Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Censuur vind ik akelig.
Ieder moet zelf kunnen aanvoelen wanneer er een grens wordt overschreden.
Verhulst zal dit nu wel begrepen hebben en, zo niet, kan men nog altijd een aantal van zijn bijdragen ongelezen overslaan.
It’s a free world, folks ! ... zij het hoe langer, hoe minder. -O-
 
Laatst bewerkt:
Doe ik toch nog wat goeds vandaag ,,

Gs occasions dan maar ,, voor het budget van die .. kan je ook een hoop GS krijgen en zelfs voor minder
maar dan zit je wel gelijk in de vroegste bouwjaren,, mijn ervaring met BMW dat je die beter kan overslaan ook al hebben ze meestal wel verbeterde onderdelen.

Aantekening 2019-11-17 142439.jpg


maar die km stand ,,, echt iets dat je aan een aantal dure reparaties zit ,, koppeling ,, cardan
als ze een 2,5 K zouden vragen kan je nog wel wat fixen

Denk dat je met het update modellen 2008 beter af ben,, dan hebben ze een aantal dingen verbeterend ,, maar dan zit je met een Gs rond de ton km en qua prijs
Aantekening 2019-11-17 143026.jpg


maar dan heb je toch een behoorlijk bedrag op tafel liggen en nog steeds een GS die toch best wat jaren oud is.
oude motoren en km standen vind ik niet erg maar dan wil ik ook niet te veel uitgeven ,, want als er wat duur kapot is blijft er van je voordeel weinig over

en het is dan nog steeds geen DOHC die toch wel mijn favoriet is . maar die is dan weer een stuk duurder ...
 
Het blijven beste prijzen ja, zonder onderhoudshistorie blijft het ook een flinke gok.
Ik heb de mijne uit 2005 in maart 2016 met 110k op de teller gekocht.

Intussen vervangen: koppeling bij 120k, remhendel (rubbertje stuk), koppelingscilinder, handvatten, microswitches links, keerring cardanklok, keerring uitgaande as, brandstofpomp, cardanklok. Behoudens de microswitches, pakkingen en koppeling alle onderdelen 2e hands.
Daarnaast nog diverse upgrades gedaan, maar die waren niet strik noodzakelijk om te kunnen rijden.
Motor staat nu op bijna 200k (ga ik voor eind van de maand overheen).
Valt mij best wel mee zo over 90k. De koppeling had ik ingecalculeerd en daar was de prijs ook naar.
 
Denk dat je met het update modellen 2008 beter af ben,, dan hebben ze een aantal dingen verbeterend ,,

maar dan heb je toch een behoorlijk bedrag op tafel liggen en nog steeds een GS die toch best wat jaren oud is.



Leuk dat zo'n BMW aardig z'n waarde houdt... maar komaan... om en bij de 7000€ voor een motor van straks 12 jaar oud?? :N
 
And now for something completely different............ ToX is weer aan de GS, maar dan een echte. :P

Geen watergekoelde laptop op wielen! Nee een echte tweeklepper R80GS, zo'n adventure fiets zoals Hitler hem graag zag. (gezien zou hebben, zo oud is mijn exemplaar niet)
Het is r80 met 1000cc kit, hoogcompressie zuigers en een door een debiel verzonnen uitlaat. Het gevolg is dat hij snel is voor z'n oude dag.
Er prijkt een volledig instelbare WhitePower veer boven de cardan en ook in de vork zit iets niet origineels. Hopelijk laten de KKK en "Kick out Zwarte Piet" me met rust. In ieder geval, er zit vering op.
Niet zonder trots kan ik melden dat deze brommert zelfs een klokje en een toerenteller heeft. Jullie hoeven niet te applaudisseren, maar het zou wel op z'n plek zijn. Niks TFT, gewoon analoog en afleesbaar bij daglicht. Of ze in het donker te lezen betwijfel ik, maar af fabriek was dat in ieder geval het geval.

Bekijk bijlage 1443910
Bekijk bijlage 1443911

Tsss. kijk ik ff een dag niet, heb ik het Veluwe breaking news weer gemist...

Best leuk en naar ik aanneem het vervoer voor Sauerland volgend jaar?

Moet je het nog wel ff compleet maken vwb de persoonlijk aankleding...

gebirgsjager2.jpg


Hier te krijgen:

:+
 
Leuk dat zo'n BMW aardig z'n waarde houdt... maar komaan... om en bij de 7000€ voor een motor van straks 12 jaar oud?? :N


dat is precies mijn punt ,, en als je een minder populair boxer neemt een R heel veel minder km's
minder kans dat ze als broodfietsen zijn in gezet . en goedkoper

maar tja het is dan geen GS ,, wat wel fijn is, deze 1200 R en GS hebben uitgebreidere dashboard , en weer verder door ontwikkeld onderstel , al heb ik nu ook niet echt problemen dan alleen met de achterschokdemper die slecht is
Aantekening 2019-11-17 163634.jpg
 
Ik heb vandaag mijn maidentrip met de 30 jaar oude en overbetaalde GS gemaakt en die viel niet tegen. Het vermogen en koppel is boxerwaardig, ik vind hem zelfs vlot. Binnen de kortste keren staat de teller op 180. Geen idee wat voor een cilinder/zuigerset het is, maar hij doet ut. In de derde versnelling van onderuit de kelder naar 7000 toeren in tijd van niks. Moeiteloos en soepel. 😁
1574012261958.gif
Nu ben ik niet van plan om het ouwe beestje stelselmatig te mishandelen, maar het is wel leuk dat je niet in slaap valt door saaiheid.

