Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

je zou eigenlijk geld toe moeten krijgen als je daar rondrijd ,, om je wagen te kunnen laten uitlijnen eventueel velgen en banden te vervangen en wat er verder stuk gaat ,,,
 
Jullie moeten als Nederlanders wel een onderscheid maken tussen Vlaanderen en Wallonië.

De Vlaamse wegen zijn helaas niet veel beter, maar het stoort mij wel enorm dat er jaarlijks 7 MILJARD euro aan steunfondsen van Vlaanderen naar Wallonië stromen en dat die beroepsluieriken dan NOG eens extra-wegentaks aan ons willen gaan opleggen... .

Als die jaarlijkse geldstroom stopt, kunnen we tenminste de Vlaamse wegen berijdbaar maken...

België is m.i. te klein om nog eens opgesplitst te worden in aparte deelstaten, maar ik begin stilaan het confederalisme van de N-VA-partij te begrijpen... :(
 
Laatst bewerkt:
je zou eigenlijk geld toe moeten krijgen als je daar rondrijd ,, om je wagen te kunnen laten uitlijnen eventueel velgen en banden te vervangen en wat er verder stuk gaat ,,,

Misschien in het vervolg beter een ommetje via Duitsland maken, op weg naar Frankrijk ?

Dan kan je nog steeds in Luxemburg stoppen om te tanken en de bammetjes op te eten... spaart een hoop ergernis uit.... :Y
 
Laatst bewerkt:
ik zeg gewoon weer annexeren die grijze provincie, we hebben het die fransozen laten proberen maar ze bakken er niks van :+

wel weer lekker rijden met dit droge weer! Nieuwe vering bvalt prima! :]
 
Jullie moeten als Nederlanders wel een onderscheid maken tussen Vlaanderen en Wallonië.

De Vlaamse wegen zijn helaas niet veel beter, maar het stoort mij wel enorm dat er jaarlijks 7 MILJARD euro aan steunfondsen van Vlaanderen naar Wallonië stromen en dat die beroepsluieriken dan NOG eens extra-wegentaks aan ons willen gaan opleggen... .

Als die jaarlijkse geldstroom stopt, kunnen we tenminste de Vlaamse wegen berijdbaar maken...

België is m.i. te klein om nog eens opgesplitst te worden in aparte deelstaten, maar ik begin stilaan het confederalisme van de N-VA-partij te begrijpen... :(

Lekker splitsen en vlaanderen bij nederland trekken. Wallonië ziet maar wat ze doen. :Y Wat mij betreft zijn de vlamingen welkom
 
Ik snap het niet dat er zo'n verdeeldheid is tussen Vlaanderen en Wallonië. Geef het Franstalige deel van België dan aan de Fransen en zet er een Trumpiaans hek tussen, dan kan je weer verder met je leven. Vlaanderen bij Nederland betrekken lijkt me ook alles behalve wenselijk, daar zitten onze economisch vluchtelingen in de Belgische goudkust niet op te wachten.

Wat blijft is dat het in mijn optiek asociaal is om een wegentax te gaan heffen bij netto betalers binnen de EU. Dit is opportunisme 2.0 en verdeelt Europa weer een stukje, daar waar de cohesie van de EU belangrijker is dan ooit.
Ik zal nooit een vignet kopen, mede omdat je mij bij voorkeur toch op de kleine slingerweggetjes ziet. Daarbij ben ik van mening dat ik het vignet al betaald heb. Amai, iek ben een Ollander hè. :9
 
In Wallonie is het wegdek op de B-wegen sowiezo beter dan op de snelwegen...

(Een groot deel van de TET heeft beter wegdek dan Waalse snelwegen)
 
Een annexatie met Nederland zie ik ook niet zitten, daarvoor zijn er te grote cultuurverschillen..... evenwaardig, maar verschillend.
België werd in 1830 kunstmatig gecreëerd , voornamelijk op initiatief van de Rotschilds in de USA, en als politieke en economische buffer in woelig Europa.
In de 19de eeuw werd het arme landelijke Vlaanderen onderhouden door het geïndustrialiseerde Wallonië met zijn toenmalige staalnijverheid.
Ondertussen zijn de economische bakens allang verzet, en houdt Vlaanderen al erg lang het sukkelende Wallonië recht, dat economisch verder afglijdt onder een voornamelijk socialistisch regime.

Wij zijn fiscaal de zwaarst belaste burgers van Europa, maar we zien weinig van dat geld naar bvb. de wegeninfrastructuur gaan...

Jullie denken toch niet dat ik die rotwegen leuk vind ?

En nu komen ze nog af met “rekeningrijden” voor Vlaanderen en dat idiote vignet voor Wallonië ... -O-:(
 
Rekeningrijden is bij ons recentelijk ook weer eens geöpperd.

Voor mij was autorijden al niet interessant, maar het wordt steeds oninteressanter gemaakt. |(
 
Rekeningrijden vind ik prima, dan komen de lasten te liggen bij de gebruikers. Als ze motoren maar buiten beschouwing laten. :)
 
Om even de discussie over de Belgische wegen, politiek en geldverspilling te laten voor wat het is.......de openingsrit op 4 mei heeft de teller inmiddels op 15 deelnemers staan...... yes !
 
Dit is het GS topic toch? Dan zijn de belgische wegen volgens mij het meest heftige offroad gebruik wat de gemiddels GS ziet ;)
 
Rekeningrijden vind ik prima, dan komen de lasten te liggen bij de gebruikers. Als ze motoren maar buiten beschouwing laten. :)

beetje afhankelijk van hoe ze het inkleden. Als er dingen als gps meters worden voorgedragen dan ben ik absoluut tegenstander.
 
Om even de discussie over de Belgische wegen, politiek en geldverspilling te laten voor wat het is.......de openingsrit op 4 mei heeft de teller inmiddels op 15 deelnemers staan...... yes !
Gezellig :t

Kan je mij de route mailen die je voor ogen hebt? Ik wil nog wel even kijken of er voor de liefhebbers stukjes onverhard in te plakken zijn.
 
Om even de discussie over de Belgische wegen, politiek en geldverspilling te laten voor wat het is.......de openingsrit op 4 mei heeft de teller inmiddels op 15 deelnemers staan...... yes !

durf je het aan met al die aansprakelijkheid discussie die erover gevoerd werd?
 
Die was nog zinlozer dan de gemiddelde bandendiscussie. Allemaal meningen gebaseerd op "van horen zeggen" verhalen.
 
Ik heb het niet allemaal gelezen. Het boeide me niet zo.

ben wel benieuwd naar de route nu :]
 
Ik snap dat de Belgische regering een beetje klaar is met die kloterige caravans op de A4, maar hier maakt zij zich onsterfelijk mee. 8)7

Weekendje in de Ardennen? Eerst een jaarvignet van 89,20 euro kopen

Met gevaar voor eigen leven begeven wij ons door het Vlaamse en Waalse land, de losbrekende stukken asfalt ontwijkend. Ondanks de netto bijdrage vanuit de EU van 4 miljard per jaar verandert er niks, hooguit afgesloten rijstroken omdat ze doen alsof er aan de weg wordt gewerkt. Ik ga een geel hesje zoeken en naar Brussel. :9

Eerst: zie opmerking Slijk

De walen zullen uiteraard korting krijgen op het verkeersbelasting.

De Vlamingen zullen rond 2023 kilometerheffing invoeren. Dan mag ik nog extra betalen om te gaan werken...

En gelieve niet te lachen met onze overheidsopdrachten. Het is niet omdat het een jaar duurt om een baanvak te herstellen dat ze klunzen zijn...
(Hier hebben we in het kader van overheidsopdrachten verschillende kleine werven met uitvoeringstermijn van 30 dagen 1 jaar vertragen (na gunning) en we mogen er niets aan doen.)
 
Uiteraard zullen de wegwerkzaamheden in een ambtelijke molen vertragen. De wegwerkers de schuld geven wil ik bij weg blijven, maar dat niemand bij machte is om de efficiëntie van wegwerkzaamheden te vergroten is "bijzonder".

Als ik extra kosten moet maken om mijn werk uit te voeren, dan verhaal ik deze bij mijn werkgever. Werkt dat in België anders :?
 
Ik vrees dat er in België wat anders aan de hand is : de wegenwerken kosten hier evenveel per aangelegde kilometer als elders in Europa, maar de eindkwaliteit is veel slechter... daar kan je maar 1 conclusie uit trekken en die pleit niet voor de integriteit van de ambtenaren die deze wegenwerken aanbesteden...

In mijn dorp Brasschaat (voormalig vice-premier Jan Jambon is er burgemeester) ligt er al 10 jaren een lange straat met een bedroevend slechte asfaltlaag, reeds van bij de eerste dag der oplevering.

Naar verluidt is er al die tijd een procedure lopende tegen de desbetreffende aannemer, gedurende dewelke er geen vierkante centimeter wordt hersteld...

Begrijpe wie kan....
 
Dirk, het lijkt me toch geen kwaad te kunnen dat je de eerder door Detox gebruikte formule over 'geen aansprakelijkheid' in de hoofding van het topic nog even herneemt (voor zover conform de NL rechtsregels, uiteraard).

Die aansprakelijkheids kwestie hoor je nooit meer iets over...
En in de praktijk op 4 mei.....
Iemand met de route in zn gps rijdt voorop ( over de weg zal ik dat wel zijn en door het zand, blubber en kluunen over grote keien voert Tox de meute aan) heeft uiteindelijk iedereen zelf de gas- en remhendel in de hand en richt het voorwiel in de juiste richting...
 
Terug
Bovenaan Onderaan