Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Nieuwe versnellingsbak, ander vliegwiel, CPU, knoppenwinkel......... Eigenlijk gewoon een nieuwe motor. :Y
 
I love my bike. 😍

1386584
 
Vandaag even de verbouwde zilver aluminium koffers opgehaald *D

Ik vind ze supers..
 

Bijlagen

  • gs 1.jpg
    gs 1.jpg
    341 KB · Weergaven: 9
  • gs 2.jpg
    gs 2.jpg
    197,5 KB · Weergaven: 7
  • gs 3.jpg
    gs 3.jpg
    204,4 KB · Weergaven: 7
  • gs 4.jpg
    gs 4.jpg
    191,8 KB · Weergaven: 6
  • gs 6.jpg
    gs 6.jpg
    167,1 KB · Weergaven: 6
  • gs 7.jpg
    gs 7.jpg
    384 KB · Weergaven: 10
Onbegrijpelijk, want de Metzeler Tourance Next is echt een hele goede band. Ik heb wel andere banden geprobeerd, zoals de Bridgestones A40 en de Michelin Anakee 3, maar de eerste maakt, net als de tweede, veel herrie waarbij de tweede ook nog weinig vertrouwen geeft op nat wegdek.

De Pirelli Scorpion II, van het zelfde concern als de Metzelers , schijnen ook erg goed te zijn, maar daar ben ik door de verkoop van de GS niet meer aan toegekomen.
Dat van de Metzler heeft te maken met de 2013 GS LC.
Op de 2013 zonder stuurdemper begint het stuur te trillen rond de 70km/u. Er zijn hier ook ongelukken door gebeurd. Het exacte probleem is niet echt duidelijk gemaakt, maar het was iets in de combinatie motor/banden. (harmonische frequenties ?)
 
Heel lang geleden dat ik nog op MF ben geweest. De motor (of tenminste de replica ervan) op mijn avatar is toch ook weeral ruim 10 jaar en 4 moto's geleden volgens mij.

Enfin: ik heb een R1250GS HP besteld vorige maand, en verwacht volgende maand de oplevering. Ik kijk er enorm naar uit, de nieuwe motorkledij ligt al klaar. Enkel nog een helm zoeken. Mijn oog viel eerst op een BMW System 7 in dezelfde kleurstelling dan de GS die ik zal hebben. Ik vind hem wel een beetje té sporty qua looks als hij gesloten is. Ideaal zou een enduro-look zijn, in hp kleuren én kan openklappen. Lijkt mij vrij onbestaand?
In mijn zoektocht wel een Arai Tour X4 gezien in Break Blue (
).

Iemand adviezen? Alvast bedankt!
 
Enkel nog een helm zoeken. Mijn oog viel eerst op een BMW System 7 in dezelfde kleurstelling dan de GS die ik zal hebben. Ik vind hem wel een beetje té sporty qua looks als hij gesloten is. Ideaal zou een enduro-look zijn, in hp kleuren én kan openklappen. Lijkt mij vrij onbestaand?
In mijn zoektocht wel een Arai Tour X4 gezien in Break Blue (
).

Iemand adviezen? Alvast bedankt!
Als je met klep wil rijden laat dan de Schubert E1 links liggen. Die klep vibreert als een wezenloze.. en de BMW systeem helmen zijn tegenwoordig van AGV komaf.... Bij mijn BMW Systeem 7 viel het zonnevizier er spontaan uit.... Kan natuurlijk exemplarisch zijn....
 
Laatst bewerkt:
Heel lang geleden dat ik nog op MF ben geweest. De motor (of tenminste de replica ervan) op mijn avatar is toch ook weeral ruim 10 jaar en 4 moto's geleden volgens mij.

Enfin: ik heb een R1250GS HP besteld vorige maand, en verwacht volgende maand de oplevering. Ik kijk er enorm naar uit, de nieuwe motorkledij ligt al klaar. Enkel nog een helm zoeken. Mijn oog viel eerst op een BMW System 7 in dezelfde kleurstelling dan de GS die ik zal hebben. Ik vind hem wel een beetje té sporty qua looks als hij gesloten is. Ideaal zou een enduro-look zijn, in hp kleuren én kan openklappen. Lijkt mij vrij onbestaand?
In mijn zoektocht wel een Arai Tour X4 gezien in Break Blue (
).

Iemand adviezen? Alvast bedankt!


Ik heb een schoei hoofd :X dus heb ik deze genomen, zeer tevreden van en plaats voorzien voor inbouw van oortjes.
 

Bijlagen

  • 1287619-901f96355312012038df69ae1297a2c4.jpg
    1287619-901f96355312012038df69ae1297a2c4.jpg
    14,5 KB · Weergaven: 4
In mijn zoektocht wel een Arai Tour X4 gezien in Break Blue (
).

Iemand adviezen? Alvast bedankt!

Zoiets moet je passen, en dan kleuren kiezen.
Ik heb een Shoei hoofd en vond dit Arai model slechter zitten dan mijn oude Shoei Hornet....

Qua looks (vorm en kleuren) vind ik eigenlijk de Nexx X.wed 2 mooier, maar die moet ik eerst eens gaan passen.
 
Als je met klep wil rijden laat dan de Schubert E1 links liggen. Die klep vibreert als een wezenloze..
Ik heb de E1 van Schuberth. Ik heb eigenlijk alleen last bij harde wind, anders dan recht van voren, maar dat zal met andere enduro helmen niet veel anders zijn. De klep is bij de E1 heel eenvoudig te verwijderen en met de helm worden extra kapjes voor de scharnierpunten op de helm geleverd als je de klep verwijderd hebt. Ik ben goed te spreken over deze helm....
 
Zo'n moeilijke beslissing. Die Arai heeft geen zonnevizier en wil niet gaan beginnen klooien met een zonnebril in de helm. Bang dat het me zal gaan irriteren. Misschien toch bij mijn eerste gedacht blijven en de System 7 nemen.
Maar past dat wel bij de Alpinestars Calama uitrusting. Door de fluogele streep in de jas/broek, denk ik dan al over een fluogele helm.

Eeuwige twijfelaar...
 
Terug
Bovenaan Onderaan