thumbnail_IMG_2950.jpg


De geometrie van de Beemert klopt voor mij van geen kanten. Mijn lange stelten moet ik in een krappe hoek plooien en het stuur voelt smal. Het zadel is veel te glad en te laag. Het rempedaal moest ik iedere keer naar zoeken, zo laag staat deze, en ook het schakelpedaal staat onder een hoek waarbij ik niet staand kan schakelen. Ik ga ervan uit dat ik de laatste twee opgelost krijg met wat afstellen, het eerste wordt meer gedoe.
Het rijdweilgedeelte is duidelijk van 3 decennia terug, al is deze al geupgrade met een volledig instelbare WP achter. Ook de voorveer voelt als van na de eeuwwisseling. De naloop van de voorvork is denk ik zo groot dat de motor het liefst rechtuit wil. De banden helpen overigens ook niet mee, die zijn vierkant en uit het jaar kruik. Als de boxert eenmaal in de bocht lag (na een verzoek in drievoud en nog enige discussie) dan wil hij op het kleinste streepje gas rechtop. Gevoelsmatig zou ik de fiets dus iets meer op z'n neus willen zetten.
 
Dat is een wegband. Als ik voor een Michelin ga, dan wordt het de Anakee Wild. Ik bouw deze allroad voor allroad, niet alleen voor een rondje over de Twentse N-wegen.

wegband ?? die wild zijn crossbanden waar je de weg mee opmag ,??
zo'n adventure is prima om een zand of gravelweg mee af te gaan, maar niks in te leveren als je op het asfalt rijd,, als je echt wil crossen kan je dan niet beter zoeken naar een lichte 600 cc 4T ??? en die klassiek R80 GS met 1000 cc kit sparen voor het zware werk ???
 
ding heeft niet veel gelopen ,, zal wel in een garage gestaan hebben, in handen van een mooi weer rijder.



dat komt mede dat ze nieuw ook stukken duurder zijn dan in de omringende landen, en vlak de factor importeur niet uit .....

maar de goedkoopste NC 750 X vanaf 2016 zijn weinig duurder dan deze, zeker met kosten importeren en op kenteken zetten en het halen met een gehaalde aanhanger en alles .

maar ik moet eerst sparen, had deze zomer een nieuwe 2e hands auto voor moeders de vrouw gekocht ,, we zijn er zeer content mee
vond dat toch belangrijker dan een andere motor voor mij, en deze 850 is geen slecht ding, die andere 850 had ik toch vaak onverwachts werk aan .

Er word via topicreports gevraagd om wat meer on-topic te blijven. Of iig geen totaal off-topic dingen te posten zoals bv auto's '(
 
Er word via topicreports gevraagd om wat meer on-topic te blijven. Of iig geen totaal off-topic dingen te posten zoals bv auto's '(


geen nood na een kort uitstapje als of dat elders niet zou gebeuren gaat het alweer puur over BMW , GS en banden .
dat men daar over reports zo snel gaat zeuren ,, beetje kinderachtig . maar goed prettige avond :W
 
Er word via topicreports gevraagd om wat meer on-topic te blijven. Of iig geen totaal off-topic dingen te posten zoals bv auto's '(
Ben je verdwaald MBM? Dat is voor het eerst in 10 jaar dat ik je in het GS topic zie. Ben je ondertussen op de leeftijd dat je aan een GS toe bent?
Wij hebben Verhulst en mezelf strak in de tang hier in het olijke rode broeken brigade topic, dus dat is geen onderwerp.
 

nou ga jij maar met die Wild een flinke afstand op de snelweg doen ,, of in de regen ,, word niet geweldig rijden.
maar ze kunnen wel tegen de snelheid

misschien zou een Heidenau K60 een idee zijn, die doen het heel goed off road , niet in de zwaarste klei maar modder gaat wel maar zijn veel beter op snelwegen
 
Ik heb al twee sets Heidi's versleten. De K60 Scout is hetzelfde idee als de Anekee Wild, echter is de laatste een modern ontwikkelde band met meer grip op nat asfalt en door het profiel ook in de bagger.

1574027988949.png
 
Ben je verdwaald MBM? Dat is voor het eerst in 10 jaar dat ik je in het GS topic zie. Ben je ondertussen op de leeftijd dat je aan een GS toe bent?
Wij hebben Verhulst en mezelf strak in de tang hier in het olijke rode broeken brigade topic, dus dat is geen onderwerp.

Als er topicreports ingestuurd worden dan schijnt het de bedoeling te zijn dat een mod daarop reageert, toch ? ;)

GS... geweldige motor, al heb ik er alleen voor m'n werk op gereden.
Ik zou het echt een van de beste motoren ooit vinden, maar voor mijzelf.... nee, ik vermaak me op ander spul ;)
 
Als er topicreports ingestuurd worden dan schijnt het de bedoeling te zijn dat een mod daarop reageert, toch ? ;)

GS... geweldige motor, al heb ik er alleen voor m'n werk op gereden.
Ik zou het echt een van de beste motoren ooit vinden, maar voor mijzelf.... nee, ik vermaak me op ander spul ;)


alleen toch als er een reden voor is ??

we lopen wat te dollen ,, maar gaan vanzelf wel weer over tot het topic
 
Terug
Bovenaan Onderaan