Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Afgelopen dinsdag de R1250GS opgehaald. Omdat de dealer relatief dichtbij "woont" heb de 1250 zelf opgehaald en naar huis gereden. Gelukkig was het dat deel van de (na)middag net droog. De motor staat nu droog en warm in de garage bij mij thuis.

Eerste indruk na 14 km? Anders. Hoe anders? Eerst meer kilometers maken. Dat gaat vanaf maandag gebeuren. Dan wordt er beter/droger weer voorspeld. De afgelopen dagen was het bar op de NL wegen. Veel wind, bakken met water en nieuwe banden onder een nieuwe motor is een slechte combi.

De 1.000 km staat al wel gepland. Er wordt immers ruim 100 km per dag afgelegd dus de 1.000 km staan er zomaar op.
 
Ik weet niet eens wat er nu onder ligt. Kan het niet onthouden. Zal wel desinteresse zijn. Bij het monteren gewisseld van merk maar ik moet echt op de bon gaan kijken welk merk en type het is. Het is in ieder geval een fijn bandje. In de categorie doe die maar weer.
 
Moeilijk te zeggen aangezien we niet weten welke banden eronder zitten, en hoe oud / versleten deze zijn. Als het op asfalt is, dan maakt het ook uit wat voor asfalt het is en hoe oud en in welke staat dit verkeert (versleten / vervuild / olie- en rubberresten bij regen na droogte / enz. ). Ik heb destijds op mijn toenmalige K1200GT (K44) ook regelmatig het ASC lampje zien knipperen.

ik heb het even bekeken en er zitten Anlas Winter ... onder die RT.
 
En wat was de buitentemperatuur. Winterbanden presteren beduidend minder bij temperaturen boven de 7 graden. Althans, dat is het geval bij winterbanden van 4-wielers en ik kan me voorstellen dat dit ook bij deze tweewielerbandjes is.

Ik snap überhaupt niet waarom je voor winterbanden op de motor zou kiezen, aangezien motorbanden al een hoger silica gehalte hebben en daardoor bij lagere temperaturen ook beter grip houden dan autobanden. Wat ik eerder al eens gezegd heb, is dit een oplossing voor een probleem dat er niet is.
 
Tja, banden..Ik was afgelopen week bij de dealer om mijn 1200 GS te bekijken alvorens ophalen over 1,5 week. Komt nog een nieuwe achterband om. Voorop zit een Michelin weet ik, die komt er achter ook op zeiden ze... Type? Geen flauw idee eigenlijk..
 
Ik denk dat het gisteren rond de 10-12 graden was.

Wat betreft winterbanden op de motor. De meesten hier zijn luxebeestjes en hebben nog een autom met winterbanden ernaast. Dus als het twijfelachtig wordt (waar je echt winterbanden nodig hebt) spring ik gewoon in de auto.

Met mijn auto heb ik geen klagen met de winterbanden. Ze slippen alleen iets sneller door bij vlot acceleren. Maar 190 paarden en 400nm en voorwielaandrijving zal altijd voor problemen zorgen.
 
Tja, banden..Ik was afgelopen week bij de dealer om mijn 1200 GS te bekijken alvorens ophalen over 1,5 week. Komt nog een nieuwe achterband om. Voorop zit een Michelin weet ik, die komt er achter ook op zeiden ze... Type? Geen flauw idee eigenlijk..
Ik maak me geen zorgen over michelin. Ik wilde de nieuwe road banden op mijn GSA leggen, maar die waren er nog niet in de juiste maat dus heb ik terug de TKC70 gelegd.
 
Gisteren werd m'n Blauwe Geschelpte geleverd, met Pirelli Scorpion Trail 2 rubbertjes... aan dat nieuwe dashboard heb ik nog wel wat studie.... helaas zal het weekend daarvoor dienen .. dat kudtweer houdt hier maar niet op .... dus lekker droogrijden in de nog niet opgeruimde garage...

Fiscaal moet je in B nu met een hybride bollen... 'n amechtig 4-cilindertje + een hoop AA-batterijtjes leveren toch een 252 peekaatjes... net genoeg om van de plaats te gaan op 4 wielen...:P


R1250GS.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan