Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Dank jullie wel...
Op risico van hier een heel verkeerde gewoonte te starten :

F2F30CE3-3C87-46A5-A7FD-42CC9E388493.jpeg
 
ja hier ook. alleen een beetje nat in het kruis. Even met Stadler mailen want dat is onacceptabel. De rest incl handen kurkdroog.
 
schijnt een 1100 kwaaltje te zijn. Is me toen verteld iig.

Bedoel trouwens niet dat de regen de hallgever kaduuk gemaakt heeft, de regen is waarschijnlijk het laatste zetje geweest ofzo :P
 
Ik moet binnenkort eens naar iemand met glasvezel, want via 4G voor thuis is het binnenhalen van kaartmateriaal net niet grappig. :')
 
Tox...je bent welkom...bij ons is je update binnen 45m binnen...en er ligt nog een kabeltje te wachten op je...
Je moet alleen even wachten tot we uitgekeken zijn op de sneeuw
 
De geneugten van het riante leven op het platteland. Hier in Almere heb ik de volgende snelheid klaar staan:

Speedy.jpg


Komende week alleen Supertoer, daarna ben ik er weer.
 
De geneugten van het riante leven op het platteland. Hier in Almere heb ik de volgende snelheid klaar staan:

[]

Komende week alleen Supertoer, daarna ben ik er weer.

Pas maar op, voor je het weet worden er bij jou in de wijk allemaal panden opgekocht en komen er datacenters in; boren ze door de kleilaag heen om grondwater op te pompen voor koeling en heb jij geluids- en wateroverlast ...
 
Ben er vanavond aan begonnen met de man van een collega van me. En die collega haar ouders hebben een Moto Guzzi-dealership en zijn zelf volledig Guzzi-adept. Komt helemaal in orde. Hij neemt de tools mee en woensdag zetten we ze erop.

Toch hartelijk dank voor het voorstel, wordt enorm gewaardeerd!



Ik dacht ook eerst aan een GS-A omdat alles wat ik wou erop zat, of op de optielijst kon worden aangevinkt (valbeugels en dan de bijkomende verlichting). De hoogte deed me de das om en voor de "gewone" GS gekozen.
Zadel staat ook op het laagste bij me en kan met 1 voet net niet met de bal van m'n voet aan de grond. Eerder zelfs de top van m'n voet. Stond vanmiddag aan een rotonde, kwam er een hevige zijwind, heb maar net op tijd van voet kunnen wisselen.

Eerst veel sterkte met het verlies.

De motor laten vallen is iets wat je af en toe wel tegenkomt. Mijn 2 vorige zijn telkens gevallen zonder bestuurder wegens het parkeren op een oneven ondergrond. Grootte is relatief. Ik ben 1m67 en heb korte benen, maar met de GSA heb ik geen problemen, niettegenstaande ik slechts met mijn tenen aan de grond kan. Momenteel heb ik het lage Rallye zadel op mijn GSA, maar ik zal binnenkort mijn lage Touratech zadel terug plaatsen omdat die gewoon comfortabeler is.

En GS vs GSA: de GS is gewoon iets lichtvoetiger, maar met mijn rijstijl kom ik toch niet aan de limieten van de GSA.
Ik heb de GSA gekozen omwille van het grotere bereik, de mooiere kleuren en de looks.

Hé Dirk, je mag weer volop nieuwe GS-tochten organiseren : onze tweede kleindochter is een uurtje geleden geboren ... zal ik maar alvast een mini SHOEI-hellempie kopen voor onze kleine "Frances" ???

*O**O*

Proficiat.

5dat je iedere dag weer doet realiseren dat je ouder wordt )
Ps volgende gs rit zal wel afsluitrit worden.....sept of oktober of zo....
Ik.zou beide maanden alles deleten in de agenda....

De agenda voor het najaar is zich in spoedtempo aan het vullen. Ik zal nog een jaartje coachen, dus zitten de mijn weekends redelijk vol.
 
Even over mijn motor. Nu heb ik net geen 5000km op de teller staan en deze week viel me op wat ik bijna niet meer hoor. Mechanische bijgeluiden. Dat gierende geluid dat Slijk maar al te goed kent is grotendeels verdwenen. Als ik goed luister zonder oordoppen kan ik het net horen, met oordoppen hoor ik er niets van.

Volgende week zal ik proberen om mijn semi flexibele zijkoffers te monteren. (ik heb misschien al een paar spiegels getikt met mijn koffers, dus nu iets smallere tassen)
 
Goedendag, ik ben me aan het oriënteren op de aanschaf van een BMW 1200 GS. Dit type motorfiets wekt mijn interesse vanwege de toename in comfort (rij nu een (Triump speed triple). De motorfiets zal voor woon-werkverkeer en sporadisch een vakantie worden gebruikt.

Mijn interesse gaat uit naar een gs uit het jaar 2000-2015 (nieuwere modellen vind ik te duur), met een kilometerstand van max 70k en een max prijs van €7k.

Motorfietsen uit welke bouwjaren kan ik beter mijden vanwege bijvoorbeeld kinderziektes? Zijn er andere punten om op te letten? Biedt een gs Adventure bepaalde voordelen boven de niet-adventure modellen? Ik ben in eerste instantie niet van plan off-road te gaan rijden.

Ik zie jullie reacties graag tegemoet.
 
Je wil een GS zonder servo ABS, dus bouwjaar vanaf eind 2007. Ik ben bang dat het dan al lastig wordt met je budget van 7K.
 
ABS spreekt me aan. Begrijp ik het goed dat de servo ABS een systeem met "ziektes" is?

Er zit wat rek in de prijs. Echter, ik vind het zonde met een fiets van €15k door de pekel te rijden.
 
Eerst veel sterkte met het verlies.

De motor laten vallen is iets wat je af en toe wel tegenkomt. Mijn 2 vorige zijn telkens gevallen zonder bestuurder wegens het parkeren op een oneven ondergrond. Grootte is relatief. Ik ben 1m67 en heb korte benen, maar met de GSA heb ik geen problemen, niettegenstaande ik slechts met mijn tenen aan de grond kan. Momenteel heb ik het lage Rallye zadel op mijn GSA, maar ik zal binnenkort mijn lage Touratech zadel terug plaatsen omdat die gewoon comfortabeler is.

Hij is afgelopen zondag tegen de grond gegaan hoor. Cilinderdeksel naar de ruk. Kan er ook nog maar even bij. Algoed dat mijn pa en broer erbij waren, of had hem wellicht niet meer recht gekregen. De baan liep schuin af...
 
Terug
Bovenaan Onderaan