Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Misschien zit er een stukje psychologie bij : mijn 1200 ratelt nogal luidruchtig, hetgeen wel meerdere GSen doen.
Mocht ik E10 tanken, zou er toch steeds een zeurderig stemmetje in mijn hoofd zeggen : « je motor voelt zich niet lekker met die baggerbenzine « .
Nu kan het alvast niet meer aan de brandstof liggen…
 
Mijn ritje in het weekend kwam door DE. Daar bij toeval (niet naar gekeken) de E5 getankt. Tweede helft van de rit reed de motor echt veel beter en ook een stuk harder, niet normaal _O-_O- Volgende keren maar gewoon weer de E10 ;)
 
Ik heb een aantal jaar geleden een Klim Latitude gekocht bij FC moto, aan een dumpingprijs.
Het was idd wennen aan de stijfheid van dat pak, maar het wordt soepeler door te dragen zoals Hubertje ook al schrijft.

Helaas, na een aantal jaar in gebruik was de broek niet meer 100% waterdicht aan het kruis. Omdat ik bij FC moto kocht en nooit een bonnetje heb bijgehouden was het moeilijk om aanspraak te maken op de garantie.

Gelukkig nu wel een Klim dealer in mijn buurt (ATR) en daar dus dat Traverse pak gekocht.
Dit is, in tegenstelling tot de andere pakken, wel heel soepel vanaf het begin. En superlicht.... meteen ook de reden waarom ik dit pak heb gekocht.
Minder praktisch dan de duurdere pakken, dat wel.. Maar voor nog geen 900€ een volledig gelamineerd pak. :t
Het lijkt mij dus niet altijd nodig om enkel voor een jas te kijken met een budget van 1000€, het is maar wat je van je pak verwacht.

Voor mij is het een ideaal pak, lekker licht en 100% waterdicht. Ik mis misschien wel de zijzakken in de broek maar goed...
Er zit geen rugbescherming standaard in, maar dat heb ik toch niet nodig aangezien ik met de In&Motion airbagvest rij.

Mijn vrouw rijdt met Rukka en is hiervan ook heel tevreden, is Goretex Pro.
Die traverse heb ik ook. Is een fijn pak en inderdaad soepeler dan bijvoorbeeld de kodiak. De traverse heeft dan wel een categorie lagere bescherming en is volgens mij tweelaags, de stuggere Kodiak en badlands zijn drielaags Met leren verstevigingsstukken. Voor woon-werk grijp ik ook graag die traverse.
 
Zo. Mijn zoekactie naar een setje aluminium koffers met rek is geslaagd. Volgende week ophalen 😎

Iemand nog een setje variokoffers nodig? Komen van de 2006 GS en de koffer links (uitlaatzijde) is nagelnieuw aangezien de oude op eigen benen wilde gaan staan.
Met kofferdragers erbij.
 
Laatste ruime rondje om de kerk is geweest.......
Foto gemaakt op de hoogvlakte van col de Sommellier. We zijn uiteindelijk tot 150 hoogtemeters van de top gekomen door sneeuw. Reden om volgend jaar nog een keer omhoog te gaan. :)

1633986722994.jpeg
 
Die traverse heb ik ook. Is een fijn pak en inderdaad soepeler dan bijvoorbeeld de kodiak. De traverse heeft dan wel een categorie lagere bescherming en is volgens mij tweelaags, de stuggere Kodiak en badlands zijn drielaags Met leren verstevigingsstukken. Voor woon-werk grijp ik ook graag die traverse.


Klopt volledig, het prijsverschil moet ergens zitten ook natuurlijk.
Ik heb dit pak vooral gekozen omdat het zo licht is... en als je het hele dagen moet dragen, op en naast de motor is de keuze snel gemaakt.
 
Nee hoor! Zaterdag nog gereden, denk morgenavond ook nog even weer een rondje. Vorig jaar had ik de motor te vroeg weggezet helemaal schoon en klaar voor stalling. Dat gaat me nu niet weer gebeuren. Net voor kerst maar even in winterslaap brengen of zo, haha!
 
Tot het inruilmoment, dan is het ineens heel anders allemaal....
Dan is het ineens een minder courant model, minder courante kleurstelling, minder courante uitvoering, ontbreken veel gevraagde optiepakketten, moeten de banden vervangen worden om hem als dealer te kunnen aanbieden, zijn accessoires niet origineel, kortom: het is een wonder dat ie nog rijdt. :+
 
Laatst bewerkt:
Als ik anderen soms hoor dan hebben ze bijna allemaal een werelddeal gemaakt, terwijl ik altijd denk “tjonge” wat moet er weer een schep geld bij.
En dat gevoel heb ik zowel bij motoren als auto’s.
 
