Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ha luitjes,

Een simpele vraag: Hoe schakel ik het alarm UIT op mijn BMW R1200 GSA uit 2008? :$

Reden dat ik het vraag is vanwege een lange overtocht op een ferry binnenkort.

Handleiding DWA 6 vermeldt:
Bewegingssensor bij transport van de motorfiets
Wilt u uw motorfiets bijv. met de trein laten vervoeren, dan is het raadzaam om de bewegingssensor uit te schakelen. De bewegingen kunnen ongewenst in werking treden van het alarm ten gevolg hebben.

Bewegingssensor uitschakelen
full

Toets 1 van de afstandsbediening tijdens de activeringsfase opnieuw bedienen. Richtingaanwijzers gaan driemaal branden. Alarmtoon klinkt driemaal. Bewegingssensor is gedeactiveerd.
 
Laatst bewerkt:

Thnx Erwin,

Ik had al bij BMW gekeken, handleiding was voor 2004-2015 modellen maar had het idee dat dat niet klopte. Ook jouw stukje zet ik vraagtekens achter, maar heb het volgende gevonden, getest en dit werkt:

Hoe het werkt:
1. Zet het alarm in configuration mode
2. Antwoord 4 vragen met ja en nee.


1. Het alarm in 'configuration mode' zetten:
1.1 Zet je motor aan en druk 3x op knop 1, je hoort nu 3x een confirmation beep
1.2 Zet je motor binnen 10s uit en druk 3x op knop 2, je hoort nu weer 3x een confirmation beep
1.3 Zet je motor weer aan, je hoort nu weer een beep en je ziet het rode lampje knipperen op je dashboard.


Dan vervolgens verwacht het alarm binnen een minuut 4 antwoorden van je met ja (linkse knop) of nee (rechtse knop)
1. Wil je bij het inschakelen en uitschakelen van je alarm een confirmation beep?
2. Gereserveerd door BMW, doet niks (dus gewoon ja geven hier)
3. Wil je 5s nadat het alarm is afgegaan een hoge pieptoon of zo'n loeiende pieptoon
4. Wil je nadat je je motor hebt uitgezet je alarm automatisch inschakelen?

Nadat je dus in configuration mode 4x ja of nee hebt gegeven springt het alarm uit config mode en gaat het rode lampje uit.

Het ging mij dus net name om vraag 4. Ik wist overigens niet dat je de alarmtoon ook kon aanpassen :+
 
Laatst bewerkt:
Wat jij beschrijft is een permanente instelling over het automatisch inschakelen. Dus dan neem ik aan ook het alarm uitgeschakeld laten. Kun je natuurlijk ook bewerkstelligen door knop 2 in te drukken als het alarm automatisch is ingeschakeld.

Zoals ik beschreven heb is telkens eenmalig en betreft alleen de bewegingssensor uitzetten. Overige functionaliteiten van het alarm blijven dan wel van kracht (dus alarm bij accu loskoppelen, ongeautoriseerd contactslot omdraaien (schroevendraaier), enz. enz.
 
Wat jij beschrijft is een permanente instelling over het automatisch inschakelen. Dus dan neem ik aan ook het alarm uitgeschakeld laten. Kun je natuurlijk ook bewerkstelligen door knop 2 in te drukken als het alarm automatisch is ingeschakeld.

Zoals ik beschreven heb is telkens eenmalig en betreft alleen de bewegingssensor uitzetten. Overige functionaliteiten van het alarm blijven dan wel van kracht (dus alarm bij accu loskoppelen, ongeautoriseerd contactslot omdraaien (schroevendraaier), enz. enz.

Ah super bedankt voor de opheldering.
 
Gents,

Hoe zit het met de kosten van een grote (60.000) beurt?
Ik lees uiteenlopende verhalen, maar er is niet echt een lijn in lijkt het wel.

Uiteraard ga ik het nog ff na voordat het zover is, maar mijn groet gele monster moet binnenkort voor de grote beurt.

Ben benieuwd wat jullie kwijt waren!
 
Ja opzich olie vervangen etc. lukt wel, maar cardan olie, remolie bijvoorbeeld en klepspeling checken word hem niet bij mij haha
 
Als je nog een blok hebt van voor de DOHC, dan is klepspeling afstellen een koud kunstje. Ook remolie vervangen stelt niks voor als je het een keer gezien hebt. Cardanolie is nog simpeler dan de motorolie, daar kan je bijna niet mee fout.
Ik doe dit werk met veel plezier, voor mij is het ontspanning. Het enige minpunt is dat je de serviceteller niet op nul kunt zetten, daar heb je een computer voor nodig.
 
Laatst bewerkt:
In mijn portemonnee

Is dat toegestaan? Op de website staat dat het op een plaats moet worden geplakt waar hij niet zomaar afschroefbaar is (zou volgens mij dan dus ook onder zadel kunnen zijn). Hebben ze je ooit gecontroleerd? En kreeg je een opmerking over het feit dat ie in je portemonnee zat?
 
Ik koop de twee vignetten (moeders moet er ook één) meestal op Marktplaats en als we terug zijn, dan haal ik ze uit de portemonnee en gaan ze Marktplaats weer op.

Ons benne Ollanders hè, amai....... :$
 
NL vrienden leenden ons zo eens hun Zwitsers vignet, dat ook wij dus met een klein strookje kleefband op de binnenzijde van de voorruit van de auto kleefden... zoals zij reeds vele jaren deden ( 1 enkel vignet voor hun 3 auto's)....

We moesten namelijk 350 méters (!)naar ons congreshotel op Zwitsers grondgebied rijden in Basel...

Hup, opzij gezet door de douane, waar een zeer vriendelijke douanier fluks de beschermstrook van het vignet aftrok en het ding onwrikbaar weer vastkleefde.

Dure 350 meters..... -O-
 
Laatst bewerkt:
Ziet er nog goed uit voor zo'n oudje. :t


Lijkt mij alvast meer fun mee te belven dan met de KLE.
 
Laatst bewerkt:
De Domi is wat bulliger en lichter dan de KLE, maar verder zitten ze in het zelfde genre. Ik moet nog op pad voor banden waar wel profiel op zit (Heidenau K60 of Mitas E010), ander stuur met verhogers is al besteld bij Ali en een ruitje ga ik van de week mee aan de slag. Valbeugels is nog een dingetje, maar Rome is ook niet in één dag uit de grond getrokken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan