Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Inderdaad, voor moderne accu's is dat de doodsteek. Als je gedurende een langere periode niet rijdt, sluit de druppellader dan eens in de paar weken voor een dag ofzo aan, maar laat hem er niet permanent aan hangen.

Voor mijn motorfiets in Frankrijk lukt een dergelijke handelswijze niet, vermits ik soms ettelijke maanden weg ben... daar blijft de druppellader dus permanent aangekoppeld en mijn motorbatterijen gaan moeiteloos vijf jaar en langer mee...
 
Mbt accu laden dicussie...

Met de bmw's altijd gelazer met de accu..
6 jr geleden begonnen met continue aan de optimate indien er niet wordt gereden, houden de 3 accu's het nu al 6 jr uit....
Dus Mike Schenk....jouw ervaring is niet de mijne....😄
 
Dus Mike Schenk....jouw ervaring is niet de mijne....😄

Het is ook niet mijn persoonlijke ervaring, maar ik hoor van veel mensen dat ze accu's hebben die maar een jaar of twee meegaan en die de accu de hele winter aan de acculader hebben hangen. Zal ook wel aan de kwaliteit van de lader liggen.
 
Het kan erg variëren, normaliter doe ik in mijn auto zeker 5 jaar met een accu, een keer moest ik hem in een half jaar oude auto laten vervangen. Met de motor eigenlijk vergelijkbaar, normaliter een jaar of 4-5, een keer na een half jaar en dit jaar heb ik de accu in mijn KTM na 2 jaar vervangen omdat de spanning steeds heel snel terugliep na een paar dagen niet rijden (bij normale temperaturen en terwijl de laadspanning bij rijden prima was : 13,8 V). Ik zet hem in de winter elke maand 1-2 etmalen aan de Optimate. Voor de motor heb ik altijd Yuasa accu's: goede middenklasser.

Enige overeenkomst in de slecht presterende accus is dat het altijd accu's betrof die er bij aflevering van auto/motor al inzaten, nooit vervangingsaccu's die ik er zelf had ingezet.
 
Laatst bewerkt:
De gs openings rit van vandaag is niet door gegaan vanwege diverse omstandigheden....

Maar nu verplaatst naar zaterdag 1 juni.
Degenen die willen meerijden, svp opgeven in het topic "waar is wat te doen "
 
Als er iemand nog een nieuw motorpak zoekt..Ik heb mijn zgan motorpak te koop gezet. Slechts 3x gedragen. Gewoon in nieuwstaat.
Staat wel bij te koop hier op het forum..Richa Infinity All Season pak....
 
Ik hang de accu in de winter elke maand een week aan de acculader [origineel BMW]
Gaat nu al 5 jaar goed .
Nog altijd de eerste accu.
 
Over avatars gesproken........ Misschien moet ik er ook eens wat mee. Gevolg is wel dat ik verwarring zaai na 8 jaar dezelfde avatar en dan ineens wat anders. @GS_BEN , je kan zelf iets uploaden, dus keuze te over.
 
Over avatars gesproken........ Misschien moet ik er ook eens wat mee. Gevolg is wel dat ik verwarring zaai na 8 jaar dezelfde avatar en dan ineens wat anders. @GS_BEN , je kan zelf iets uploaden, dus keuze te over.

Tja lastig dan is het gewoon een plaatje en geen echte avatar.
1391907
1391908
 
Ik had eigenlijk al vele jaren geleden mijn nickname moeten aanpassen...

Je kan anders ook met een paar dezelfde avatar nemen om te verwarren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan