Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Aaaaaah banden !!!!!!

Ik vind alle banden fijn..doe mij maar een paar zwarte als er weer gewisseld moet worden.
Mijn rijstijl is toch niet zodanig dat ik op de grens rijd, laat staan erover..figuurlijk dan he...letterlijk ga ik regelmatig de grens over...

Dus met diverse merken en types ben ik steeds tevreden geweest..


Ik rijd zeker ook niet op de grens, maar sommige van die zwarte ronde dingen maken me toch ook niet happy, al was het maar omwille van hun irritante herrie, zoals de MICHELIN Anakee 3...:r
 
Een van de mooiste dingen die er zijn: iemands rekening maken 😍

Ai.. had er misschien beter een lachend of knipogende emoticon bijgeplaatst... Iemand anders z'n rekening maak ik niet hoor....

Had gewoon het gevoel dat slijkmoto z'n reply ook met een knipoog was bedoeld.
 
Motorbanden.......... :Z

1574179989343.png
 
Ik rijd zeker ook niet op de grens, maar sommige van die zwarte ronde dingen maken me toch ook niet happy, al was het maar omwille van hun irritante herrie, zoals de MICHELIN Anakee 3...:r


Van de Anakee Adv wordt ook wel eens gezegd dat zich laten horen, ik heb er nu ongeveer 10 000km mee gereden en idd, op beton hoor ik ze vooraan ook wel.

Ben, ondanks dat ik ook niet op de limiet rij, wel een Michelin - fan. Zowel auto als motor.

De PR5 trail vond ik heel fijne banden, en deze gaan lang mee... heb ze vervangen op 12 000km en toen waren ze nog niet versleten.
De Anakee adventure's die er nu opliggen denk ik dat eerder vervangen moeten worden, al heb ik niets te klagen over deze banden. Qua looks staan ze zowieso mooier op een allroad..
 
Het begint met een "5", zijn in Be ook duur hoor... Ik vind een "3" al duur. 8-)

daar krijg je ze ook niet gratis bij een halfje wit ,, maar NL spant wel de kroon, na afschaf betaal je ook onredelijk veel motorrijtuigenbelasting ,, en aan de pomp.

ik rij nu een Skoda Octavia combi ,, prima wagen , weinig op aan te merken zeker voor die prijs, maar als ik me meer kon veroorloven wist ik het wel . een Passat Variant GTE of zo'n 530E toering
 
Banden die geluid maken........
Tja...doet de wind rond mijn helm ook....en het blok van de lc ook, de vrachtwagens die mij inhalen ook, de muziek is in mijn helm ook, en.anders Shirley wel, die roept dat ik weer eens verkeerd rij ook......

Zolang die banden maar doen wat ze moeten doen ben ik blij en tevree
 
Gouden tijden voor een ondernemer in de IT. Rij hem zakelijk. Geen auto. Heeeeeerlijk.

Nee, ik vraag me af hoe je zo'n hoge aankoopprijs kan bekomen? Een full option R 1250 GS adventure kost hier (BE) net geen 25000€, met een HP Billet of Option 719 pack kom ik nog niet aan de 30 000....

Zijn ze in NL dan zoveel duurder? 🧐
 
Nee, ik vraag me af hoe je zo'n hoge aankoopprijs kan bekomen? Een full option R 1250 GS adventure kost hier (BE) net geen 25000€, met een HP Billet of Option 719 pack kom ik nog niet aan de 30 000....

Zijn ze in NL dan zoveel duurder? 🧐
Kennis was laatst naar een Yaris aan t kijken, zelfde model was in BE 5000 euro goedkoper...
 
Zijn ze in NL dan zoveel duurder? 🧐

Ik heb het lijstje niet bij de hand maar in de configuratie op de BMW website kan je hem samenstellen tot 32k. Dan heb je hem full option.
Daarnaast nog een kofferset, andere ruit, upgrade van het BMW alarmsysteem en nog wat andere kleine zaken.
 
