Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Vandaag 600km gereden. Eifel, noordvogezen en nu aan de schnitzel in Offenburg. Morgen dagje cursus. Zaterdag weer terug. Grotendeels binnendoor. Heb er nu al weer zin in...
 
Doet me terugdenken aan een trip. Met vlotte rijstijl kon de oude africa twin mee, maar ik had nog veel reserve en mijn verbruik was de helft van de AT.

En mijn 136 pk gebruik ik nooit, maar het koppel tussen de 2000 en de 5000tpm wordt wel vaak aangesproken.

als je een AT behoorlijk belast lusten ze best een slok ,, terwijl een TA met 100 a 150 cc minder best een erg zuinig was . terwijl het verschil in vermogen niet echt groot is.

maar een K&N luchtfilter en een afstel sessie door mensen die het echt kunnen doet veel goed voor het verbruik en vermogen bij een AT ,, en TA met geavanceerdere carburateurs levert ook wel wat op
 
Laatst bewerkt:
Wie dacht dat het in Zuid-Frankrijk altijd lekker warm is... medio november ben ik behoorlijk vernikkeld (verderop reed ik 40 km lang in een winters landschap met een donkere sneeuwlucht en een sneeuwlaag van 20 cm en ijs op de weg....) 🥶



KTMetje in de sneeuw  11-2019-1.jpg
 
als je een AT behoorlijk belast lusten ze best een slok ,, terwijl een TA met 100 a 150 cc minder best een erg zuinig was . terwijl het verschil in vermogen niet echt groot is.

maar een K&N luchtfilter en een afstel sessie door mensen die het echt kunnen doet veel goed voor het verbruik en vermogen bij een AT ,, en TA met geavanceerdere carburateurs levert ook wel wat op
Het verschil in vermogen en koppel is bijna 50%....... 8)7
 
And now for something completely different............ ToX is weer aan de GS, maar dan een echte. :P

Geen watergekoelde laptop op wielen! Nee een echte tweeklepper R80GS, zo'n adventure fiets zoals Hitler hem graag zag. (gezien zou hebben, zo oud is mijn exemplaar niet)
Het is r80 met 1000cc kit, hoogcompressie zuigers en een door een debiel verzonnen uitlaat. Het gevolg is dat hij snel is voor z'n oude dag.
Er prijkt een volledig instelbare WhitePower veer boven de cardan en ook in de vork zit iets niet origineels. Hopelijk laten de KKK en "Kick out Zwarte Piet" me met rust. In ieder geval, er zit vering op.
Niet zonder trots kan ik melden dat deze brommert zelfs een klokje en een toerenteller heeft. Jullie hoeven niet te applaudisseren, maar het zou wel op z'n plek zijn. Niks TFT, gewoon analoog en afleesbaar bij daglicht. Of ze in het donker te lezen betwijfel ik, maar af fabriek was dat in ieder geval het geval.

IMG_2943.JPG

IMG_2945.JPG
 
Eh, er ligt geen plas olie onder... ben je wel zeker dat er olie in zit ??? :+

Ik wil wel applaudisseren voor je nieuwste staaltje van handigheid, waar ik best afgunstig op ben, maar ik kan er met mijn kop niet bij, waarom sommige mensen zo graag met een vehikel rondrijden dat ook in zijn beste dagen qua rijden, remmen, wegligging en ergonomie nog niet aan de hielen kon likken van een hedendaagse brommert van hetzelfde merk/type...
Ik weet het , ik ontbeer wellicht het noodzakelijke gen daarvoor, maar met de term "karakter" leg je me die voorliefde echt niet uit...
 
Eh, er ligt geen plas olie onder... ben je wel zeker dat er olie in zit ??? :+

Ik wil wel applaudisseren voor je nieuwste staaltje van handigheid, waar ik best afgunstig op ben, maar ik kan er met mijn kop niet bij, waarom sommige mensen zo graag met een vehikel rondrijden dat ook in zijn beste dagen nog niet aan de hielen kon likken van een hedendaagse brommert. van hetzelfde merk/type...
Ik weet het , ik ontbeer wellicht het noodzakelijke gen daarvoor, maar met de term "karakter" leg je me die voorliefde echt niet uit...


geld dat niet voor alle merken en soorten motoren

een CB750 word door een NC 750 X zoek gereden, die 10 pk meer helpt hem niet,, door de slechte remmen en het noga frame en de antieke vering van de CB 750 uit eind jaren 60 .....

een kawa Z900 van toen,, word toch ook compleet los gereden door het 2019 model ???

maar die oude machines hebben iets, juist dat ze niet perfect zijn, eigenaardigheden hebben en onhebbelijkheden ..

ze maken bepaalde gevoelens los, zoete herinneringen, laten een stukje verleden herleven.

als je de ruimte heb, en geld, en een andere motor voor als je zonder nadenken wil rijden of mechanisch alles goed gaat
 
And now for something completely different............ ToX is weer aan de GS, maar dan een echte. :P

Geen watergekoelde laptop op wielen! Nee een echte tweeklepper R80GS, zo'n adventure fiets zoals Hitler hem graag zag. (gezien zou hebben, zo oud is mijn exemplaar niet)
Het is r80 met 1000cc kit, hoogcompressie zuigers en een door een debiel verzonnen uitlaat. Het gevolg is dat hij snel is voor z'n oude dag.
Er prijkt een volledig instelbare WhitePower veer boven de cardan en ook in de vork zit iets niet origineels. Hopelijk laten de KKK en "Kick out Zwarte Piet" me met rust. In ieder geval, er zit vering op.
Niet zonder trots kan ik melden dat deze brommert zelfs een klokje en een toerenteller heeft. Jullie hoeven niet te applaudisseren, maar het zou wel op z'n plek zijn. Niks TFT, gewoon analoog en afleesbaar bij daglicht. Of ze in het donker te lezen betwijfel ik, maar af fabriek was dat in ieder geval het geval.

Bekijk bijlage 1443910
Bekijk bijlage 1443911


Ik zou hem zo laten....😁
 
geld dat niet voor alle merken en soorten motoren

een CB750 word door een NC 750 X zoek gereden, die 10 pk meer helpt hem niet,, ....
Nog één keer over die NC beginnen en ik ga een ban voor je aanvragen. :+

Slijk, ik snap wat je zegt en ook ik vraag me wel eens af wat voor een ellende mijn brein met mij uithaalt. Uiteindelijk is het enige dat ik kan verklaren dat ik het leuk vind om te creëren en te restaureren. Uiteindelijk met een Co2 proestende koffiemolen bergen beklimmen is iets wat je niet moet proberen te rationaliseren. Je ziet ook de rode broeken brigade met stok oude en peperdure Porche's van 5 sterren hotel naar 5 sterren hotel gaan. Heb je wel eens in zo'n ding gereden?........
 
Laatst bewerkt:
Nope, ik ben niet van de rode broekenbrigade :+

Begrijp me niet verkeerd : niet gehinderd door enige technische opleiding, kan ik wel een mooi stukje (antieke) techniek bewonderen en techniek in het algemeen interesseert me heel erg.... ( ik ben een van de weinige maritimisten die aan boord met zijn snufferd telkens bovenop de kapotte mechaniek gaat staan, hierbij efficiënt het zicht belemmerend van de mensen die het wél kennen), maar ik zou een dergelijk gerenoveerd (2-wielig) vehikel niet willen bezitten om er dan hoogst voorzichtig en met gespannen bilspieren op rond te wiebelen... telkens vrezend dat-ie met een knal en een zucht ineen zijgt (hopelijk niet vlak voor een aanstormende vrachtwagen)...

Maar ieder zijn meug, uiteraard !!! :+
 
Nog één keer over die NC beginnen en ik ga een ban voor je aanvragen. :+

Slijk, ik snap wat je zegt en ook ik vraag me wel eens af wat voor een ellende mijn brein met mij uithaalt. Uiteindelijk is het enige dat ik kan verklaren dat ik het leuk vind om te creëren en te restaureren. Uiteindelijk met een Co2 proestende koffiemolen bergen beklimmen is iets wat je niet moet proberen te rationaliseren. Je ziet ook de rode broeken brigade met stok oude en peperdure Porche's van 5 sterren hotel naar 5 sterren hotel gaan. Heb je wel eens in zo'n ding gereden?........

ach wat jammer,, vind deze aanbieding wel wel
Honda - Nc 750 X Abs

wel iets boven mijn budget , maar toch ....
anders blijf ik nog wel ff rond rijden op de 850 .....

:+ :+
 
Die rode is wel een heel nette motor... hoe krijgen ze die toch zo perfect schoon ???

ding heeft niet veel gelopen ,, zal wel in een garage gestaan hebben, in handen van een mooi weer rijder.

Tweedehandsmotoren zijn in NL inderdaad ontieglijk duur :

Misschien valt deze wél in je budget (ook na inschrijving in NL) :


dat komt mede dat ze nieuw ook stukken duurder zijn dan in de omringende landen, en vlak de factor importeur niet uit .....

maar de goedkoopste NC 750 X vanaf 2016 zijn weinig duurder dan deze, zeker met kosten importeren en op kenteken zetten en het halen met een gehaalde aanhanger en alles .

maar ik moet eerst sparen, had deze zomer een nieuwe 2e hands auto voor moeders de vrouw gekocht ,, we zijn er zeer content mee
vond dat toch belangrijker dan een andere motor voor mij, en deze 850 is geen slecht ding, die andere 850 had ik toch vaak onverwachts werk aan .
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan