Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Jullie bedoelen tractiecontrole tegen spinnen? Nee, dat is het zeker niet! Die zag ik af en toe wel aanspringen bij het vliegen over drempels..Hij stond op Dynamic modus, deze grijpt ook pas op het laatst in, met enige vorm van spinnen toch? Het gevoel was echt net alsof de motor verzoop...
 
Ik ben vreemd gegaan. :P Na bijna 9 jaar op de weg met Suzuki te hebben gereden (toursport en later supersport) maar eens gaan ervaren wat veel mensen nu altijd riepen:
IMG_20190914_122527-Medium.jpg

IMG_20190914_124600-Medium-e1568490518355.jpg

IMG_20190914_124607-Medium.jpg

Wat een machine! Ik ben verliefd *O*

Komend jaar word ik 30, ik rijd of moet eerlijk zeggen reed een 20dkm per jaar motorreizen en gedeelte woon/werk, dat laatst is nu ook weer een mogelijkheid met mijn nieuwe baan, en dan ben ik verticaal gehandicapt (1.97m), zodoende... Enorm netjes en goed geholpen bij MR Motoren en gister dus eens gaan rijden en ervaren. Hele mooie ervaring en mooi te merken hoe alles zo werkt.
 
Al die mensen riepen dat je een GS moest kopen, omdat veel medestanders de ellende verzacht. Zo spraken ze ook over product specifieke eigenschappen in plaats van miskleunen in engineering. Maakt niet uit, je zit er nu middenin, nu is het al te laat.......

Leuk dat je lol hebt gehad op de Beemer en dat MR zijn werk keurig doet. :t
 
Ik ben vreemd gegaan. :P Na bijna 9 jaar op de weg met Suzuki te hebben gereden (toursport en later supersport) maar eens gaan ervaren wat veel mensen nu altijd riepen:
IMG_20190914_122527-Medium.jpg

IMG_20190914_124600-Medium-e1568490518355.jpg

IMG_20190914_124607-Medium.jpg

Wat een machine! Ik ben verliefd *O*

Komend jaar word ik 30, ik rijd of moet eerlijk zeggen reed een 20dkm per jaar motorreizen en gedeelte woon/werk, dat laatst is nu ook weer een mogelijkheid met mijn nieuwe baan, en dan ben ik verticaal gehandicapt (1.97m), zodoende... Enorm netjes en goed geholpen bij MR Motoren en gister dus eens gaan rijden en ervaren. Hele mooie ervaring en mooi te merken hoe alles zo werkt.
:]


mooi ding veel plezierige km's toe gewenst
 
:]


mooi ding veel plezierige km's toe gewenst
Dat is idd de volgende stap, nu even kijken hoe en wat, heb wel echt een mooi aanbod gehad. :P

Wat @DetoX zegt speelt ook mee, nu vermoed ik als je nieuw gaat rijden dat je daar een heel stuk minder last van gaat hebben, ook vanwege garantie en alles. Alleen is het wel een overweging, dat is zeker. :)
 
Ik ben vreemd gegaan. :N

Na bijna 9 jaar op de weg met Suzuki _O- te hebben gereden (toursport en later supersport) maar eens gaan ervaren wat veel mensen nu altijd riepen:

Wat een machine! Ik ben verliefd *O*

Komend jaar word ik 30, en gister dus eens gaan rijden op een R 1250 GS en ervaren. Hele mooie ervaring en mooi te merken hoe alles zo werkt.

Welkom in de wereld van, het beste motormerk, als je echt alles uit motorrijden wilt halen, je passie is :Y

Je kan nu ook je nickname veranderen in Joepieman :]
 
Ja de grote wens is een rondreis naar noorwegen/zweden, dat alleen red ik al niet op een reikwijdte van een km of 200-230km, naast het comfort ondanks een ander zadel, handvatverwarming, hoge ruit, etc... Keer een rondreis door Europa door Frankrijk, langs Monaco, weer eens langs het Gardameer, passen over en via het zwarte woud richting huis. :)
 
Ja de grote wens is een rondreis naar noorwegen/zweden, dat alleen red ik al niet op een reikwijdte van een km of 200-230km, naast het comfort ondanks een ander zadel, handvatverwarming, hoge ruit, etc... Keer een rondreis door Europa door Frankrijk, langs Monaco, weer eens langs het Gardameer, passen over en via het zwarte woud richting huis. :)
Monteer het driedelig Vario Kofferset en Anakee Adventure banden en je kan een wereldreis gaan maken op een R 1250 GS :Y :]
 
Gefeliciteerd Joopieboy met de aanschaf ener BMW GS.

En ik zal je meteen maar uit de droom helpen, ook voor de GS is er een ruime handel in vervangingszadels, want die standaard dingen zijn niet al te best. Dus voordat je die Noordkaap opzoekt zou ik eerst even wat flinke ritten maken om te bezien of het zitvlak niet al te pijnlijk aanvoelt na een uurtje of wat.
 
De vario koffers raad ik met hetzelfde tempo weer af, al is de montage van de koffers wel deftig.Laatste vakantie heeft mijn ega de Vario's thuis gelaten en mijn roltas van 35 ltr meegenomen. Daar ging meer in met minder gedoe dan twee vario zijkoffers. Ik ben over gegaan op SW-Motech Dakar tassen en anders waren het alu zijkoffers geworden die van boven geladen kunnen worden. Nu kan ik mijn motor laten vallen en hoef ik vervolgens geen uitdeukerij te beginnen om mijn vakantie te kunnen voort zetten.

1568566610255.png
 
Das een rare GS :P Maar idd, ik heb nu ook een 300 Drybag van SW Motech, zeer tevreden over. Ik zou nu alleen voor de topkoffer gaan en dan verder kijken.

Mis jij tubeless rijden niet trouwens?
 
Das een rare GS :P Maar idd, ik heb nu ook een 300 Drybag van SW Motech, zeer tevreden over. Ik zou nu alleen voor de topkoffer gaan en dan verder kijken.

Mis jij tubeless rijden niet trouwens?
Welnee, die ene keer dat ik heb lekgereden stond ik midden op de Sommelier in Italie. Nu konden we nog wat repareren, met tubeless was het een drama geworden. Met binnenbanden rijden heeft voordelen als je de bewoonde wereld verlaat. Je kan jezelf altijd redden met een plakset en wat simpel gereedschap.

Over die rare GS; Ik heb twee 1200's gehad en daarna de F800GS, puur vanwege het lagere gewicht en de levendigheid. Op de achtergrond ben ik aan het nadenken om een R100GS te verbouwen tot enduro (Dakar replica), dus er zit weer een GS aan te komen. Mijn vrouw rijdt op haar 3e F700GS.
De CRF1000 is op dit moment de beste motor voor wat ik er mee wil.
 
gebruik je ride one helpt natuurlijk niet tegen een flessen bodem maar zo'n beschadigde binnenband kan je ook weggooien
 
Dat Ride-On is nogal duur spul als je wat meer kilometers rijdt. Op de site van Ride-On zie ik een prijs van € 47,-- voor 2 spuitbusjes dus als je zo'n 3 sets banden per jaar nodig hebt worden de banden aardig duur. Als ze het nu nog herbruikbaar maakten, tja.
 
Terug
Bovenaan Onderaan