Ik maak nooit een werelddeal... ik ruilde mijn nog bijna nieuwe bedrijfswagen in voor de spreekwoordelijke appel + ei.... ondertussen explodeerden de tweedehandsprijzen en vraagt de dealer, die mij de nieuwe privéwagen voor erg veel geld verkocht, thans de hoofdprijs voor de ingeruilde wagen bij verkoop...

Het is hem weliswaar gegund, maar waarom profiteer IK daar nooit eens van ???? ;(
 
Bonusdochter doet binnenkort praktijk examen en lonkt naar een honda 700 of 750 nc...
2e hands zitten die motoren vlak onder nieuwprijs.... bv 5 a 6 jr oud...1500 onder nieuwprijs...te gek voor woorden
 
Stil hier. Al begonnen met de winterslaap?
Nee ,, ben net terug van een stukje toeren met de GS .


Chevy K30 BMW R1200GS (4).jpg


Best wel gaaf zo'n K30 , alleen die 6.2L diesel is niet echt een briljant blok.


Ik ben net weer thuis van een rit.
Even bij premium motoren in Apeldoorn gekeken..
Wat zijn 2e hands toch ongelooflijk duur.
Daar heb ik ook gekeken en mijn hoofd geschud , motoren met hoge km standen en best sterke tekenen van intensief gebruik en toch een top prijs willen vragen

Tot het inruilmoment, dan is het ineens heel anders allemaal....
Het werkt altijd hun kant op nooit die van ons klanten ,, algemeen bekend

Dan is het ineens een minder courant model, minder courante kleurstelling, minder courante uitvoering, ontbreken veel gevraagde optiepakketten, moeten de banden vervangen worden om hem als dealer te kunnen aanbieden, zijn accessories niet origineel, kortom: het is een wonder dat ie nog rijdt. :+
Dat proberen ze wel ,,

heb er ff voor moeten rondkijken maar kan toch zeggen dat ik een behoorlijk goede deal gevonden heb .
veel rotzooi gezien , terug gedraaide tellers, schadefietsen , flink verwaarloost onderhoud, of als of er geen afschrijving bestaat maar dan zijn ze meestal wel puntgaaf en goed onderhouden
 
Bonusdochter doet binnenkort praktijk examen en lonkt naar een honda 700 of 750 nc...
2e hands zitten die motoren vlak onder nieuwprijs.... bv 5 a 6 jr oud...1500 onder nieuwprijs...te gek voor woorden
Daar waren wij ook achter. Mijn dochter is uiteindelijk gegaan voor een full options demo met nog geen 300 km op de teller.
 
2e hands zitten die motoren vlak onder nieuwprijs.... bv 5 a 6 jr oud...1500 onder nieuwprijs...te gek voor woorden


Zijn vooral vraagprijzen, vraag me af of ze die dingen ook aan die prijs verkocht zien worden...

Ik heb dit jaar zelf een MT07 gekocht, en die gaat er wellicht begin volgend jaar terug uit... Ik denk dat ze erom gaan vechten als ik de vraagprijzen van die dingen zie. 8)7
 
"Stil hier" klopt wel als je een weekje bent wezen rijden en vervolgens een week werk mag gaan inhalen bij terugkomst....... 8)7

245150194_4740593455953435_2075598351679978513_n.jpg
 
Dag allen,

Ben Amo en kom uit t gooi. Ben sinds het weekend voorzien van een bmw 1200gs adventure van 2015. Helemaal blij natuurlijk. Reden aanschaf is een reis naar en door marokko komend jaar. (Kijk er nu al naar uit).

Ik ben opzoek naar tips en tricks voor zo een lange reis. (Eerste motor trip).
Daarom graag tips, want moet nog heel veel aanschaffen (motorpak, helm, communicatie middel (cardo, senna?) Etc.)

Mochten er nog mensen zijn die iets te koop hebben (passend bij een 1200gs) schroom dan niet 8-)

Dank allen.
 

Bijlagen

  • IMG-20211009-WA0004.jpg
    IMG-20211009-WA0004.jpg
    254,9 KB · Weergaven: 34
Terug
Bovenaan Onderaan