Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

DetoX, hoe valt die Nexx helm mee voor je?

Heb jij het Xcom systeem ingebouwd ook?
De Nexx was een gokje na 3 Arai helmen. Uiteindelijk zijn we vriendjes geworden, maar dat had wel een poosje nodig. De kwaliteit van de helm is puik in orde, al denk ik dat hij wat minder lang mee zal gaan dan de AraI's. Zodra Arai een X-Tour gaat bouwen met zonnescherm, dan wordt het weer een Arai, die blijven toch net wat prettiger op mijn hoofd.
Het X-com systeem heb ik niet voor gekozen en heb geen idee van de kwaliteit hiervan. Ik rij al een poos met een Interphone F5MC en dat gaat nog steeds goed. De inbouw is dan wel een gedoe, terwijl de X-com plug and play is. Ik had echter geen zin om een 2 jaar oude set Interphone te gaan vervangen.
 
De Nexx was een gokje na 3 Arai helmen. Uiteindelijk zijn we vriendjes geworden, maar dat had wel een poosje nodig. De kwaliteit van de helm is puik in orde, al denk ik dat hij wat minder lang mee zal gaan dan de AraI's. Zodra Arai een X-Tour gaat bouwen met zonnescherm, dan wordt het weer een Arai, die blijven toch net wat prettiger op mijn hoofd.
Het X-com systeem heb ik niet voor gekozen en heb geen idee van de kwaliteit hiervan. Ik rij al een poos met een Interphone F5MC en dat gaat nog steeds goed. De inbouw is dan wel een gedoe, terwijl de X-com plug and play is. Ik had echter geen zin om een 2 jaar oude set Interphone te gaan vervangen.


thx.


Ik heb een Shoei hoofd, rij momenteel met een Neotec 2 die me wel bevalt maar wil graag een helm voor erbij.
Zag in de Nexx wel een kanshebber... goedkoper (en mooier) dan de Hornet van Shoei.
 
Ik heb ook een Hornet van de eerste generatie voor op mijn KTM Enduro.

Het vizier vervormt wel wat het beeld en de wind heeft veel grip op die plastic klep, wanneer je op een motor zonder windscherm rijdt.

Overigens zit ook deze SHOEI als gegoten en is de afwerking perfect...
 
Zo'n 1ste gen van de Hornet ligt hier ook, maar die is ondertussen toe aan een vervanger. De nieuwe Hornet vind ik lang zo mooi niet als de Nexx X.wed 2. De Arai dan weer wel, maar die heb ik nog niet gepast en kost een heel pak meer dan de Nexx.

DetoX heeft wel een punt wat die bluethooth set betreft, en die dingen zijn idd te duur om na twee jaar te wisselen.

Maar ik vind zo'n ingebouwd systeem veel mooier dan zo'n blok op je helm. MIjn Neotec 2 is dus ook uitgerust met zo'n Sena SRL systeem. Met m'n vorige Neotec heb ik 6 jaar gereden dus zo snel ga ik niet moeten wisselen. Al hoop ik stiekem dat de SRL het langer vol zal gaan houden en dat ik die probleemloos kan overbouwen in een eventuele Neotec 3...

Enige nadeel is dat het wat prijzig wordt om in elke helm afzonderlijk zo'n systeem in te bouwen...
 
Laatst bewerkt:
heb momenteel een qwest, luidruchtig maar verder goed tevreden mee. Nieuwe helm staat wel op mijn verlanglijstje, maar ergens onderaan. Heb hem tenslotte nog niet zo lang en die dingen zijn niet 'om 'e nocht' :Y
 
nee, ze zijn van de winkel :+

Ben begonnen met het poetsen van mijn rvs bochten. Man wat een werk |(
 
Hallo GS rijders,
Wie kan mij vertellen, of er bij de verkoop van een F 700 GS standaard handkappen bij horen.
Dus werden/worden ze standaard verkocht met of zonder handkappen.
Of is dit alleen bij de F 800 GS zo.
 
Hallo GS rijders,
Wie kan mij vertellen, of er bij de verkoop van een F 700 GS standaard handkappen bij horen.
Dus werden/worden ze standaard verkocht met of zonder handkappen.
Of is dit alleen bij de F 800 GS zo.

Bij de F800GS die ik in 2010 kocht was het een optie dus ik kan me nauwelijks voorstellen dat het bij de F700GS standaard is.
 
Hallo GS rijders,
Wie kan mij vertellen, of er bij de verkoop van een F 700 GS standaard handkappen bij horen.
Dus werden/worden ze standaard verkocht met of zonder handkappen.
Of is dit alleen bij de F 800 GS zo.


Optie, al hebben wij ze gratis gekregen samen met de valbeugels. Was een actie toen.
 
Hallo GS rijders,
Wie kan mij vertellen, of er bij de verkoop van een F 700 GS standaard handkappen bij horen.
Dus werden/worden ze standaard verkocht met of zonder handkappen.
Of is dit alleen bij de F 800 GS zo.
't Is een BMW, dus is het een optie of accesoire. Zelf op de 1200GS is dit niet standaard.
 
Zo'n 1ste gen van de Hornet ligt hier ook, maar die is ondertussen toe aan een vervanger. De nieuwe Hornet vind ik lang zo mooi niet als de Nexx X.wed 2. De Arai dan weer wel, maar die heb ik nog niet gepast en kost een heel pak meer dan de Nexx.

DetoX heeft wel een punt wat die bluethooth set betreft, en die dingen zijn idd te duur om na twee jaar te wisselen.

Maar ik vind zo'n ingebouwd systeem veel mooier dan zo'n blok op je helm. MIjn Neotec 2 is dus ook uitgerust met zo'n Sena SRL systeem. Met m'n vorige Neotec heb ik 6 jaar gereden dus zo snel ga ik niet moeten wisselen. Al hoop ik stiekem dat de SRL het langer vol zal gaan houden en dat ik die probleemloos kan overbouwen in een eventuele Neotec 3...

Enige nadeel is dat het wat prijzig wordt om in elke helm afzonderlijk zo'n systeem in te bouwen...

Ik heb me voor de zomer een nieuwe helm gekocht. Mijn Shoei neotec ... was 3 of 4 jaar oud, maar begon af te takelen (tocht, klep valt dicht,, ...) . Daarnaast was mijn intercom (Senna 20s) ook niet meer echt goed (uitvallen, slechte contacten). Omdat ik nooit echt onder de indruk was van die Shoei die nooit echt kwalitatief aanvoelde heb ik nu de BMW helm (waarvan het nieuwe model een pasvorm heft die me past) met het BMW communicatie systeem. Als zomer/speelhelm h ik nog steeds de Touratech helm (geen idee welk type, maa het is een offroad helm), maar die wordt minder gebruikt daar ik bij echt warm weer gewoon het kinstuk van mijn systeemhelm verwijder.
 
Geen probleem met de Neotec. Heb nu m'n 2e in gebruik en geen last van hoofd of nek. Ook MrsTenCats heeft de Shoei Neotec op haar edele schedel.
 
Net even de 1250GSA door de configurator gegooid. €23770 met opties (zonder accesoires). De basisprijs is in BE gestegen van 17600 naar 18560. Toch een serieuze prijsstijging. UItgerust komt die €1765 duurder uit dan de 1250GS, de GSA heeft wel de mistlampen in de uitrusting inbegrepen.
Zal eens moeten opzoeken wat de catalogusprijs was van de mijne.
 
Maar voor die €960 heb je wel de LED koplamp en de Connectivity display (TFT) waar je voorheen ook extra voor moest betalen.
Daarom moet ik de prijzen eens vergelijken van de mijne. De display (met connected) was 400 of 600 Euro. Dat is het enige verschil in uitrusting.
Uiteraard is de ESA geupgrade, heeft de ABS extra functies en zijn er nog enkele zaken.
Ik heb er wel vertrouwen in dat de garage er wel nog iets zal afdoen.

En mijn configuratie is zo goed als full option.
 
Net even de 1250GSA door de configurator gegooid. €23770 met opties (zonder accesoires). De basisprijs is in BE gestegen van 17600 naar 18560. e.


Zoals hierboven al vermeld...

LED + Connect dash standaard.

En dat was niet zo bij de 1200, dus eigenlijk is de 1250 goedkoper geworden (als je tenminste die twee opties WIL hebben)


(connect dash kostte hier 600€ als ik mij niet vergis)
 
Terug
Bovenaan Onderaan