Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

In vergelijking met Addis rijden ze in Antwerpen keurig en is het wegdek een biljartlaken.
Maar dat van die mafkezen klopt wel O-)
 
Mijn maatje woont nu sinds een jaar permanent in NL en deelt niet alleen mijn opinie, maar ook die van mijn Franse buren : de Nederlandse chauffeurs zijn zeker niet de slechtste (dat zijn mogelijk de Belgische) , maar wel de brutaalste chauffeurs van Europa.

ADDIS, eat your heart out!

;)
 
Laatst bewerkt:
Je bent blijkbaar nog nooit in Antwerpen geweest! :/


daar heb ik wel behoorlijk wat artikel 5 capriolen gezien,, maar in de regio Amsterdam kunnen ze in het weekend avonds er ook wat van......

Maar in Brussel rijden ze ook als bavianen onder invloed van flaca ...

ben helemaal niet bang uitgevallen in het verkeer , maar als ik van uit het westen weer in het oosten ( twente ) voelt het heerlijk dat men er stukken beschaafder is in het verkeer al word dat de afgelopen tijd wel wat minder -O-
 
Zonder weer te gaan generaliseren, is het opvallend bij mijn zeer frequente trips naar en van Zuid-Frankrijk dat bijna uitsluitend Nederlanders de onhebbelijke gewoonte hebben om hun linkerknipper te ontsteken en ONMIDDELLIJK naar links uit te wijken, net alsof dat lampje hen een goddelijk recht op voorrang geeft... dat wordt blijkbaar internationaal als zeer brutaal ervaren...

Wordt dat zo aangeleerd in NL rijscholen ?

En inderdaad , het laatste restantje hoffelijkheid in het verkeer is in grote steden nu ook totaal verdwenen... zeker als motorrijder is het extra-uitkijken geblazen !
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat is - helaas - de NL k#tmentaliteit op de weg. En als je op dat moment naast die auto zit en je claxonneert om te waarschuwen dat je er al naast zit, dan krijg je een boze blik / 'de vinger' / wijst men naar het voorhoofd. Heb al een paar keer dan ook nog eens naar mij geschreeuwd gekregen dat ik toch kon zien dat zijn/haar knipperlicht aan stond en dat ik plaats had moeten maken ...

De wereld op z'n kop.
 
Om het in perspectief te plaatsen: zijn jullie wel eens in plaatsen als Cairo, Sau Paulo, Colombo of Jerusalem geweest?

Daarbij vergeleken is het hier allemaal zeer netjes en georganiseerd en zijn er relatief weinig ongelukken, zeker gezien de bevolkingsdichtheid.
 
Wie zich erin herkent mag achter de bank duiken.
full



39714713_2299246456757905_61399993470156800_n.jpg
 
Daar rij ik ook met m'n RS gewoon door. Heb inmiddels al flinke stukken onverhard onder de wielen laten doorrollen en op de een of andere manier gaat het mij met de RS makkelijker af.

En nee, dat gaat niet over offroad want daar begin ik niet aan.
 
Heb het verkeer een paar dagen geobserveerd vanuit de auto. Had een chauffeur dus kon rustig kijken. Het zijn wel allemaal mafkezen die maar wat doen qua regels maar het is wel zo dat iedereen het van elkaar accepteert en de ruimte geeft. Vanuit een zijstraat een 2x2 baans oversteken? Gewoon oprijden en langzaam doorduwen. Iedereen stopt en gaat daarna weer onverstoorbaar verder. Moet je bij ons eens proberen.
Ze rijden wel zo krap op elkaar dat het op de motor levensgevaarlijk is. Ook de gaten in de weg zijn nogal saltobevoordelijk.

Maar de gun ieder zijn plekje mentaliteit ben ik zeer gaan waarderen en daar kunnen wij lompe gehaaste Hollanders nog wat van leren.
 
Laatst bewerkt:
Je zal zien dat Dirk toch op wat anders komt dan zijn GS, Anita heeft nog de tijd om een Tracer 900 af te laten leveren en ik kan kiezen uit twee motoren uit Hamamatsu. :+

Ik zal ToX eens vragen of ik die dag zijn Dominatrix mag lenen... O-) :+
 
Bij dezen ook even een post in het GS topic mbt mijn vraag. Rij al een hele poos op een TDM en na afgelopen weekend voor de zoveelste keer achter een hele rits GS'en aan gereden te hebben in de eifel ben ik dan toch eindelijk om ;). Wil er ook een! Maar nu is even de grote vraag welke versie (van de 1200).
Inmiddels ben ik al wat wijzer geworden n.a.v. mijn vraag in
dit topic wat ik naar aanleiding van mijn vraag had aangemaakt. Nu graag ook jullie advies.

Welk type/bouwjaar is het meest vrij van kinderziektes en andere euvel? (ironisch genoeg met 10 jaar TDM900 geen enkele keer panne, pech of wat voor onverwachte kosten gehad dan enkel regulier onderhoud maar dat terzijde). Budget nog niet echt over nagedacht maar als ik er dan toch een moet opgeven zou ik zeggen tussen de 5 en 10k als het even kan.

Een 'gewone' of een adventure maakt me niet zoveel uit al lijkt een adventure me wel iets gezien de hoogte en de grotere tankinhoud.

Alvast dank voor het advies. :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan