Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Moet toch even op de opmerkingen tav rijwielgedeelte en ESA reageren.
Ooit op een 2014 LC GSA gereden: verschil in rijwielgedeelte is marginaal, als in te verwaarlozen.

Ergens in 2015 voor een beurt bij de dealer en kreeg het verhaal: neem de 2015 GSA maar ff mee, is nog weer beter (groter vliegwiel) mooier fijner, etc. etc.
Tijd over lopen denken en uiteindelijk begin 2017 gekozen voor een upgrade van de DOHC.
Kost ff wat maar dan rijd zo'n DOHC beter dan een LC: HyperPro ESA Dempers.


In het voorjaar 2017 deze dingen erop laten zetten, er was maar een conclusie mogelijk: ik had het eerder moeten laten doen.
Op dat moment stond de DOHC net ff over de 40.000 KM, toen de oude ESA dempers eraf kwamen was de conclusie heel snel duidelijk: dingen waren al volledig versleten.
Ga bij originele BMW dempers uit van 40K en dan of andere of revisie.

Bij revisie ben je overigens ook 800 euro verder...

vreemd verhaal als je het mij vraagt. Heb oude luchtgekoelde, dohc, lc 2014 en 2018 gehad en die lc’s bieden toch echt veel meer rijdynamiek, vermogen en aanmerkelijk beter weggedrag (incl. Een duidelijk merkbaar ander esa systeem) als je het mij vraagt. om dat nu marginaal of te verwaarlozen te noemen doet de waarheid wat mij betreft niet echt recht. Misschien was die lc waar je op gereden hebt niet helemaal goed? Oh ja, trouwens ook een luchtgekoelde met hyperpro gehad als vergelijkingsmateriaal...
 
Ik gooi tenminste nog een semi-spectaculair (nou , ja) fotootje op het topic...

Brommer walmt immers steeds enthousiast na zijn winterlaagje ACF-50, maar beperkt het fikken totnogtoe tot enkele vogeltjes-hoestbuien...



VERSYS 1000 in brand....jpg
 
misschien kan ik mijn motor tour films verkopen aan mensen die niet kunnen slapen maar om wat voor een reden geen slaap medicatie kunnen gebruiken,, dan verdien ik wel aardig wat om een leuke R1200 GSA Dohc lucht/olie te kopen ,, en een Honda NC 750 X voor het woonwerk
Heerlijk!! Een beetje zelfspot. Dat kan ik wel waarderen!!! Top Verhulst!!!
 
Het bier en de chips staat voor me dus ik heb alle voorbereiding getroffenen. 🤪




Of gaan we het over banden hebben 🤭


Dealers ook zo'n top onderwerp.

of dom gekwaak dat je een "betere" motor rijder bent als je zelf het onderhoud doet aan je motor.....

of welk merk motor kleding , en leder of textiel ....

en recent E10 ......

:+
 
Banden, windbescherming en esa, daar zijn boekwerken mee vol geluld in dit topic.
Gelukkig zijn er ook nog mensen die zinnige bijdragen doen over hoe bijvoorbeeld iedere keer dat je ACF50 gebruikt, een ijsbeertje zit te huilen op een ijsschots. :+
 
Mijn pa zijn nieuwe GS-A

IMG_8252.JPG


Zit nog in rodage, dus heb hem eigenlijk quasi voortdurend het snot in zijn ogen gereden met de Porsche.

IMG_8256.JPG


Normaal heb ik deze week alle onderdelen van de poederlakker en spuiter terug, en kan er weer gemonteerd worden.
 
Mn nwe RS wordt deze week gereed gemaakt voor aflevering. Wielen zijn terug van de poeder coater en glimmen je tegemoet in hetzelfde hoogglans als het kuipwerk..
Kenteken aanvragen, wielen erin, olie en benzine erin, nav vi erop, check check en dan deze week ophalen.

En hopelijk nog wat kms erop zetten voor de winterstop.
Maar nu staat de gs te trappelen om nog een ritje te maken op mn vrije dag.....
 
Mn nwe RS wordt deze week gereed gemaakt voor aflevering. Wielen zijn terug van de poeder coater en glimmen je tegemoet in hetzelfde hoogglans als het kuipwerk..
Kenteken aanvragen, wielen erin, olie en benzine erin, nav vi erop, check check, eerste recal op de elektronica doorvoeren, storingcode na storingcode oplossen, rammeltjes checken of ze productspecifiek zijn, versnellingsbak.......... oeps, bak afgekeurd, ding terug naar Berlijn....
Da's ook wat. -O-
 
Mijn pa zijn nieuwe GS-A

Bekijk bijlage 1439243

Zit nog in rodage, dus heb hem eigenlijk quasi voortdurend het snot in zijn ogen gereden met de Porsche.

Bekijk bijlage 1439244

Normaal heb ik deze week alle onderdelen van de poederlakker en spuiter terug, en kan er weer gemonteerd worden.

kijk dat doe je goed met zo'n leuk 996 ,, in bochten en qua remmen en als je afstanden gaat doen is zo'n 996 ook minder vermoeiend
en het is een boxer !! zit je qua topic wel goed.
 
In de bochten rijd je met een Porsche ook een volledig gerodeerde motor helemaal los.

Klopt uiteraard. Maar ook op rechte stukken heeft hij elke keer gelost. En ik zeg wel degelijk: "hij heeft gelost." Ik zou anders dik op mijn doos hebben gekregen. Mocht mijn pa met de moto van de firma zijn geweest (hij is een zwaantje), had ik het lastiger gehad, zélfs in de bochten ;)

kijk dat doe je goed met zo'n leuk 996 ,, in bochten en qua remmen en als je afstanden gaat doen is zo'n 996 ook minder vermoeiend
en het is een boxer !! zit je qua topic wel goed.

Echt hè, mijn collega's zeggen het ook. Alles wat ik koop is het nét niet. Akkoord, het zijn boxers, maar wel watergekoeld _O-
 
Klopt uiteraard. Maar ook op rechte stukken heeft hij elke keer gelost. En ik zeg wel degelijk: "hij heeft gelost." Ik zou anders dik op mijn doos hebben gekregen. Mocht mijn pa met de moto van de firma zijn geweest (hij is een zwaantje), had ik het lastiger gehad, zélfs in de bochten ;)



Echt hè, mijn collega's zeggen het ook. Alles wat ik koop is het nét niet. Akkoord, het zijn boxers, maar wel watergekoeld _O-

ik vind lucht gekoeld het mooist, maar als ik het geld en de ruimte heb naast mijn gewenste Chevy Silverado C10/C20 zou ik een nette 996 zeker niet versmaden.
je heb wel een aantal zeer aantrekkelijke kanten aan een 996 , zeker het mkII model
 
Erwin..die zwarte RS is de mijne..
Wielen waren naar de poeder coater.
Deze week wordt hij afgeleverd..

Erik TC heeft een goudkleurige en rijdt al een maand....
 
Terug
Bovenaan Onderaan