Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Er zijn zeker zeer goede alternatieven voor de zware GS,.............deze bijvoorbeeld!
En hij is nog eens te koop ook! (slechts 5800 km gereden)
013 20.jpg
 
De ketting houdt mij ook tegen, anders zou de keuze snel gemaakt zijn, zeker nu de nieuwe AT adventure sports eindelijk tubeless wielen heeft. :t

Ik rij tegenwoordig bijna dagelijks met de motor, dus die cardan is voor mij een must, en dan ben je nogal beperkt.
Met de Moto Guzzi v85tt ben ik gaan testrijden, leuk ding maar het is geen GS/Superten of Tiger....


die Guzzi is echt leuk ,, 20 jaar geleden geen seconden over hoeven twijfelen of BMW aan het langste eind zou trekken.
nu liggen beide fietsen best wel dicht bij elkaar qua kwaliteit.

een ketting is niet meer automatisch een drama wat het vroeger is, met een scott oiler gaat het wel.
 
Je rechterhand is de belangrijkste factor, maar weet dit werkt niet onbeperkt, met een boxer 1 op 25 rijden is mij niet gelukt,

Een 1250 is voorlopig nog wel even uit bereik, denk dat een R 1200 dohc het eerst bereikbaar is, en die zijn al erg goed

1:25 met de 1250 gaat niet lukken, 1:20 is wel haalbaar maar je moet dan wel héél relaxed rijden.

Mijn verbruik met de 1250 is rond de 1:18 en is best ook wel zuinig voor dit vermogen.

De R1250GS is inderdaad wel prijzig om hem te kopen zonder inruil, maar ik heb m’n 1200 GS DOHC en C650 er voor ingeruild, en dan wordt een nieuwe demo showroom model R1250GS op kenteken ineens wel bereikbaar.

Als je dan over een jaar je 1200 inruilt, wordt een gebruikte 1250 ook bereikbaar.
 
Laatst bewerkt:
De ketting houdt mij ook tegen, anders zou de keuze snel gemaakt zijn, zeker nu de nieuwe AT adventure sports eindelijk tubeless wielen heeft. :t

Met een kettingsmeersysteem is een ketting helemaal geen beperking meer. Ook niet als je geen middenbok hebt.
 
Net op de Parpaillon, 22 graden en droog als een biscuitje.Bekijk bijlage 1434907
Alleszins droger dan waar ik nu zit in een grote plas speeksel dat me uit de bek druipt bij het aanschouwen van deze pracht... :+

En, is jullie collectie van afgevallen, door roest verteerde en van metaalmoeheid geperforeerde onderdelen reeds enigszins indrukwekkend ?
 
1:25 met de 1250 gaat niet lukken, 1:20 is wel haalbaar maar je moet dan wel héél relaxed rijden.

Mijn verbruik met de 1250 is rond de 1:18 en is best ook wel zuinig voor dit vermogen.

De R1250GS is inderdaad wel prijzig om hem te kopen zonder inruil, maar ik heb m’n 1200 GS DOHC en C650 er voor ingeruild, en dan wordt een nieuwe demo showroom model R1250GS op kenteken ineens wel bereikbaar.

Als je dan over een jaar je 1200 inruilt, wordt een gebruikte 1250 ook bereikbaar.


daarom vind het niet erg om wat cc en pk's in te leveren om wat meer km's uit een liter te krijgen ,

een 1200 dohc haald ook wel 1 op 20 ,
 
daarom vind het niet erg om wat cc en pk's in te leveren om wat meer km's uit een liter te krijgen ,

een 1200 dohc haald ook wel 1 op 20 ,
Bij een 1200 dohc tot 2012 is een upgrade naar de 1250 shiftcam zeker interessant en het verschil absoluut merkbaar, maar bij het model vanaf 2013 is de investering voor een nieuwe 1250 nog niet echt nodig, tenzij men de 1250 echt graag wil natuurlijk :Y

Want als je de 1250 eenmaal hebt, gaat er een wereld van techniek, vermogen en digitalisering voor je open *O*
 
Bij een 1200 dohc tot 2012 is een upgrade naar de 1250 shiftcam zeker interessant en het verschil absoluut merkbaar, maar bij het model vanaf 2013 is de investering voor een nieuwe 1250 nog niet echt nodig, tenzij men de 1250 echt graag wil natuurlijk :Y

Want als je de 1250 eenmaal hebt, gaat er een wereld van techniek, vermogen en digitalisering voor je open *O*


die oude lucht olie koelers kan je nog veel meer zelf doen ,, niks tegen digitaal ( ben ict'er )
 
Deels wel, maar ik heb mijn "oude boxer" ingeruild met een gemiddeld verbruik, over 40.000 km. van 1 op 21,3.

Moet ook wel, ik heb een kleiner tankje.
;)
 
die oude lucht olie koelers kan je nog veel meer zelf doen ,, niks tegen digitaal ( ben ict'er )
Ook bij de 1250 kan je nog steeds veel zelf doen, volledige onderhoudsbeurten, e.v.t. na de garantieperiode, staat zelfs in de gebruikshandleiding beschreven, olie, filters, remblokken, wielen, banden, de tastbare onderdelen. Het digitale gedeelte omvat, het tft scherm, navigatie, telefoon en multimedia, het koppelen van Bluetooth apparatuur.
E.v.t. software upgrades door een bmw specialist laten uitvoeren, maar zou je, als je daar de uitleesapparatuur voor hebt en niet door bmw afgeschermd is, wellicht ook nog zelf kunnen doen.
 
Ook bij de 1250 kan je nog steeds veel zelf doen, volledige onderhoudsbeurten, e.v.t. na de garantieperiode, staat zelfs in de gebruikshandleiding beschreven, olie, filters, remblokken, wielen, banden, de tastbare onderdelen. Het digitale gedeelte omvat, het tft scherm, navigatie, telefoon en multimedia, het koppelen van Bluetooth apparatuur.
E.v.t. software upgrades door een bmw specialist laten uitvoeren, maar zou je, als je daar de uitleesapparatuur voor hebt en niet door bmw afgeschermd is, wellicht ook nog zelf kunnen doen.

voor software en terugroep en modificatie ben je toch aangewezen op de dealer...

maar ik wil eigenlijk niet meer op een BMW rijden waar BMW het idee heeft dat ze alles voor mij bepalen, wat ik betaal voor onderdelen, etc.
heb ontdekt dat BMW op modellen die langer dan een bepaalde periode uit productie niks meer op uit doet.
toen ik nog die F800GS had en ik nieuwe remschijven nodig had, had ik uitgezocht wat ze kosten van Brembo, en ineens na de winterstop hadden ze zo ff 40 % op gedaan ,, en nergens kon ik Brembo of andere hoogwaardige schijven kopen voor de oude redelijke prijs, wel Chinese brol maar daar begin ik niet aan.....
bleek na wat bellen dat BMW gewoon ff niet alleen de prijzen waar zij hun spullen voor verkopen bepaald, maar ook die van toeleveranciers , niet meewerken betekend geen nieuwe orders meer ... maar modellen die al een x periode uit productie zijn blijven ze vanaf......

en ik wil gewoon niet afhankelijk zijn van een dealer, zeker als de kwaliteit van het werk soms te wensen overlaat, maar men wel met driedubbel krijt schrijft....
een hoop elektronica is wel leuk en heeft voordelen, maar het maakt een motor wel kwetsbaarder .

met mijn 850 kan ik met een goede multi meter heel veel zaken uitzoeken en dingen oplossen, dat bevalt me wel.
eigenlijk moet ik nog wel zo'n kabel en software pakketje kopen waar ik de ecu kan uitlezen in geval van complexere storing, maar dat gebruik ik zo weinig dat het goedkoper is om ff naar een specialist te rijden....
 
Offroad kan met elke motor, natuurlijk, maar zonder GS krijg je dus niet die mooie uitzichten.

Vergelijk de BMW paginas voor de R1250GS en de R1250R maar eens. De één een mooi berglandschap er achter, de ander een vies vervallen steegje.

Voor mooie uitzichten moet je toch echt de meerprijs van een GS neerleggen.

;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan