Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Van al de moto's die ik heb gehad, mis ik de GS toch het meeste. 't Zit mij te hoog, ik wil dat terug, ik ging vandaag eentje kopen. Kwestie dat ik sommigen hier ook weer wat kan komen jennen zonder gedoogd te hoeven worden :)

"De salonvoorwaarden zijn reeds van toepassing, 1100 euro korting!"
Ik denk: "lekker, ik simuleer iets, trek er 1100 euro af en dan weet ik wat het me netto zal kosten."

Ik krijg de offerte waarop 5j garantie is bijgeteld tbv 350 euro, die niet in mijn configuratie zat.
Uitleg: "die wordt in de korting terugbetaald."

Dan heb ik geen 1100 euro korting, maar 750 euro korting. Zeg mij dan vanaf het begin dat er 750 euro korting is, en 5 jaar garantie. Het kan aan mij liggen, maar principieel vind ik dat écht geen heldere communicatie. Ik vind het zelfs misleidend. Ik zou kunnen denken: "och ja, goed, 5 jaar garantie én een goeie korting", maar dan heb ik dus eigenlijk niet de korting gehad waarmee ze roepen.

Ik weet dat sommigen mij hier sowieso al een lastpak vinden, en als je 22989 kan betalen, kan je ook 23339 betalen. Principieel vind ik het dus echt misleidend waarbij ik dan nog het gevoel krijg: hij kocht er al 2, zijn pa kocht er 1, zijn broer kocht er 1, hij zal ook wel weer opnieuw hier kopen.

En ik ging vandaag mijn krabbel zetten voor dit:
 
Van al de moto's die ik heb gehad, mis ik de GS toch het meeste. 't Zit mij te hoog, ik wil dat terug, ik ging vandaag eentje kopen. Kwestie dat ik sommigen hier ook weer wat kan komen jennen zonder gedoogd te hoeven worden :)

"De salonvoorwaarden zijn reeds van toepassing, 1100 euro korting!"
Ik denk: "lekker, ik simuleer iets, trek er 1100 euro af en dan weet ik wat het me netto zal kosten."

Ik krijg de offerte waarop 5j garantie is bijgeteld tbv 350 euro, die niet in mijn configuratie zat.
Uitleg: "die wordt in de korting terugbetaald."

Dan heb ik geen 1100 euro korting, maar 750 euro korting. Zeg mij dan vanaf het begin dat er 750 euro korting is, en 5 jaar garantie. Het kan aan mij liggen, maar principieel vind ik dat écht geen heldere communicatie. Ik vind het zelfs misleidend. Ik zou kunnen denken: "och ja, goed, 5 jaar garantie én een goeie korting", maar dan heb ik dus eigenlijk niet de korting gehad waarmee ze roepen.

Ik weet dat sommigen mij hier sowieso al een lastpak vinden, en als je 22989 kan betalen, kan je ook 23339 betalen. Principieel vind ik het dus echt misleidend waarbij ik dan nog het gevoel krijg: hij kocht er al 2, zijn pa kocht er 1, zijn broer kocht er 1, hij zal ook wel weer opnieuw hier kopen.

En ik ging vandaag mijn krabbel zetten voor dit:

Goed verhaal weer :+

Welkom terug @Astian :)
 
Mooie GS :Y

En je hebt gelijk over die korting, maar had hem dan (daar) niet gekocht. Nu heeft de dealer je weer waar hij je wilde hebben ;)
 
"De salonvoorwaarden zijn reeds van toepassing, 1100 euro korting!"
Ik denk: "lekker, ik simuleer iets, trek er 1100 euro af en dan weet ik wat het me netto zal kosten."

Ik krijg de offerte waarop 5j garantie is bijgeteld tbv 350 euro, die niet in mijn configuratie zat.
Uitleg: "die wordt in de korting terugbetaald."

Dan heb ik geen 1100 euro korting, maar 750 euro korting. Zeg mij dan vanaf het begin dat er 750 euro korting is, en 5 jaar garantie. Het kan aan mij liggen, maar principieel vind ik dat écht geen heldere communicatie. Ik vind het zelfs misleidend. Ik zou kunnen denken: "och ja, goed, 5 jaar garantie én een goeie korting", maar dan heb ik dus eigenlijk niet de korting gehad waarmee ze roepen.

Astian, geen idee waar je die 1100€ korting gevonden hebt, maar op de site van BMW zelfs staat toch duidelijk dat er een voordeel is van 750€ op een 1250GS (al dan niet GSA)
750€ in de vorm van een personalisatiebudget... iets wat je gerust als directe korting kan zien want zonder opties koopt niemand een GS.


Die 5 jaar garantie geldt dan weer voor elke BMW.

Er is zoals ik het zie helemaal niets misleidends te vinden... dus als je die GS echt mist... ga dan toch gewoon die krabbel zetten... 🤷‍♂️


En uw configuratie...... zwarte velgen? _O-



Schermopname (44).png
 
Laatst bewerkt:
Van al de moto's die ik heb gehad, mis ik de GS toch het meeste. 't Zit mij te hoog, ik wil dat terug, ik ging vandaag eentje kopen. Kwestie dat ik sommigen hier ook weer wat kan komen jennen zonder gedoogd te hoeven worden :)

"De salonvoorwaarden zijn reeds van toepassing, 1100 euro korting!"
Ik denk: "lekker, ik simuleer iets, trek er 1100 euro af en dan weet ik wat het me netto zal kosten."

Ik krijg de offerte waarop 5j garantie is bijgeteld tbv 350 euro, die niet in mijn configuratie zat.
Uitleg: "die wordt in de korting terugbetaald."

Dan heb ik geen 1100 euro korting, maar 750 euro korting. Zeg mij dan vanaf het begin dat er 750 euro korting is, en 5 jaar garantie. Het kan aan mij liggen, maar principieel vind ik dat écht geen heldere communicatie. Ik vind het zelfs misleidend. Ik zou kunnen denken: "och ja, goed, 5 jaar garantie én een goeie korting", maar dan heb ik dus eigenlijk niet de korting gehad waarmee ze roepen.

Ik weet dat sommigen mij hier sowieso al een lastpak vinden, en als je 22989 kan betalen, kan je ook 23339 betalen. Principieel vind ik het dus echt misleidend waarbij ik dan nog het gevoel krijg: hij kocht er al 2, zijn pa kocht er 1, zijn broer kocht er 1, hij zal ook wel weer opnieuw hier kopen.

En ik ging vandaag mijn krabbel zetten voor dit:
Niet eens de gouden velgen _O- ?
Ik had wel de extra lampen genomen, voor de zichtbaarheid...
 
Mooie GS :Y

En je hebt gelijk over die korting, maar had hem dan (daar) niet gekocht. Nu heeft de dealer je weer waar hij je wilde hebben ;)
Heb niet getekend uiteindelijk...

Astian, geen idee waar je die 1100€ korting gevonden hebt, maar op de site van BMW zelfs staat toch duidelijk dat er een voordeel is van 750€ op een 1250GS (al dan niet GSA)
750€ in de vorm van een personalisatiebudget... iets wat je gerust als directe korting kan zien want zonder opties koopt niemand een GS.


Die 5 jaar garantie geldt dan weer voor elke BMW.

Vind het vreemd dat je dit over het hoofd hebt gezien, zeker als je zelf al aan de slag bent gegaan in de configurator op de site.



Er is zoals ik het zie helemaal niets misleidends te vinden... dus als je die GS echt mist... ga dan toch gewoon die krabbel zetten... 🤷‍♂️


En uw configuratie...... zwarte velgen? _O-



Bekijk bijlage 1715864

1.png


Daarvan haal ik die € 1100 ;) Als het dan plots 750 blijkt te zijn... Ik zit niet op al die pagina's te kijken. Ik weet wat ik moet hebben, ik stel samen, ik vraag aan de mensen hoe het zit, en dan blijkt het niet te zijn wat men zegt dat het is. Ik vind dat jammer.

Jip, zwarte velgen. Zwart stuur ook. Wie neemt er nu goud?
Bedoeling is om er een klein voorwiel in te duwen als de voorband eraan is.

Stond ooit op het punt om deze te kopen toen hij nog in België te koop stond:
 
Niet eens de gouden velgen _O- ?
Ik had wel de extra lampen genomen, voor de zichtbaarheid...


+1, en ook de crashbars... voor de looks...
Pack light is dan iets wat ik niet gekozen heb... zie ik de meerwaarde dan weer niet van in...


De mijne is reeds in bestelling van december, ik heb 350€ moeten bijbetalen om die 5 jaar garantie te krijgen.


Levering eind feb... en mijn Superten is al weg...
Vandaag met een ander speeltje op pad geweest.

271491891_346595780620486_1893492087702872442_n.jpg
 
+1, en ook de crashbars... voor de looks...
Pack light is dan iets wat ik niet gekozen heb... zie ik de meerwaarde dan weer niet van in...


De mijne is reeds in bestelling van december, ik heb 350€ moeten bijbetalen om die 5 jaar garantie te krijgen.


Levering eind feb... en mijn Superten is al weg...
Vandaag met een ander speeltje op pad geweest.

Bekijk bijlage 1715868

Nadien zwarte crashbars erop van SWmotech (onder + boven). Zal mooier zijn dan die zilverkleurige ;)
 
Bekijk bijlage 1715866

Daarvan haal ik die € 1100 ;) Als het dan plots 750 blijkt te zijn... Ik zit niet op al die pagina's te kijken. Ik weet wat ik moet hebben, ik stel samen, ik vraag aan de mensen hoe het zit, en dan blijkt het niet te zijn wat men zegt dat het is. Ik vind dat jammer.

Stond/staat dat ook op de BMW site?

Los daarvan, komaan man... ge zijt zelf ne verkoper...

Ieder merk doet wel eens zo'n telsommen...
Uiteindelijk liegen ze ook niet he... alles samen heb je 1100€ korting...
Als je principieel niet tekent om zo'n rekensommetje dan laat ge uzelf wel een beetje kennen vind ik. Maar goed, ik denk niet dat de dealer ervan wakker ligt. Daag, volgende?


Je kan ook eens bij Triumph gaan kijken? De nieuwe Tiger 1200 lijkt ook wel wat te zijn en aangezien BMW het niet meer gaat worden?
 
Nadien zwarte crashbars erop van SWmotech (onder + boven). Zal mooier zijn dan die zilverkleurige ;)

Ik wil nooit nog zwarte crashbars...

Als je de motor één keer omlegt heb je lakschade... Op die zilverkleurige valt dat niet eens op.
Zeker als je gebruik gaat maken van die voucher voor die offroad cursus... wellicht gaat dat ene zijn van Backtrail en het oefenterrein daar is niet erg vriendelijk voor je lakwerk. Veel stenen en gruis, zeker geen losse zand.

Mijn vrouw heeft haar fonkelnieuwe F750GS met zwarte crashbars daar ook even neergelegd. Ik kon thuis meteen aan de slag met een lakstiftje.
De huurmotoren daar, die uitgerust zijn met de originele crashbars, hadden daar geen last van.
 
Stond/staat dat ook op de BMW site?

Los daarvan, komaan man... ge zijt zelf ne verkoper...

Ieder merk doet wel eens zo'n telsommen...
Uiteindelijk liegen ze ook niet he... alles samen heb je 1100€ korting...
Als je principieel niet tekent om zo'n rekensommetje dan laat ge uzelf wel een beetje kennen vind ik. Maar goed, ik denk niet dat de dealer ervan wakker ligt.


Je kan ook eens bij Triumph gaan kijken? De nieuwe Tiger 1200 lijkt ook wel wat te zijn en aangezien BMW het niet meer gaat worden?
Ik ben nog heel eventjes verkoper, weldra niet meer. Ik heb in de periode dat ik hier weg was wat stappen genomen :)

Je zegt dat ieder merk zo'n telsommen doet. Maar dan kom ik terug op mijn principiele: er is een verschil tussen korting en voordeel. Korting is gewoon geld eraf. Hier is het dus 1100 euro voordeel omdat de garantie verrekend zit.

Sorry, maar ik héb wel gelijk hoor :+ :+ O-) O-)

't Is niet omdat ik vandaag niet heb getekend, dat we er niet uit geraken of dat er geen andere verdelers zijn. Misschien juist omdat ik dan verkoper ben dat ik het even natel, en dan merk dat het eigenlijk maar povertjes is na al die moto's die wij daar al gekocht hebben.

Het moet echt een GS zijn of niets. Anders ga ik weer het gevoel hebben veel geld te hebben uitgegeven, en toch weer niet hebben wat ik echt wil.

Ik wil nooit nog zwarte crashbars...

Als je de motor één keer omlegt heb je lakschade... Op die zilverkleurige valt dat niet eens op.
Ook waar, maar die zilverkleurige zijn nu toch zo lelijk op die motor.
 
Sorry, maar ik héb wel gelijk hoor :+ :+ O-) O-)

O, maar gij moogt van mij gelijk hebben hoor... 🙄

korting, voordeel... I don't care...

Overal, en bij elk merk zie je zo'n telsommetjes... da's iets dat gij toch zou moeten weten... het is toch uiteindelijk de eindsom die het 'm doet, niet?
En eerlijk, zou je die 5 jaar garantie niet aanklikken anders?

En als het toch die GS moet zijn, dan kan je altijd proberen om nog wat extra dealerkorting te verkrijgen, misschien houden ze er rekening mee dat je een "vaste" klant bent.
 
@Astian mooie GS! Nu toch maar alle pakketten aangevinkt 😛

Lekker dat je ook flinke korting hebt zo met die salon prijs (op een prijs die al veel gunstiger is dan hier in NL).
 
Heb niet getekend uiteindelijk...



Bekijk bijlage 1715866

Daarvan haal ik die € 1100 ;) Als het dan plots 750 blijkt te zijn... Ik zit niet op al die pagina's te kijken. Ik weet wat ik moet hebben, ik stel samen, ik vraag aan de mensen hoe het zit, en dan blijkt het niet te zijn wat men zegt dat het is. Ik vind dat jammer.

Jip, zwarte velgen. Zwart stuur ook. Wie neemt er nu goud?
Bedoeling is om er een klein voorwiel in te duwen als de voorband eraan is.

Stond ooit op het punt om deze te kopen toen hij nog in België te koop stond:
dat ziet maf uit zeg.... vooral met dat spatbord en verlenger.
Ik ken wel mensen die er juist een groter wiel inzetten. Wat is je afweging om juist een kleinere te doen?
 
dat ziet maf uit zeg.... vooral met dat spatbord en verlenger.
Ik ken wel mensen die er juist een groter wiel inzetten. Wat is je afweging om juist een kleinere te doen?


Een GS voor enkel op straat misschien?

Er is ook zo'n F800GS variant, met 17" voorwiel..


Maar goed, in het geval van die GS... dan heb je natuurlijk ook de S1000XR. Want eerlijk, zo'n klein voorwiel op een GS... dat ziet toch niet uit?
 
  • Leuk
Waarderingen: R-V
Wat heet korting?
Enige korting/voordeel dat ik (als nieuwe klant) kreeg was de verlengde garantie.
Werd me duidelijk gezegd dat priemelen er niet inzat, klanten genoeg....


Korting moet je, zeker buiten de salonperiode, vragen...

Priemelen zit er misschien niet in, maar een paar % korting altijd... nieuwe klant of niet.


Iets in mij zegt dat Astian wel gaat priemelen, en dat hij het misschien ook nog klaar krijgt om die 350€ extra korting te krijgen.
+ een volle tank bij aflevering... want dat vragen de priemelaars ook altijd. :Y

Als het lukt, goed voor hem. Ik ben misschien een te gemakkelijke klant. 😅
 
Ik ben nog heel eventjes verkoper, weldra niet meer. Ik heb in de periode dat ik hier weg was wat stappen genomen :)

Veel vreugde valt er volgens mij niet meer te rapen als verkoper...

Ik ging onlangs eens polsen om een nieuwe Caddy (lichte vracht) te kopen...

Is da verkoperke een dik half uur met mij bezig geweest, op afspraak, om een offerte op te stellen komt hij af met de leveringstermijn...

Maart...


2023... _O-_O-_O-_O-


Ik vroeg 'm of hij uberhaupt nog auto's verkocht met zo'n wachttijden, hij mocht iig mijn offerte klasseren.
 
Veel vreugde valt er volgens mij niet meer te rapen als verkoper...

Ik ging onlangs eens polsen om een nieuwe Caddy (lichte vracht) te kopen...

Is da verkoperke een dik half uur met mij bezig geweest, op afspraak, om een offerte op te stellen komt hij af met de leveringstermijn...

Maart...


2023... _O-_O-_O-_O-


Ik vroeg 'm of hij uberhaupt nog auto's verkocht met zo'n wachttijden, hij mocht iig mijn offerte klasseren.


tja ,, mogelijk hebben ze echt niet maar dan zie je het wel aan z'n gezicht. kreeg je antwoord ?? belletje naar de hoofdverdeler kan nog wel eens helpen ..
 
Wat heet korting?
Enige korting/voordeel dat ik (als nieuwe klant) kreeg was de verlengde garantie.
Werd me duidelijk gezegd dat priemelen er niet inzat, klanten genoeg....
Die ervaring had ik ook bij het oriënteren op een RT onlangs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan