Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Aangezien ik nog niet eerder een boxermotor in mijn garage heb gehad ben ik mij er een beetje verder aan in het verdiepen :
Nu lees ik her en der wat ( oudere ) berichten dat het beter zou zijn om de motor op de middenbok te plaatsen i.p.v. de zijstandaard, dit i.v.m. olie wat in de cilinder zou stromen of i.d.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen ?
 
Hij zal eens wat pluimen na een tijdje starten. Ik zou me er niet druk om maken. Op de middenbok is het wel makkelijker om ook het voorwiel te ontlasten mocht je daar nog aan denken :+
 
Ik zet hem overal standaard altijd op de middenbok, ook in de garage, neemt hij de minste ruimte in, staat hij voor mij gevoel het stevigste, en kan ik het beste bij beide zijkoffers. Zijstandaard gebruik ik alleen effe om een foto te schieten oid. Alleen op de autotrein op de zijstandaard omdat hij anders tegen het dak aanzit. Wat de olie betreft heb ik wel eens wat gelezen, maar nog nooit in de praktijk iemand iets over horen zeggen.
 
Aangezien ik nog niet eerder een boxermotor in mijn garage heb gehad ben ik mij er een beetje verder aan in het verdiepen :
Nu lees ik her en der wat ( oudere ) berichten dat het beter zou zijn om de motor op de middenbok te plaatsen i.p.v. de zijstandaard, dit i.v.m. olie wat in de cilinder zou stromen of i.d.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen ?
Mijn oliekoeler kon niet goed tegen langdurig op de zijstandaard plaatsen (soms rook bij het starten).

Mijn 1250 schijnt er geen last van te hebben : als ik hem lang moet achterlaten, staat-ie steeds op de middenbok, maar als de auto in Frankrijk in de garage staat, moet hij wel op de zijpikkel, wegens weinig ruimte en daar protesteert hij blijkbaar niet tegen.
 
ik zet hem eigenlijk nooit op de zijstandaard ,, en als ik dat wel doe kort , wat wel een idee is vul de olie niet tot de max
 
Ik zet hem bijna nooit op de middenbok. Hij slaapt op de stoep en op de zijstandaard neemt ie minder ruimte in. Alleen als ik iets uit de zijkoffers moet halen gaat ie op de middenbok of als ik iets moet knutselen of schoonmaken. Het vorige exemplaar rookte wel eens een enkel keertje bij het starten. Had ie maar geen motor moeten worden.
 
Bij uitzondering zonder standaard, hoge uitzondering gelukkig. :+ (Of rechtop vastgegraven in de bagger, of op z'n zijkant wegens gebrek aan kennis en kunde.)
 
Aangezien ik nog niet eerder een boxermotor in mijn garage heb gehad ben ik mij er een beetje verder aan in het verdiepen :
Nu lees ik her en der wat ( oudere ) berichten dat het beter zou zijn om de motor op de middenbok te plaatsen i.p.v. de zijstandaard, dit i.v.m. olie wat in de cilinder zou stromen of i.d.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen ?

BMW levert zat boxers zonder middenbok. Dat lijkt me het antwoord op je vraag.
 
Als ik 't goed heb hadden de "bakstenen" (K) daar meer last van, als die op de zijpoot staan liggen alle cilinders in de positie om door te sijpelen naar de verbrandingskamers.
 
Ik zet hem bijna nooit op de middenbok. Hij slaapt op de stoep en op de zijstandaard neemt ie minder ruimte in. Alleen als ik iets uit de zijkoffers moet halen gaat ie op de middenbok of als ik iets moet knutselen of schoonmaken. Het vorige exemplaar rookte wel eens een enkel keertje bij het starten. Had ie maar geen motor moeten worden.
Altijd een harde uitspraak gevonden , vooral gebezigd door bezitters van leasebakken…
Eerder zeldzaam bij eigenaars van motorfietsen … 😬
 
Nee hoor. Ik gebruik hem zoals de ontwerper had bedoeld en overweldig hem niet zo met eigen interpretaties van goede zorg (die namelijk niet altijd nodig of correct zijn).
 
Ola, weet iemand of je de richtingaanwijzerknop (f800gs 2013) los kunt kopen ergens? Het gaat om de knop om je richtingaanwijzers links en recht aan en uit te zetten.

Ik heb al gegoogeld maar kom niet echt veel verder.

Thanks
 
Nee hoor. Ik gebruik hem zoals de ontwerper had bedoeld en overweldig hem niet zo met eigen interpretaties van goede zorg (die namelijk niet altijd nodig of correct zijn).
Tja, ik kom net terug uit mijn verwarmde garage, waar ik mijn 5 jaar oude GS van onder zijn stofcover haalde om hem even in de Meguiar was te zetten, waarna ik de wielen een kwart slag draaide en de Optimate Dual 4 nog eens resette... in afwachting van betere voorjaarstijden, waarop ik hem weer in gebruik neem...

Misschien had de ontwerper wel dit bedoeld ??? :+
 
Ik zou nog even nadenken of je hem niet in paddock stands zou zetten om je lagers nóg beter te ontlasten...
 
o ja heerlijk! Vermits het goed uitziende ende goed gevormde exemplaren betreft zou ik mijn fiets dan toch ook een flinke vertroeteling gaan geven. Ik overweeg dan serieus de slaapkamer als winterstalling te gaan gebruiken...
 
Aangezien ik nog niet eerder een boxermotor in mijn garage heb gehad ben ik mij er een beetje verder aan in het verdiepen :
Nu lees ik her en der wat ( oudere ) berichten dat het beter zou zijn om de motor op de middenbok te plaatsen i.p.v. de zijstandaard, dit i.v.m. olie wat in de cilinder zou stromen of i.d.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen ?
Ik probeer wat af te wisselen tussen zijstandaard en middenbok als de GS lange tijd wordt gestald. Ik dacht ergens te hebben gelezen, dat lange tijd op de middenbok niet goed is voor de achterveer (en dus ook het esa systeem), omdat die dan constant wordt uitgerokken. Ik kan hier fout in zijn, maar liever save dan sorry. :Y
 
Aangezien ik nog niet eerder een boxermotor in mijn garage heb gehad ben ik mij er een beetje verder aan in het verdiepen :
Nu lees ik her en der wat ( oudere ) berichten dat het beter zou zijn om de motor op de middenbok te plaatsen i.p.v. de zijstandaard, dit i.v.m. olie wat in de cilinder zou stromen of i.d.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen ?
als ik de berichten hier zo lees zou ik hem voor de zekerheid omruilen voor een F800GSA dan hoef je je helemaal geen zorgen meer te maken. Is zwart een goede kleur voor je? O-)
 
als ik de berichten hier zo lees zou ik hem voor de zekerheid omruilen voor een F800GSA dan hoef je je helemaal geen zorgen meer te maken. Is zwart een goede kleur voor je? O-)
Motor is nog niet geleverd ivm levertijd valbeugels, verstralers en koffers. Zal de motorzaak ff bellen zo, wellicht kan ik er nog vanaf… _O-
 
Iemand nog een mooie binnentas voor topkoffer nodig?
Nieuw! Ligt eigenlijk nog steeds op zolder. Voor de 750/850/1200/1250 GS topkoffer.

PB maar bij interesse.
 
Terug
Bovenaan Onderaan