Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ik dacht dat die Dominator wel een stuk ,jonger is... en op die wrakkige AllRoads rij je sowieso al wat relaxter dan op een sportfiets ,die je steeds aanspoort om sneller te gaan ...

Enfin, zoals gezegd, ik voel me al niet happy op een nieuwe motor, wanneer die ook maar het minste gebrek vertoont, laat staan op zo’n iffy vehikel... als Detox maar lol heb... :+
 
Probeer het eens Slijk. Er is best een kans dat je door de enorme lijst met gebreken, aandachtspuntjes en vreemde geluidjes het gewoon te veel wordt om bij te houden en de aandacht toch weer gewoon naar het rijden zelf gaat. Ieder meter verder voelt als een grote overwinning welke een immens gevoel van geluk opwekt.

Denk je eens in zo veel lol en nog eens goedkoper ook als de goedkoopste optie op een R 1250 GS. 🤭

(Ben doet zelf liever niet mee aan deze ongein. Geen plek voor en betrouwbaarheid vind ik naast goed kunnen zitten toch wel de belangrijkste eigenschap van een motor. ehhh en goed sturen veel koppel ..........)😇
 
Ik dacht dat die Dominator wel een stuk ,jonger is... en op die wrakkige AllRoads rij je sowieso al wat relaxter dan op een sportfiets ,die je steeds aanspoort om sneller te gaan ...

Die zal misschien wat jonger zijn, daarom dat ik ook schreef "van dezelfde generatie" en niet "even oud". ;)
 
Maar wat is dan de definitie van een supersport? Een CBR600F hoort daar volgens mij niet bij, dan zou je nl. de RR uitvoering moeten hebben. Die is tenminste wat spartaanser.
 
Het rijden met de Honda NX650 uit 1991 is anders dan met mijn CRF1000. Echter na een week en 2200km verder, ben je half vergroeid met het ding en is je referentiekader met modern spul naar de achtergrond verdwenen. Rammeltjes boeien niet, dat je voorwiel een minuutje later reageert op je stuurbeweging ga je aan wennen en het gebrek aan vermogen leert je te anticiperen. Met de Domi valt dit overigens nog erg mee, de KLE500 was een stuk erger.
Een supersport (of sport-toer, zolang hij maar een volle kuip heeft) zal inderdaad meer uitnodigen tot kamikaze gedrag. Een weekje rijden is echter alleen maar leuk als wij heel thuis komen, dus gek doen mag, zolang je maar heel blijft.
 
Ik zou graag het standaard voorlicht van m'n r1200gs LC 2018 vervangen door een aftermarket Led.

Kan iemand advies geven ?
Binnenkort klein onderhoud voor de boeg , ik zou dit graag 'terloops' laten plaatsen door de mechanieker (zelf niet zo technisch onderlegd...).

Dank bij voorbaat.
 
Zo ziet het er nu uit :
 

Bijlagen

  • IMG_20191017_080634_resized_20191017_083610680.jpg
    IMG_20191017_080634_resized_20191017_083610680.jpg
    93,7 KB · Weergaven: 5
Je kunt dealer vragen of er ook achteraf een ledkoplamp gemonteerd kan worden. Als dat kan, zoek je een originele led unit op marktplaats of eBay. Ik zie ze regelmatig voorbij komen.
 
Ik had op mijn 2014 lc ook een normale H7 koplamp,maar heb op marktplaats een gebruikte ledkoplamp gekocht en geplaatst .
Je moet hem daarna alleen bij de dealer laten inleren anders doet hij het niet.
 
Ik zou niet met aftermarket gaan kutten.. Spaar dan gewoon even door tot zon originele wel in je budget past..
 
Die is dan wel boven budget maar niet duur.
Aftermarket is niet heel veel goedkoper ook.
 
Ik ben normaal ook niet zo voor zwart, maar het gaat vét zijn met die HP. Eigenlijk nog zwarte spaken in de goudkleurige wielen. Maar dat gaat me een fortuin kosten.



Uhu :z
Iedereen die hem gaat zien zal zeggen: "ik zie er iets anders aan, maar weet niet goed wat."
Daarom ik die zwarte velgen bij de aankoop geregeld heb.
Je kan altijd eens kijken of iemand wil wisselen.
 
Ik wil mijn goudkleurige wielen niet weg hoor, gewoon zwarte spaken erin. Da's misschien voor volgende winter :)
 
Ik zou graag het standaard voorlicht van m'n r1200gs LC 2018 vervangen door een aftermarket Led.

Kan iemand advies geven ?
Binnenkort klein onderhoud voor de boeg , ik zou dit graag 'terloops' laten plaatsen door de mechanieker (zelf niet zo technisch onderlegd...).

Dank bij voorbaat.


Ik heb aftermarket LED-lampjes in mijn VERSYS 1000 zitten... die geven goed licht, maar ik maak volgend jaar een trip naar Duitsland en dan ben ik niet echt in orde met die dingen... (lampglas en reflectoren zijn niet wettelijk OK)...

Voor die ene keer dat ik in D rijd, neem ik het risico wel, maar origineel is inderdaad beter...
 
  • Leuk
Waarderingen: yfis
Gezien er niet alleen brandveilige producten uit China komen, zou ik ook de originele 2e handse versie kiezen....
Tis meer dan een LED met serie weerstand in een kunststof behuizing.

Ik kom zakelijk nog vaak 'componenten' uit China tegen die niet eens aan het bijgeleverde specificatie blad voldoen.
Ik heb in 2012 nog 9 verschillende 230V LED spots laten overkomen, waarvan er geen een veilig genoeg was om in te bouwen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan