100kg en 2m lang....ik schat in dat ik het nog van je win .. op mn 57e was ik de snelste 50+ op de hindernisbaan....en ik ben echt gemiddeld.....alleen niet op de hindernisbaan...had mn lengte mee
 
Ik ben op weg naar de 64 ..jr... 100kg en 2m lang....ik schat in dat ik het nog van je win .. op mn 57e was ik de snelste 50+ op de hindernisbaan....en ik ben echt gemiddeld.....alleen niet op de hindernisbaan...had mn lengte mee
kijk dan word het al anders, had ook wel collega's die marathons en triatlons doen en dan een serieuze tijd neer zetten. die waren zoveel beter dan de norm voor defensie en politie/brandweer.
Ik heb het over mensen die wel de norm halen en daar voor trainen , maar niet voor een aparte sport beoefenen en dat op een hoog niveau trainen veel verder trainen dan voor de norm.
 
kijk dan word het al anders, had ook wel collega's die marathons en triatlons doen en dan een serieuze tijd neer zetten. die waren zoveel beter dan de norm voor defensie en politie/brandweer.
Ik heb het over mensen die wel de norm halen en daar voor trainen , maar niet voor een aparte sport beoefenen en dat op een hoog niveau trainen veel verder trainen dan voor de norm.
Buiten dat je allemaal onzin uitkraamt, is de tekst die je steeds schrijft niet te volgen.
 
De militaire norm _O- Een stok achter de deur om zelfs de meeste luie varkens in dienst in beweging te krijgen bedoel je.
 
Klopt volledig, mooi voorbeeld hiervan, bijna 7 minuten lang en geen moment het gevoel gehad dat ik moest skippen...
Dit is natuurlijk iets heel anders dan gewoon uwe dashcam integraal op youtube smijten. _O-

Nu is het natuurlijk ook wel de omgeving en de uitdaging om daar te rijden waardoor je blijft kijken 😉
Ala je overigens een gopro hebt kun je best aardige filmpjes in elkaar knutselen met het filminelkaarknutselappje van gopro zelf 🙂
 
Ieder reageert uiteraard op zijn manier .

Ikzelf zou ongetwijfeld, snuivend van verontwaardiging en gekrenkte eer, zweren dat ik hier geen enkel filmpje meer postte, bij zoveel kritiek van jullie.

Verhulst is duidelijk anders…

De enige oplossing is dus voor de meerderheid hier : de filmpjes negeren, hetgeen ikzelf al jaren doe , waardoor ik de rest van Verhulst’s geraas hier wel kan hebben … hij maakt nu eenmaal deel uit van de folklore van dit topic.

Beter dan wederzijds verwijten slingeren, lijkt me… (sprak hij vroom) :+
 
Ieder reageert uiteraard op zijn manier .

Ikzelf zou ongetwijfeld, snuivend van verontwaardiging en gekrenkte eer, zweren dat ik hier geen enkel filmpje meer postte, bij zoveel kritiek van jullie.

Verhulst is duidelijk anders…

De enige oplossing is dus voor de meerderheid hier : de filmpjes negeren, hetgeen ikzelf al jaren doe , waardoor ik de rest van Verhulst’s geraas hier wel kan hebben … hij maakt nu eenmaal deel uit van de folklore van dit topic.

Beter dan wederzijds verwijten slingeren, lijkt me… (sprak hij vroom) :+
Haha, eens. Maar op inhoudelijke argumenten reageert Verhulst ook vooral in de trant van: ik heb gewoon gelijk, anderen roepen domme dingen. Dat helpt niet natuurlijk.

Overigens ontdek ik af en toe ook wel berichten van jou aan/over eene Astian die niet helemaal stroken met wat je anderen adviseert hier O-).

Maar goed, Verhulst hoort erbij, dat is een feit. En hij zorgt voor wat reuring , ook prima 😎
 
Ja, Astian is een geval apart,:P… ik probeer de confrontatie met hem te vermijden, voor de lieve vrede en de sfeer op dit topic, maar dat kost me wel wat moeite (aard van het beestje, zeg maar :+)….je gaat dus niet vaak berichten van mij over hem aantreffen (en ik had beter ook gezwegen, een paar weken geleden….:Y )
 
1632650279666.jpeg
 
Dan nog maar eens "motorrijden" gerelateerd nieuws, zaterdag een zeer aangename route gereden met Derud en een "incognito" Honda Fury rijder,
Competenties (van motoren én berijders) lagen nogal uit mekaar, maar toch weer genoten van mogelijk (en hopelijk niet) één van de laatste mooie dagen van 2021.
(Met speciale dank aan de routemaker!👌👍)
 
Terug
Bovenaan Onderaan