Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
over KTM gesproken die nieuwe 790 lijkt me ook een geweldige motor ,, al hangt er wel een prijskaart aan, maar dat zijn we wel gewend wie bij BMW shopt.
Ik heb een stukje met de Tracer 700 gereden en kon maar met moeite wakker blijven. Supersaai blok dat nu in een hoogpoter is gesleuteld en met een boel marketing en 10 jaar van ontwikkeling door je kanaal wordt gedouwd. Het "Adventure" gehalte bij de nieuwe Tenere ontstaat dus uit de vraag of je in slaap gaat vallen tijdens een rit en crasht.Gewoon voor de Tenere 700 kiezen dan... een pak goedkoper en volgens mij minstens zoveel plezier.
Ik heb een stukje met de Tracer 700 gereden en maar kon met moeite wakker blijven. Supersaai blok dat nu in een hoogpoter is gesleuteld en met een boel marketing en 10 jaar van ontwikkeling door je kanaal wordt gedouwd. Het "Adventure" gehalte bij de nieuwe Tenere ontstaat dus uit de vraag of je in slaap gaat vallen tijdens een rit en crasht.
Ik garandeer je , TenCats : bij het inrijden van een KTM 1290 Duke, ga je NIET in slaap vallen... een hartaanval sluit ik niet uit
Denk eerlijk gezegd ook wel dat niet zo erg is dan je doet vermoeden, met welke motor ging jij ook alweer op reis? Een Transalp van welk bouwjaar?
Niet echt een saai ding in mijn opinie.......
Ik heb binnenbanden op mijn KTM 690 Enduro R en ik heb dat nog nooit als een nadeel gezien, wel integendeel : ik heb de extra-dikke versie van 4 mm laten steken en ik ben geruster qua lekrijden dan met tubeless exemplaren.... .
De ketting vind ik een ergere kwaal, maar op mijn Versys 1000 valt dat uiteindelijk ook wel mee : een middenbok, een S100 droog kettingvet-spuitbus en 20 seconden "werk" per 400 km zijn nu echt niet onoverkomelijk... (en mijn achtervelg is niet eens vettig).
Als de AT mijn droommotor was, zou ik hem daarvoor dus niet laten...
Gewoon voor de Tenere 700 kiezen dan... een pak goedkoper en volgens mij minstens zoveel plezier.
Met binnenbanden plat rijden is ofwel het gereedschap bovenhalen en een nieuwe binnenband steken, ofwel beroep doen op assistance...
Met tubeless banden plat rijden is een herstelkitje uit je tanktas halen en binnen de 10 minuten ben je terug op pad...
Ik zie dus wel een nadeel in het rijden met binnenbanden. BMW heeft alvast het licht gezien en de F850GS heeft nu ook gewoon tubeless wielen.... nu die AT, KTM en de Tiger nog...
Met een ketting ipv cardan zou ik ook eerder kunnen leven dan met die binnenbanden... maar toch... zo'n cardan is echt wel fijn.... (en goedkoper in gebruik)
mja, ik denk dat het qua kosten niet eens zo veel scheelt. Tis voor mij hoofdzakelijk gebruiksgemak: lekker 'voljarren' met olie, 10K km rijden, rinse repeat. niks geen schoonmaken en weersinvloeden die hun negatieve impact op je ketting kunnen hebben als je eens een keer niet consequent hebt gesmeerd.
mja, ik denk dat het qua kosten niet eens zo veel scheelt. Tis voor mij hoofdzakelijk gebruiksgemak: lekker 'voljarren' met olie, 10K km rijden, rinse repeat. niks geen schoonmaken en weersinvloeden die hun negatieve impact op je ketting kunnen hebben .