Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ik was al weer 1,5 jaar GS loos, maar nu we weer aan t tuffen zijn weet ik het weer, WoW wat een wereld motor is dit zeg, wat een genot :]:]

Volgende week wanneer de nieuwe Phone er is maar eens een paar foto`s posten *D
 
Om de dag maar positief te beginnen; het is mooi weer. :Y

Ik ben druk met de voorbereiding van de 500 toer in de eerste week van oktober. Het plan is om de Italiaanse TET te gaan rijden van Bardoneccia tot ergens ter hoogte van de Stelvio. Weer een paar dagen zwerven rondom Bardoneccia is te makkelijk, dus dan maar kijken of de TET te doen is.
Iemand hier al stukken van de Italiaanse TET gereden, of eigenlijk nooit verder geweest dan de A1-A28?

Ik zou je nog laten weten of de TET daar te doen is.
Op basis van de laatste versie (vandaag gedownload) van de TET-Italie en dan het eerste deel zag ik dat wij een groot deel naar Tende ervan hebben gereden met de 4x4. Dat is dus prima te doen. Vanaf Col de Tende gaat de TET verder naar het noorden, dat deel hebben we niet gereden. We hebben daarna wel weer het TET deel ten zuiden van Bardonecchia naar Puys gereden en dat is echt een aanrader, heel stijl, bochtig en door het bos. Niet al te veel stenen dus bij regen kan het wat modderig zijn. Col de Sommeiller zit er ook in, maar die ken je al.
Veel plezier en volgende keer wil ik mee! :-)
 
Mooi plaatje niet?
boxer.PNG


Waarom ziet mijn blok er dan alleen niet zo uit?

het zit m in die kleine dingetjes. Maar dat logo'tje midden op mijn kap is gewoon zwart. Net als bij de rest lijkt me. Er zijn wel twee pin-gaatjes aanwezig voor een inklik logo lijkt me. Iemand een idee waar ik die kan halen?
Gewoon, voor de pep.8-)
 
Volgens mij is dat nooit met opplaklogo geleverd. Dat logo op de foto ziet er ook gephotoshopt uit, want de rand èn de letters BMW zijn nog zwart.

Je kunt natuurlijk zelf overwegen dat met verf in te kleuren.

Of je zoekt op internet naar een logo van de juiste diameter.
 
Vanmorgen weer lekker om 0500 op de triple black naar het werk....
De 19 oktober moet hij voor zn beurt.... krijg ik meteen de modificatie voor de voorvork......eindelijk...

Voor de rest ben ik nog steeds erg tevreden over de lc.....ondanks dat ik lees over schakelproblemen op het gs forum....ik heb er geen last van.
 
...ondanks dat ik lees over schakelproblemen op het gs forum...

Ach, dat zijn er maar een paar die hard schreeuwen. Enkelen zullen inderdaad een slechte bak hebben, maar er zitten ook een stel stemmingmakers tussen.


Mijne gaat overigens volgende week in de beurt; de 10d km beurt ...

... maar eerst nog een weekeindje richting Duitsland; bezoekje Intermot op zaterdag.
 
Kreeg gisteren een bericht van Motor Houtrust dat vanaf 13 oktober de GS1250 en RT1250 in de showroom staan. Ben toch nieuwsgierig, ben van plan om in het voorjaar de GS1250 aan te schaffen.
 
Ach, dat zijn er maar een paar die hard schreeuwen. Enkelen zullen inderdaad een slechte bak hebben, maar er zitten ook een stel stemmingmakers tussen.


Mijne gaat overigens volgende week in de beurt; de 10d km beurt ...

... maar eerst nog een weekeindje richting Duitsland; bezoekje Intermot op zaterdag.

Wij wilden ook gaan, maar het wordt zo mooi weer...twijfelen nu tussen toch gaan of lekker hier leuke tochten maken...wordt immers prima weer
 
Mooi..dan ben jij een vd eerste testers voor de kinderziekten...
Heb 2 jaar met een 2013 GS LC vanaf nieuw gereden en deze heeft geen klap verkeerd gegeven en daarna 2 jaar met een R1200R LC, ook deze geen enkel probleem.
Heb er alle vertrouwen in en 3 jaar garantie, iemand moet toch testrijden en dat doe ik met veel plezier. Uiteraard eerst nog aanschaffen.
 
Deze maand wordt het geen motor rijden voor mij.... gelukkig kan ik begin november voor een weekje naar Frankrijk en zal het rechterpootje wel weer enige ritjes op het rijwiel met hulpmotor toelaten, hoop ik.

Mijn eerste LC uit 2013 was ook een “goeike”, maar mijn exemplaar uit 2015 is nog een heel stuk beter... in die mate zelfs, dat ik echt aarzel om hem eind volgend jaar in te ruilen voor een 1250....

De dealer zal dan toch echt over de brug moeten komen met an offer I cannot resist....
 
Mijn eerste LC uit 2013 was ook een “goeike”, maar mijn exemplaar uit 2015 is nog een heel stuk beter... in die mate zelfs, dat ik echt aarzel om hem eind volgend jaar in te ruilen voor een 1250....

How... heb ik iets gemist? Dacht dat je BMW volledig verbannen had na de laatste keer...

Persoonlijk zou ik die uit 2015 toch nog even houden om niet nog eens een tegenslag uit de BMW garage in huis te halen. Zo'n volledig nieuw model in z'n eerste jaar...

Hoorde van de week op het werk dat er iemand een HOOP problemen heeft met zijn fonkelnieuwe F750GS. Zelfs bij de BMW dealer zitten ze met de handen in het haar en kunnen ze niets anders doen dan wachten tot half oktober, want dan zou er iemand van BMW zelf langskomen. |(

Een maat van hem, die net dezelfde had besteld, en voor de levering ook twee maanden langer moest wachten dan voorzien, heeft na z'n eerste onderhoud precies dezelfde problemen...
Dat lijkt mij geen toeval meer te zijn.


Ik ga nog een jaartje of twee wachten denk ik, voordat ik mijne krabbel zet voor zo'n 1250.
 
Ik denk dat je dan inderdaad wat gemist hebt.
Ik ben steeds erg enthousiast geweest over mijn 2015 GS LC, maar pissed op BMW en de B importeur betreffende mijn erg teleurstellende 2017 GS LC, die ik weer heb ingeleverd na 2 maanden.


Het is na die 2017 GS dat ik je vooral kritiek zag uiten op BMW als merk... dacht niet dat je je nog terug ging wagen aan een nieuwe GS.
Maar net daarom... ik zou die 2015 nog een tijdje houden...

Ik ga wachten op de ADV versie van de 1250, wellicht 2020 (?), tegen dan zullen de eerste kwaaltjes er wel uit zijn zeker?

Had eigenlijk ook een F850GS ADV verwacht, maar daar blijft het precies maar stil rond. :?



Zelf ben ik afgelopen weekend nog maar eens naar een testdag van BMW geweest, aangezien er toch velen entiousiast zijn over de S1000XR wilde ik die toch ook eens proberen.
Moet zeggen dat het een fijne motor is met een goede zitpositie. Voelt ook lekker licht aan...

Iets te sportief voor mij, nog maar eens gebleken dat ik geen 160pk nodig heb. Voor even is het wel plezant, dat wel, zeker met zo'n quick shifter.
Maar als ik moet kiezen, geef me dan maar een GS met minder pk's maar wel voorzien van een cardan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan