Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Heb toevallig pure natronloog thuis dus dat ga ik voor vandaag maar even proberen. Daarna even shoppen voor een potje wondersteen.

Pure natronloog zou ik niet gebruiken. Een combi-middel is beter en veiliger. Zitten ook oppervlakactieve stoffen in. De HG vloeibare ontstopper lijkt me het proberen waard en die kun je bij iedere drogist halen.
 
Pure natronloog...
(= Het 20% Of tot 50%?)
Weet dat natronloog(zelfs in oplossing) gewoon aluminium wegvreet!
Ook de straatstenen en dergelijke zullen er niet blij mee zijn.
Probeer dat maar te vermijden, ook die ontstopper van HG, = bijna pure loog.
(De toiletcleaner is dan volgens mij weer wel een te proberen middel, maar is ook agressief! Dus bril en handschoenen!)
 
Zo... Net weer thuis gekomen van een goeie week rondtouren met net iets meer dan 3200 km in het zadel. GS ook even uitgelaten op de autobahn, omdat het kon (en 900km anders wel heel lang duurt).

Alleen als ik mijn motor nu aan kijk... vraag ik me af hoe ik die nog ooit schoon ga krijgen. Vooral het straatvuil wat op de uitlaten/spruitstuk is gebakken.
Voorheen had ik erg mooie uitlaten die een blauwe oranje schijn hadden. Nu is het allemaal autobahn grijs en met de temperaturen die de uitlaat te verduren heeft gekregen er ook goed in gebakken.
Iemand een tip hoe ik die weer terug kan krijgen in originele staat?

gewoon RVS fornuis reiniger.. :)
 

Nice!! Dat zie ik zeker ook wel zitten!!
Alleen zou ik er een topkoffer op zetten, geeft denk ik net een wat veiliger gevoel als de kinderen mee willen.
 
Zo... Net weer thuis gekomen van een goeie week rondtouren met net iets meer dan 3200 km in het zadel. GS ook even uitgelaten op de autobahn, omdat het kon (en 900km anders wel heel lang duurt).

Alleen als ik mijn motor nu aan kijk... vraag ik me af hoe ik die nog ooit schoon ga krijgen. Vooral het straatvuil wat op de uitlaten/spruitstuk is gebakken.
Voorheen had ik erg mooie uitlaten die een blauwe oranje schijn hadden. Nu is het allemaal autobahn grijs en met de temperaturen die de uitlaat te verduren heeft gekregen er ook goed in gebakken.
Iemand een tip hoe ik die weer terug kan krijgen in originele staat?

Ik heb een keer mijzelf een ongeluk gepoetst op de uitlaatbochten van de r1100S. Hierna 1 ritje in de regen en er was weer helemaal niks meer van te zien.....B|

Had afgelopen weekend nog proef willen gaan zitten op een GS, maar het is er helaas niet meer van gekomen ivm actieviteiten kinderen en hemelwater dat in grote bakken naar beneden kwam zetten, net op het moment dat ik eigenlijk weg wilde. Komend weekend herkansing hoop ik.
 
Als je de uitlaatbochten weer schoon wilt gewoon met een verfkwast en wc eend erover. Daarna goed afspoelen en eventueel oppoetsen met belgom. Dan glimt het weer. Kwartiertje werk
Foto is van mijn oude motor die ook in pekel heeft gereden. Bochten waren bruin en blauw van hitte. En dit is na wat wc eend en belgom

20190119_095406.jpg
 
Als je de uitlaatbochten weer schoon wilt gewoon met een verfkwast en wc eend erover. Daarna goed afspoelen en eventueel oppoetsen met belgom. Dan glimt het weer. Kwartiertje werk
Foto is van mijn oude motor die ook in pekel heeft gereden. Bochten waren bruin en blauw van hitte. En dit is na wat wc eend en belgom

Bekijk bijlage 1396643
Diversion .... 600 denk ik ..
 
Nice!! Dat zie ik zeker ook wel zitten!!
Alleen zou ik er een topkoffer op zetten, geeft denk ik net een wat veiliger gevoel als de kinderen mee willen.
Ja dat is een heel goed punt! Mijn zoontje van 9 staat te trappelen dus een goeie steun in zijn rug is wel een goed plan.
 
Ja dat is een heel goed punt! Mijn zoontje van 9 staat te trappelen dus een goeie steun in zijn rug is wel een goed plan.

Oh echt? Ik heb twee dochters, 9 en 11.
Die zullen wel even moeten wennen achterop, ze zijn nu het zijspan gewend.
 
Wc eend heeft tegenwoordig toch verschillende producten. Dus welke bedoel je? De klassieke bevat, verrassend genoeg, natrium hydroxide. Daarbij geurstof en verdikkingsmiddel zodat het lekker blijft plakken. Ze hebben ook wc reiniger die je vooral niet moet mengen met loog. Levert gezellige gassen op.
HG is vooral goed in marketing. Hun ontstopper is gewoon loog met verdikkingsmiddel. Dat tegen de hoofdprijs. Bijv hun badkamerzwarteschimmel reiniger spul troep a €9,- per 500ml werkt net zo goed als een scheutje dikbleek in een plantenspuit. Kosten dikbleek nog geen 3 cent en de spuit bij de action een eurootje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan