Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Intussen San Sebastian bereikt, morgen Bilbao.

IMG_6329.JPG


IMG_6332.JPG


IMG_7861.JPG


IMG_7863.JPG


IMG_7871.JPG
 
Gave foto's, have fun!
Ben sinds enkele dagen de trotse eigenaar van de R1250GS, in BMW Cosmic Blue Metallic, het LCD Display en de Navigator VI maken, de beste GS tot nu toe, helemaal compleet. Wow...wat een machine...die 136 pk voel je wel en de Shift Cam en Quickshifter zijn een genot om mee te rijden :]

Een Vario Kofferset en een set Anakee’s Adventure komen er ook nog op :Y
Van harte gefeliciteerd!
 
Gefeliciteerd!
Voorlopig nog geen onheilspellende bijgeluiden gehoord?
Een BMW (GS) maakt altijd indrukwekkende (bij)geluiden, ik zou niet anders willen, zo voel en hoor je dat je motor rijdt, maar de R1250GS is wel stiller dan ik gewend ben, maar dat zal na het inrijden wel veranderen :P

De eerste 500 km zijn probleemloos gereden, heb al een afspraak voor de 1k beurt, volgende week, lekker lang rijden komend weekend met goed weer, dus daar ga ik wel overheen. :]
 
Laatst bewerkt:
Een BMW (GS) maakt altijd indrukwekkende (bij)geluiden, ik zou niet anders willen, zo voel en hoor je dat je motor rijdt, maar de R1250GS is wel stiller dan ik gewend ben, maar dat zal na het inrijden wel veranderen :P

De eerste 500 km zijn probleemloos gereden, heb al een afspraak voor de 1k beurt, volgende week, lekker lang rijden komend weekend met goed weer, dus daar ga ik wel overheen. :]
Merk jij veranderingen met de bak, het inzetten van de een en het hakerig zijn nieuw?

Laat ook even weten wat je kosten zijn met de beurten, ben wel benieuwd eigenlijk. :)
 
Merk jij veranderingen met de bak, het inzetten van de een en het hakerig zijn nieuw?

Laat ook even weten wat je kosten zijn met de beurten, ben wel benieuwd eigenlijk. :)
Je voelt de bak schakelen, ben niet anders gewend bij een bmw, maar de R1250GS schakelt wel het relaxed tot nu toe, ook met de quickshifter gaat schakelen heel smooth :t

Als bij stilstand, in 1 niet gelijk gaat, koppeling ietsje lossen en weer inknijpen, dan in 1.
Ook dat is bij de R1250GS, je voelt het dan niet alleen, maar je hebt dan ook een “klik” met je GS :Y

Het 1k beurtje is gratis, was incl. deal maar zal zo rond de 75 euro zijn, olie, oliefilter vervangen en algehele check. De 10k beurten zullen enkele honderden euro’s zijn, al naargelang wat er moet gebeuren.

Maar hey ;) het is wel een BMW R1250GS, heeft gewoon goed onderhoud nodig, dat weet je bij aanschaf :P

Ik laat de beurten altijd bij de BMW Motorrad Dealer doen, maar als je zelf de beurten, na de garantie, doet zal dat zeker goedkoper zijn.
 
75 euro voor het eerste beurtje mag je zeker x 2 doen en de 10.000 km-beurten willen wel oplopen naar 3 à 400 euro, zonder speciale dingen à la banden of remblokjes....

De prestatieduur per handeling staat vast (per tijdseenheid van 5 minuten), maar de prijs van zo'n tijdseenheid bepaalt elke dealer zelf... hier kunnen dus grote verschillen op zitten...
 
75 euro voor het eerste beurtje mag je zeker x 2 doen en de 10.000 km-beurten willen wel oplopen naar 3 à 400 euro, zonder speciale dingen à la banden of remblokjes....

De prestatieduur per handeling staat vast (per tijdseenheid van 5 minuten), maar de prijs van zo'n tijdseenheid bepaalt elke dealer zelf... hier kunnen dus grote verschillen op zitten...
Ik wilde de 1k beurt, maar 1x laten uitvoeren ;)

Maar de onderhoudsbeurten zijn inderdaad indicatief en dealer afhankelijk, zoals aangegeven :]
 
Coolest R1250GS...US version and UK version

Geeft aardig weer hoe ik ‘m ook ervaar 8-)

De UK version, in Black Storm, is precies zoals de mijne is, Full Options en Navigator 6, Alu velgen, maar dan in de Cosmic Blue uitvoering.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de 10k beurt laten doen, was net 1jaar oud nu. 176 Eurootjes en we kunnen weer tijdje verder.
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig, mooie route :t En hoe doet de R1250GS het :]

Als een vis in het water, en als dé “GS” in die omgeving :}
 
Op mijn GS LC 2016 zijn de onderhoudskosten als volgt

05/08/2016 inspectie eerste 1.000km 212,15 EUR
22/10/2016 klein onderhoud op 10.000km 278,45 EUR
21/02/2017 groot onderhoud op 20.000km 415,95 EUR

Prijs van daaropvolgende Groot en klein onderhoud is vrij constant. Zit net over de 65k (denk 68k nu).
 
Op mijn GS LC 2016 zijn de onderhoudskosten als volgt

05/08/2016 inspectie eerste 1.000km 212,15 EUR
22/10/2016 klein onderhoud op 10.000km 278,45 EUR
21/02/2017 groot onderhoud op 20.000km 415,95 EUR

Prijs van daaropvolgende Groot en klein onderhoud is vrij constant. Zit net over de 65k (denk 68k nu).
Dankjewel voor de info allemaal! Ik moet zeggen dat dat reuze mee lijkt te vallen. Dan is het onderhoud van mijn supersport nu duurder. :)

En qua banden zag ik ook al dat die goedkoper was, dus al met al hoef ik mij daar geen zorgen om te maken.

Net terug van een lang weekend Duitsland-Luxemburg, waarschijnlijk de laatste met de Gixxer. Ik ben vrijdag na de lunch afgehaakt en terug naar Limburg gereden om daar bij mijn moeder te slapen (uurtje rijden vanaf de Bikerranch), zaterdag via Monschau richting Hotel Daytona en zondag via Malmedy terug. Grootste deel of alleen of met zijn 2en gereden, en zeker zondag was slopend, ondanks nierband en alles...

Wel een heel apart weekend gehad, een met een Tiger die overmoedig werd na een inhaalactie en onder de vangrail ging, man of 3-4 die de motor uit stilstand heeft laten omvallen, nu moet ik zeggen dat ik ook een keer op grind stond of op een hoek de goot toch wel erg laag was, maar ging echt prima. S1000RR met en kapotte startprint, MT10 met start en laad issues, oftewel een ADAC weekend. :X

Best jammer want het was wel gezellig... Bij mijn moeder om 9 uur naar bed gegaan en 11 uur geslapen, bij Daytona amper kunnen slapen en vannacht ook 12 uur gemaakt met gisteravond erbij. Dat is het toch niet waard...
 
Laatst bewerkt:
1000 km = 160.14
10000 km = 163.75
20000 km = 371.18
30000 km = 191.68
Remmen reeds vervangen bij 17253 km = 100.48

Bij Bmw dealer bij ons in B, te Genk
 
Terug
Bovenaan Onderaan