Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Voor de ongeduldige liefhebbers van drachtige koeien onder jullie : snok alvast de portemonnee open !!! *O*

Scoop: 2019 BMW Motorrad R1250GS Adventure

Eigenlijk is dit een grote ontgoocheling. De keuze tussen de cholera en pest. Honda wielen of het lelijkste kleur ooit. Die gouden velgen zijn mijn ding niet, maar dat grijs is echt spuuglelijk.

Zal dus een onderhandeling worden bij de dealer: HP looks met zwarte velgen, aangepast kleur (zonder het rode zadel) of blijven doorrijden tot er een doenbare kleurstelling is.
 
Gewoon een wintertje doorrijden, worden die velgen vanzelf mooi zwart :-)
 
:Wben er weer :( Pc was naar de vaantjes|( en dan allemaal die wachtwoorden terug vinden8)7ik had ze nogtans genoteerd maar wist niet meer waar ik ze gedaan had:z ouderdom zeker:?:+
 
Nu had ik hier al relaas gedaan van mijn nieuwe topkoffer
Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Vandaag een volgend klusje hieraan afgerond: aanpassen van het slot aan de BMW sleutel. Hoe dat moet staat hier beschreven:
How to Re-key Givi Trekker to BMW Key


Was best een gepriegel, want de plaatjes in de Givi cilinder zijn een stukje dunner dan die van een BMW cilinder. Verschil in kwaliteit is zichtbaar.

Het resultaat? Zie hier:
 
Ik heb een extra slotje gekocht, dus na het aanpassen was het één op één omwisselen van de slotcilinder. Dan houd ik de optie om de koffer weer te verkopen met originele sleutels. Ik heb er ook een setje precisie vijltjes voor moeten kopen. Kosten nog geen € 23 voor slot en vijltjes.

Het nieuwe slotje aanpassen kostte, en dan heb ik het op mijn gemak gedaan, ongeveer twee uurtjes. Als je doorwerkt kan het in minder ...
 
cosySec.jpg
 
Ik kan alleen nergens in het persbericht iets over het gewicht van deze gs terugvinden...
Wel bij KTM (790 adventure) en Yamaha (Ténéré 700).
 
Ik kan alleen nergens in het persbericht iets over het gewicht van deze gs terugvinden...
Wel bij KTM (790 adventure) en Yamaha (Ténéré 700).


Als je het gewicht van de gewone F850GS kennen weet je al op voorhand dat deze GSA een pak zwaarder gaat zijn dan de Yamaha en KTM.
Maar dat op zich zijn dan ook weel heel andere motoren denk ik dan...
 
Bedankt voor de info!
244 kg is toch wel een stuk zwaarder dan de rest.
Het promomateriaal lijkt dan wel weer behoorlijk gelijk voor de drie genoemde motoren. Nu maar eens de prijzen afwachten.
 
Bedankt voor de info!
244 kg is toch wel een stuk zwaarder dan de rest.
Het promomateriaal lijkt dan wel weer behoorlijk gelijk voor de drie genoemde motoren. Nu maar eens de prijzen afwachten.


De KTM 790 ADV en de Tenere 700 lijken mij toch eerder voorgesteld te zijn met de nadruk op offroad, de 850GS (en zeker de ADV) lijkt mij toch een pak minder hardcore te zijn.


Prijs afwachten lijkt mij, voor de BMW althans, niet echt nodig. De gewone F850 GS is nu al duurder dan de KTM 1090 ADV, en ik geloof niet dat de 790 ADV duurder gaat zijn dan z'n dikkere broer.

Wat de prijs van de Ten 700 betreft, die zou in België onder de 10k blijven zitten, dus voor één F 850 GSA ga je op z'n minst anderhalve Ten 700 in huis kunnen halen. ;)
 
De KTM 1090 ADV-R is net zo duur als de BMW 850 ADV met de opties erbij om ze qua uitvoering gelijk te trekken. De Honda AT zit er €1000,- onder en de Honda ATAS licht weer op het zelfde prijsniveau als de rest.

Ik geloof dat ik mezelf maar een quickshifter cadeau doe en een jaartje doorkachel met de Honda.

IMG_4251.JPG
 
Basisprijs is € 15384. Als je via de BMW Motorradsite via de F850GS de configurator opstart, dan kun je via ‘wijzig model’ de 850 Adv kiezen.


+1100€ voor de ADV dus, in BE kan je 'm nog niet kiezen, maar die meerprijs zou ik er alvast zeker voor over hebben. :t

In BE kost de gewone 12 450, ik ga er vanuit dat de ADV hier dus een dikke 13 500€ zal gaan kosten, zonder extra's. Je zal dus snel aan 15k of meer zitten....

De Ten 700 blijft onder de 10k, je haalt er dus minstens anderhalve van in huis voor de prijs van één BMW.

De KTM ADV 1090 zit hier op 13 450, de R op 14 460. De 790 varianten zullen daar toch nog wel een stuk onder zitten...
Als je dan toch twijfelt of je voor KTM of BMW zou gaan lijkt mij de 1090 eerder de concurrent..

De Honda AT is hier wat duurder geworden, 13 700€ .


Alle prijzen exc. korting wat bij het ene merk al wat meer zal meevallen dan bij het andere. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan