Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Waarom werd zo'n ingewikkeld, ongetwijfeld duur en moeilijk af te stellen motortype gebruikt in een locomotief, die wellicht toch voldoende ruimte biedt voor een conventionele, goedkopere en betrouwbaardere motor ?


ik kan het samenvatten met eigenwijze Britten die een nieuwe standaard wilde zetten waar de verkeerde mensen achter de knoppen zaten...

Systeem CAT was veel beter en die gebruiken ze nu nog mits gemoderniseerde materialen en aansturing.

24600238b2fc2e774537f35432adb445--diesel-engine-cutaway.jpg
 
Laatst bewerkt:
Waarom werd zo'n ingewikkeld, ongetwijfeld duur en moeilijk af te stellen motortype gebruikt in een locomotief, die wellicht toch voldoende ruimte biedt voor een conventionele, goedkopere en betrouwbaardere motor ?

"This led to the even, buzzing exhaust note of the Deltic, with a charge ignition every 20 degrees of crankshaft revolution, and a lack of torsional vibration, ideal for use in mine-hunting vessels. "
 
Met Erwin.......daarom mijn vraag over olie......
Af en toe beetje off topic is geen probleem....maar svp niet doorslaan....

Wanneer gaan we de najaars rit rijden....?
 
Neen, gewoon alles of niets.

Je kan een schakelaar ervoor kopen met 2 standen want ze zijn toch Datadim?
knoppie en controllerding
Ik heb de Denali D4 erop met schakelaar, scheelt een hoop mocht je niet al teveel extra licht nodig hebben.
Dit weekend een Rally gereden in Belgie en ze in het donker lekker aangezet.
Dan zijn de wegen toch wat fijner te berijden.
 
Zo, vandaag de GSA maar weer eens een wasbeurtje gegeven.

Pfff, geneuzel over tweetakt locomotief diesels .... :X
Ik heb gisteren mijn laptop een wasbeurtje gegeven. Het resultaat is dat hij nu bij de reparateur ligt. Die dingen kunnen nog minder hebben dan BMW's. '(
 
Wanneer gaan we de najaars rit rijden....?

Ik ben graag van de partij. Ik ben 15-24/9 op reis met de motor, en ergens rond 20/10 naar het Porsche-museum in Stuttgart.
Niet dat je daarmee rekening hoeft te houden, maar ik zou toch graag van de partij zijn :]

Je kan een schakelaar ervoor kopen met 2 standen want ze zijn toch Datadim?
knoppie en controllerding
Ik heb de Denali D4 erop met schakelaar, scheelt een hoop mocht je niet al teveel extra licht nodig hebben.
Dit weekend een Rally gereden in Belgie en ze in het donker lekker aangezet.
Dan zijn de wegen toch wat fijner te berijden.

Kan helemaal waar zijn, maar 't is al een wonder dat ik dat gemonteerd én werkend heb gekregen. Ik ga niet nog een extra schakelaar gaan steken. 't Is goed zoals het nu is. Beetje naar de grond richten en wat uit elkaar dat ik een mooi zicht heb.
 
Ik roep zaterdag 28 september uit tot de dag van de......

NAJAARS RIT GS TOPIC

in het topic, waar is wat te doen ga ik.hiervoor een nw topic aanmaken.
 
Nu heb ik ideeën voor de ultieme custom-motor met een Deltic blok. Denk wel dat het een zijspannetje wordt, anders zit je wel heel erg wijdbeens...
 
Of een kawasaki.........
Slijk, zorg dat de huisdieren alle vitamientjes krijgen, je schoonfamilie op vakantie, huis opgeruimd, Nana uitgerust is en plan geen operatie voor jezelf.....
 
ff wat motor gerelateerd ,, ff de banden spanning gedaan ,, moest wel een 0,25 b erbij , olie was in orde.

het enige waar ik over nadenk is het achterlicht vervangen voor een LED, overdag met zonlicht vind ik de opbrengst wat tegenvallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan