Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Als ze die AT nu eens op z'n minst op tubeless wielen zouden zetten misschien... maar nu heeft 'm toch teveel nadelen tov de andere dikke allroads wat mij betreft.

Pk's heeft dat ding genoeg, om en bij de 100pk is prima voor mij. Maar EN een ketting EN binnenbanden is er tocht net teveel aan.
Het is een allroad die daadwerkelijk geschikt zou moeten zijn om een rondje rond de wereld te rijden. De motor is zo gebouwd dat je de meest voorkomende reden van stilstand zelf kunt oplossen. BMW had dezelfde visie met de F800GS/A.
Ik heb op mijn AT een Osco Oiler opgebouwd om de ketting te voorzien van wat vettigheid en dat werkt fantastisch.
Tubeless wielen boeit mij niet, maar anders is er een set te koop om je velg luchtdicht te maken. Mijn laatste lekke band was bovenop Col de Sommellier. Er komt daar geen wegenwacht en het is 20 km offroad naar het dichtst bijzijnde dorp. Ik was blij met bandenlepels en een plakset.

1408538

1408539
 
In het kader van jouw 500 euries challenge is zo.een opgelegde bandenplak pauze wel.lekker....met elkaar ff gezellig knutselen..

Maar als je bepakt en bezakt onderweg bent, geef ik toch de voorkeur aan.een veter reparatie....in enkele minuten gepiept kan ik.uit ervaring zeggen...

Zelfs mijn goedkope budget suzukiiiiii heeft tubeless om de gespaakte wielen...

Toch.een gemis onder de AT , Chris
 
Over rijden met binnenbanden gesproken... zijn er hier nog mensen die andere velgen gebruiken? Ik heb op standaard BMW hubs andere velgen laten spaken, zie onderstaande foto voor een impressie:


Achteraan geen enkel probleem, die kan ik er gewoon op leggen en rijden. Vooraan echter lopen de spaken tegen de remklauwen aan. Probleem is natuurlijk dat bij deze velgen de spaken in het midden van de velg uitkomen ipv aan de tegenovergestelde zijkant.

Ik heb al getest met 7,5mm spacers op de bouten van de klauwen zodat ik een 320mm disc kan gebruiken maar ook dan raken ze nog net. Ik ga nu dus kijken om de klauw wat af te laten frezen. Dit idee:

IMG_4169.jpg


Uit Amerika kan ik voor 700$ + shipping wel een aluminium superlite hub laten komen maar dan moet ik deze natuurlijk opnieuw laten spaken en ik weet ook niet in hoeverre de schijven en ABS ring daar gewoon op gaan passen.

Op een RnineT heb ik 't denk ik wel al gezien, geen idee wat daar dan anders aan is. Dat zijn volgens mij toch ook velgen waarvan de spaken in het midden komen en dus met tubes gereden worden. Is wel 17" ipv 19 maar anders dan dat denk ik niet dat er veel verschil op zit.



Iemand nog andere suggesties?
 
Het is een allroad die daadwerkelijk geschikt zou moeten zijn om een rondje rond de wereld te rijden. De motor is zo gebouwd dat je de meest voorkomende reden van stilstand zelf kunt oplossen. BMW had dezelfde visie met de F800GS/A.

Tubeless wielen boeit mij niet, maar anders is er een set te koop om je velg luchtdicht te maken. Mijn laatste lekke band was bovenop Col de Sommellier. Er komt daar geen wegenwacht en het is 20 km offroad naar het dichtst bijzijnde dorp. Ik was blij met bandenlepels en een plakset.


De nieuwe F850GS heeft ondertussen ook tubeless wielen, net als de 1200-1250 versies... :) Ik zal heus de enige niet zijn die er een voordeel in ziet. Ook wanneer je van de weg gaat... Dat je op een rasechte enduro of crossmotor liever binnenbanden ziet snap ik wel. Maar een zwaardere allroad zie ik toch het liefst met tubeless wielen.


En het is net om op plaatsen waar de wegenwacht niet komt niet vast te komen zitten dat ik tubeless wielen wil. Een vetertje trekken zal mij nog wel lukken.
Een wiel eruit halen om een binnenband te herstellen/vervangen zie IK alvast niet zitten.
 
Als je een allroad koopt om er alleen mee te rijden in the urban jungle, dan kan ik me voorstellen dat je gaat miepen over binnenbanden.
 
Als je een allroad koopt om er alleen mee te rijden in the urban jungle, dan kan ik me voorstellen dat je gaat miepen over binnenbanden.


Volgens mij heb je mijn bericht niet gelezen zoals ik het bedoelde.... :?


Ik ga echt niet ter plaatse mijn wiel eruit halen, en OOK op de Sommeiler of Jafferau of LGKS kan ik platrijden... en ik wil idd gerust geloven dat de wegenwacht op die plaatsen geen bijstand komt leveren.

En daarom schreef ik dat ik juist voor die gebieden liever tubeless wielen heb zodat ik mezelf kan depaneren…


Ik probeer elk jaar wel een paar leuke tracks te rijden hoor... mijn allroad wordt ook gebruikt voor wat 'm gemaakt is.
Misschien op een andere manier dan dat jij maar daar is op zich toch niets mis mee?
 
Laatst bewerkt:
Als je een allroad koopt om er alleen mee te rijden in the urban jungle, dan kan ik me voorstellen dat je gaat miepen over binnenbanden.

Ik heb een.all road ( met wegbanden) omdat mijn 2m daar beter op.past...
Ik ben te oud en te stram om in het zand te koord dansen en te zandhappen..

In die tijd urban jungle ben ik nog beter op de vespa....😁😁😁
 
Wat een gedoe met die nieuwe 1250 GS..Heb ik dan het goede type te pakken met een stabiele 1200 GS LC 2015?
 
Helaas is het geld hier even op om in een motor te investeren..Tenminste..Dermate bedragen...
Daarbij heeft de mijne net de 10.000km aangetikt..Net ingereden dat ding man..
 
(nog) geen last van plop- of rinkelgeluiden 4500 km's
(wel gisteren de zaak (valbeugels) in evenwicht gebracht, rechts had al eens schade, gisteren links op de zij gelegd
'()
 
Terug
Bovenaan Onderaan