Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

qua communicatie zou ik voor een mesh systeem gaan. Betere kwaliteit en langere afstand mogelijk plus meerdere rijders in de groep mogelijk met diezelfde redelijke gesrpekskwaliteit. Een powerbank om tijdens pauzes die dingen weer op te laden is ook heel handig.

Qua off road bert duursma of hechlingen. Er zijn er hier vast die kunnen aanvullen. Zeker als je van het asfalt afgaat is een basis voor je vertrouwen erg goed. Niks vervelender dan daar in de zandbak er achter komen dat het heel eng is en je niet meer durft.
 
  • Leuk
Waarderingen: AMo
Beste Mede Gs-Gsa Rijder,s

Mijn naam is Rick en samen met Yorick ben ik op zoek naar wat leuke motormaatjes op allroad bike's die het leuk vinden om op adventure te gaan en hier en daar is te kamperen.

Lekker er op uit met een leuke groep en savonds gezellig een biertje te drinken.

Ik rij zelf tot op heden nog een R1200GSA uit 2014 en Yorick rijd een BMW F800GS uit 2009.

Wil jij je aanmelden stuur mij dan gerust een berichtje en wie weet rijde wij binnenkort nog samen !

Groetjes Rick
 
Gisteren heeft de 1250 zijn 20k beurt gehad. Olie,filter,cardanolie,luchtfilter,2 bougies, kleppen controle cq stellen. 3,75 arbeidsuren.
Wat kost zo iets gemiddeld bij de bmw dealer ???
 
Dinsdag krijgt de R1200GS LC zijn jaarlijkse beurt (+13.000 km en vorige beurt was bij aankoop op 6.000 km).
Lijkt mij een kleine beurt te zijn... wat kost zoiets, volgens jullie (kwestie van effe kiezen welke bank ik eerst gauw beroof, op weg naar de dealer :+ )
 
Laatst bewerkt:
€720,- voor een 20.000km beurt voor m'n R1200gsa DOHC van 2012.
Bij MotoPort in Goes.

Ik schrok mij iig kapot van het bedrag.
 
wat is er allemaal gedaan in die beurt? als er leeftijdsgebonden zaken bij komen kan het best normaal zijn...
 
Hij is van 2012 en had vorig jaar november 20K gereden, dus eigenlijk hebben ze alles wat bij een 20k beurt hoort en als extra vanwege de leeftijd een nieuwe dynamo riempje.

Verder vergelijkbaar wat er bij motormaniac58 z'n motor is gedaan.
 
Ben nieuwsgierig naar ervaringen van andere gs rijders bij de off. Bmw garage voor dit onderhoud...
Paar weken geleden bij Molenaar de 20.000 beurt met de 1250.
405 euro incl vervangend vervoer.

Ik moet zeggen dat dit goedkoper was als bij Reco waar ik 421 euro kwijt was voor de grote beurt met nagenoeg dezelfde wekzaamheden.

10.000 beurt was met de 1250 een kleine 230 euro.
 
Ik denk dat ik deze keer mazzel heb bij een jaarlijkse beurt ( zie stukje tekst van Dusseldorp Alkmaar)
Mijn display geeft aan dat er voor 15 november onderhoud nodig is.
Wist niet, toen ik de motor in april kocht, dat er zo’n onderhoudspakket op zat.
Wel netjes dat ze dat bij Dusseldorp aangeven.

Ik zie dat er een onderhoudspakket op de motor zit waardoor het meeste reguliere onderhoud kosteloos zal zijn.

Hieraan kleeft maar een voorwaarde en dat is dat de motor daadwerkelijk om onderhoud vraagt op zijn display, doet jouw motor dit?

Mocht dit het geval zijn dan is de controle, oliewissel en eventueel remvloeistof verversing kosteloos.

Het pakket vervalt op 15 November, zou mooi zijn als deze beurt er nog in valt!


Met vriendelijke groet,
 
hmmm keuzes keuzes keuzes voor morgen.....
Groen = Zultrit 2021
Paars + blauw = plaatselijke motor club
1634407418595.png
 
Ik vind de prijzen voor de beurten nog wel meevallen gezien het een BMW is. Meende dat BMW zo duur was in onderhoud.
Onlangs mocht ik 1000,- EUR aftikken voor m'n FJR (grote beurt + nieuwe banden) zonder verdere reparaties of andere vervangende onderdelen.
 
Ik vind de prijzen voor de beurten nog wel meevallen gezien het een BMW is. Meende dat BMW zo duur was in onderhoud.
Onlangs mocht ik 1000,- EUR aftikken voor m'n FJR (grote beurt + nieuwe banden) zonder verdere reparaties of andere vervangende onderdelen.

Dat is goed om te horen!
 
En hebben ze de link gesmeerd voor die 1000,- ?
Wat veel word 'vergeten' bij een FJR,
want 'lastig om dit in de Yamaha voorgestelde uren te halen.....'

Info Vlerk Tech. commisie FJR club, aka m'n motor maatje.
Hij heeft me compleet vastzittende link systemen / afgebroken dogbones laten zien.
1634409366777.png

Er is hier een oplossing voor, en dat werkwoord heet Vlerken.....
Niet alleen BMW heeft zijn dingetjes...
 
Laatst bewerkt:
En hebben ze de link gesmeerd voor die 1000,- ?
Wat veel word 'vergeten' bij een FJR,
want 'lastig om dit in de Yamaha voorgestelde uren te halen.....'

Info Vlerk Tech. commisie FJR club, aka m'n motor maatje.
Hij heeft me compleet vastzittende link systemen / afgebroken dogbones laten zien.
Bekijk bijlage 1686023
Er is hier een oplossing voor, en dat werkwoord heet Vlerken.....
Niet alleen BMW heeft zijn dingetjes...
In ieder geval de scharnierpunten die makkelijk toegankelijk zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan