Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Maatje van me heeft hier mee gereden!!! Hij was erg enthousiast...
1379514
 
Echter maximaal 5kg.... Denk niet dat iemand zich daar aan houd, maar we klagen wel over pendelen....

Ik kom niet snel boven de 5kg hoor. Eerlijkheid gebied te zeggen, dat ik ook geen lange trips maak, maar voor 4 dagen duitsland, blijf ik wel onder de 5 kg..
Over Duitsland gesproken. Woensdag dan eindelijk mijn GS halen. Rij ook gelijk door naar de RDW die dag. Hoop dat weekend erop te kunnen rijden, als in het kenteken te hebben...(1,5 week later) Het jeukt aan alle kanten om weer te rijden en een motor in de garage te hebben..
 
Hmmm, dan heb ik vandaag niet geleefd. B|

Sowieso al een slechte dag vandaag. Vanochtend wreed gewekt door geschreeuw en herrie op straat; heeft een of andere lijp een forse deuk in de rechter voorportier van mijn auto getrapt. Vervolgens wilde ik op de motor naar Nieuwegein (dingetje van de GS Club), maar de straat nog niet uit of er staat een schreeuwende melding op mijn display over de bandenspanning. Achter nog maar 0,6 bar ... schroef in de band. :(
 
Hmmm, dan heb ik vandaag niet geleefd. B|

Sowieso al een slechte dag vandaag. Vanochtend wreed gewekt door geschreeuw en herrie op straat; heeft een of andere lijp een forse deuk in de rechter voorportier van mijn auto getrapt. Vervolgens wilde ik op de motor naar Nieuwegein (dingetje van de GS Club), maar de straat nog niet uit of er staat een schreeuwende melding op mijn display over de bandenspanning. Achter nog maar 0,6 bar ... schroef in de band. :(
Aj... Niet leuk!
 
Vanavond even de wielen gewisseld. Spaakvelgen zitten er weer onder en de lekke band is inmiddels voorzien van een plakveter. Over een paar dagen maar eens kijken of die de lucht erin houdt ...
 
Vanavond even de wielen gewisseld. Spaakvelgen zitten er weer onder en de lekke band is inmiddels voorzien van een plakveter. Over een paar dagen maar eens kijken of die de lucht erin houdt ...
Die Plakveter ga je toch niet laten zitten?
Beter bij de bandenboer brengen voor een herstelling langs de binnenzijde van het karkas, die bieden meer zekerheid.
Plakveters = alleen om thuis te raken eigenlijk.
 
Zo is dat.
Een vriend van mij had tijdens een buitenland trip ook een lekke band.
Ik.had gelukkig zo een plaksetje bij mij..
Veter erin, lucht erbij, later nog meer lucht en daarna nog 7k met die band gereden...
 
ik kijk nog steeds rond naar een R1200R of GS

de DOHC is het leukst maar is nu gewoon te duur ,, ben snel een 2 a 3 K meer kwijt.

het verschil tussen een R en een GS is klein , maar de leukere 2008 + modellen zijn een stuk duurde minstens 7,5 K de eerste lichting GS uit 2004/2006 kan je van een 4900 krijgen maar maar dan heb je wel ruim een ton erop zitten, met normaal gebruik en onderhoud geen probleem, vaak hebben deze machines geen sluitende onderhoud administratie , ik wil ook redelijk in de buurt wat kopen , dan is het iets duurder 5750 , maar dan staat er een kloeke 130 K km op de klok vind zo'n GS gewoon te duur dan voor die km stand wil ik niet meer dan een 4 a 4,5 K uitgeven omdat ik een reservering voor een koppeling , cardan reparatie wil hebben.

een R heeft meestal minder km gereden ,, maar daar zijn er minder van , hebben die ook de nieuwe versnellingsbak gekregen die de GS vanaf 2008 kreeg ??

heb ook nog even aan een 1150 gedacht ,, die zijn goedkoper maar hebben nog veel meer gelopen ,, en die lopen duurder bij de pomp en zijn aardig wat zwaarder.
dan denk ik dat een 1200 een betere aanbieding is.

ik wacht rustig af,, zo zal de handel wel weer echt in beweging komen en wie weet wat er dan word ingeruild ergens. heb het voordeel dat ik geen haast heb.
 
het verschil tussen een R en een GS is klein , maar de leukere 2008 + modellen zijn een stuk duurde minstens 7,5 K d

😳

Onze R1200R van 2014 is hier vorig jaar ingeruild voor nog geen 8000€....

Niet op een nieuwe BMW, want die paljas van een verkoper vond dat 'm nog maar 6000€ waard was omdat het geen full option was. Vond het een nogal belachelijk bod, zeker gezien hij net een offerte had gemaakt voor een nieuwe R1200GS LC.
Daar kopen wij dus nooit een nieuwe BMW, al moet ik 100km verder rijden voor een andere dealer. 😡
 
je heb van die dealers 🤬 ,, die gewoon vreselijke inruilen maar 6 K voor een 2014 is belachelijk, die 8 K is als ik zie wat ze voor een 2014 vragen gezien de nieuw prijs heb je toch behoorlijk afgeschreven.
al is mijn indruk dat de olie/lucht DOHC die zijn echt stevig geprijsd , veel mensen hebben wat tegen de LC ,, heb er een paar keer op gereden, rijden dat doen ze goed, met een aantal interessante verbeteringen , als je een DOHC wil kopen met minder dan een ton op de klok kan je ook gaan shoppen voor een LC, al zou ik zelf het eerste jaar laten staan omdat ze pas met dat nieuwe vliegwiel en software stukken minder nerveus zijn , en het is een nieuw blok met de bekende BMW aanloop problemen. dat zal ook meewegen aangezien de oude lucht/olie blokken die waren al zover uitgekristalliseerd en bom proof . dus mensen willen liever dat,

ik wil een lucht/olie boxer omdat ik dan meer zelf kan doen , ik ken ze inmiddels vrij goed, anders moet ik weer allerlei gereedschap kopen.

nieuw rijden is altijd duur, mijn ervaring is dat ik niet buitensporig veel afschrijf op mijn bmw motoren , en voor sommige kreeg ik meer terug dan ik betaald heb terwijl ik er minder ingestoken had dan ik terug kreeg.
 
Maar Verhulst, als je weer een GS wilt rijden kun je toch voor voor 20 euri klaar zijn? Gewoon een paar van deze op de tank van de 850, en klaar is kees. :]

En als je het lekker vindt om zelf te klussen kun je beter een 850, 1100 of 1150 zoeken. Goedkoper, en geen Canbus die dingen moeilijk maakt :?
 
De onze was een DOHC, één van de laatsten.... de white edition en nog geen 30000km op de teller.

Die 6000€ was idd belachelijk, de kleine 8000€ die we kregen nog onder verwachting maar goed... de extra korting die we op de Triumph kregen maakte dat wel goed en we waren content dat we niet voor een particuliere verkoop moesten gaan.
Ik heb de indruk dat dit model zowieso niet zo goed in de markt ligt.
Zag op 2dehands.be dat er net zo'n model, met 75000km, te koop staat voor 7500€... daar vind je geen GS voor van die generatie.
 
voor een canbus ben ik niet bang,, voor ik in de ICT stapte ben ik autotechnieker geweest,, en deed ik niet anders dan daar mee werken.
hoef alleen maar een kabel met software pakket te kopen,, kost wel iets maar kan het vele jaren nog gebruiken.

een 1100/1150 lijken leuk, maar een 850 loopt mooier en is gewoon zuiniger,, ik wil geen motor die 1 op 17 loopt , met rustig rijden en een goede afstelling kan een 1100/1150 wel wat beter dan 1 op 17 maar toch ,, en een 1100 kan je net als mijn 850 niet goed uitlezen en je heb dat servo bekrachtige probleem ABS.
 
Terug
Bovenaan Onderaan