Nee, ik vraag me af hoe je zo'n hoge aankoopprijs kan bekomen? Een full option R 1250 GS adventure kost hier (BE) net geen 25000€, met een HP Billet of Option 719 pack kom ik nog niet aan de 30 000....

Zijn ze in NL dan zoveel duurder? 🧐

Ik vermoed zo dat die 37K de kilometerstand is...
 
Ik heb het lijstje niet bij de hand maar in de configuratie op de BMW website kan je hem samenstellen tot 32k. Dan heb je hem full option.
Daarnaast nog een kofferset, andere ruit, upgrade van het BMW alarmsysteem en nog wat andere kleine zaken.

Dus geen korting... en koffers, ruitje, upgrade en nog wat kleine zaken twv 5000€ Da's nie niks...


Damn... toch blij dat ik in België mag shoppen...
 
Nee, ik vraag me af hoe je zo'n hoge aankoopprijs kan bekomen? Een full option R 1250 GS adventure kost hier (BE) net geen 25000€, met een HP Billet of Option 719 pack kom ik nog niet aan de 30 000....

Zijn ze in NL dan zoveel duurder? 🧐
Voor mijn huidige heb ik me ingehouden met accessoires, maar de vorig had bijvoorbeeld een uitlaat van €2000. Koffers en enkele kleine decoratiestukken zijn snel nog een paar duizend euro. Zelf het raampje is 350€.

Maar van de dealer krijg ik altijd wel wat korting op mijn GS.

Ik sprak een tijdje geleden met een Noor, 45k had hij voor zijn GS betaald, dat was het dubbele van mijn GS toen.
 
een uitlaat van 2000, en andere decoratie...
brr, zulke prijzen voor een GS? en ik die dacht dat ik meer dan één rib kwijt was met mijn "exclusive" (die dan allerminst "exclusive" blijkt te zijn :) )
(ook voor een andere motor is +20K in mijn opinie veel, hoewel ik de kost niet wil geven aan mensen die met een +30K motor rondrijden)
 
Als ik in de configurator + brochure flink mijn best doe, dan krijg ik de 1250GSA net over de €34k heen.
(HP + alle pakketten + HP style 719 + Akra HP demper + zwarte kofferset L+R+T + getint windscherm en -geleiders + Nav V).

Pfoeh, €37k. Dat ga ik niet redden (in NL) voor alleen een motor met toebehoren. Wellicht als er nog een complete rijdersuitrusting bij komt (pak + helm + comm set + laarzen + handschoenen), dan kan je die kant op ...
 
37 K koop je er dan twee of zo?? ex Demo fiets ? met even en oneven kenteken platen om bepaalde milieu eisen te ontlopen
 
Als ik voor 37K aan motoren moet kopen, dan wordt mijn garage te klein. Zeker als ik net zo te werk ga als met de GS. Er komen een boel onderdelen van zo'n ding en ik ben nog niet halverwege......

1574265465825.png
 
Als ik voor 37K aan motoren moet kopen, dan wordt mijn garage te klein. Zeker als ik net zo te werk ga als met de GS. Er komen een boel onderdelen van zo'n ding en ik ben nog niet halverwege......

Bekijk bijlage 1444693
als ik 37 K mocht spenderen aan motorfiets, zou ik ook geen nieuwe kopen
maar een aantal karakteristieke motoren naast de verantwoorde woon & werk machine
 
Ik sprak een tijdje geleden met een Noor, 45k had hij voor zijn GS betaald, dat was het dubbele van mijn GS toen.

Gouden onderdelen?
Ik vind die 37K al overdreven. Hoe kan je nu aan 45K komen?



Soit, Als je een paar duizend euro's uit wil geven aan een kofferset van BMW ben je goed gek... Het is en blijft gewoon Touratech spul, niet? Dat koop je dan toch gewoon via Touratech zelf?

Uw banden laat je toch ook niet vervangen bij de BMW dealer? Of je moet echt geld teveel hebben natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan