Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Na 5 jaar op mijn starters-Honda te hebben rondgecrosst, ben ik dik 2 maanden geleden van mijn sokken gereden en is mijn motor total-loss geraakt. Het was ook wel tijd voor een nieuwe motor na 5 jaar aan zomer/winter, woon/werk, kampeertripjes en lange vakantietrips. Na een zoektocht is het dan eindelijk zo ver en kan ik me de trotse eigenaar noemen van een R1200 GS uit 2008!
 
Laatst bewerkt:
Na 5 jaar op mijn starters-Honda te hebben rondgecrosst, ben ik dik 2 maanden geleden van mijn sokken gereden en is mijn motor total-loss geraakt. Het was ook wel tijd voor een nieuwe motor na 5 jaar aan zomer/winter, woon/werk, kampeertripjes en lange vakantietrips. Na een zoektocht is het dan eindelijk zo ver en kan ik me de trotse eigenaar noemen van een R1200 GS uit 2008!


veel fijne km's toegewenst,, heb je ook foto;s of moet je de GS nog geleverd krijgen ?
 
Vanochtend hier op 't werk snel een wasje gegeven. Klaar om te vertrekken op roadtrip naar Spanje. Morgenvroeg om half 7 is 't zo ver.

WhatsApp Image 2019-09-14 at 09.50.21.jpeg
 
Ah, prachtig land, buiten de kustzones dan. Geniet er van!

Oh ja, hou je bandenslijtage in de gaten. Vooral in de Pyreneeën ligt prachtig maar ruw asfalt en het is mij niet gelukt om zonder bandenwissel weer thuis te komen, ook al vertrok ik met een nieuw setje.
 
Zal waarschijnlijk wel van je rijstijl afhangen, maar soortgelijk verhaal vertelde mijn broer ook, hoewel die niet supersportief rijd,
Hij geraakte wel thuis op zijn conti trial attacs.

Geniet van de trip.
 
You serious?! 8)7

:Y

Yep, moeten wisselen 1 x in Astigarraga (2015, ES) en 1 x in Boulazac Isle Manoire (2017, FR). Prijs in FR viel best mee, voor de prijs van een achterband in ES koop je hier een setje compleet gemonteerd en gebalanceerd.
Maar nu moet ik wel bijvertellen dat we helemaal binnendoor rijden en dan tijdens de vakantie in totaal zo'n 9K weg lieten rollen onder onze (toen nog GS-)wielen.
 
Laatst bewerkt:
Duo? Nee, MrsTenCats reed zelf op haar toenmalige GS LC, alleen nog wat rustiger op het gas. Het zit 'm meer in de vette klappen van de dikke cilinders die de band voortstuwen.
 
Komt er wel maar op neer dat ik enkel Andorra doe... Nuja, wel nog wat "passen" van Bayonne - San Sebastian.

Deze foto is de enige die ik snel bij de hand heb:

IMG_6204.PNG
 
Mijn OE Pirelli Scorpion Trail 2 zijn na 6.512 km door de 148 Nm voortstuwing van mijn R1250GS tot op de draad versleten in Zuid-Frankrijk.
Helaas nergens een setje nieuwe banden te scoren, zodat ik de laatste week als de egeltjes heb moeten rijden.
Desalniettemin is deze kilometerstand in die streek met vrouwlief meestal achterop een persoonlijk record.
In november vers rubber erop...
 
Gisteren een mooi ritje gemaakt met een paar vrienden. Af te toe werd er lekker doorgereden en mooi accelereren bij een bocht uit komen. En daar had ik gisteren een 2-3 tal keer problemen met de LC...Ineens een vermogensdip. Net alsof het gas werd teruggedraaid of dat hij "verzoop" , zoals we vroeger hadden bij onze brommers....Er kwam geen melding op het dashboard en de dip duurde ook maar een seconde of 3 alle keren...Wat kan dit zijn?

Ik heb al een afspraak staan bij de garage voor nog wat andere puntjes, maar dit moeten ze zeker ook maar gaan onderzoeken! Best wel irritant want de motor valt gewoon weg en je wordt als het ware naar de grond gedrukt omdat je vanuit acceleratie naar gas los gaat zeg maar....

Blij dat ik nog garantie heb, maar zo irritant dit...
 
Terug
Bovenaan Onderaan