Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

'T is een oplossing
Maar ik vond de opstelling op de XT netter,
Wat zou er kunnen als je een hoger scherm zou nemen?
Er valt zelf wel een mount te maken, maar ik wil geen hoger windscherm. Ben 2.01m en voordat ik uit de turbulente lucht zit, heb je een enorm scherm erop.

Zit liever in de rijwind.
 
Face it Slijk...de winter voor de deur...
Nat, koud, sneeuw, pekel....

Doe mij maar de auto tot maart...
Maar wie weet....tot dan nog.wat dagen met goede omstandigheden dat we wel kunnen rijden..


I know, but...but...but... ;(


1575911907026.png
 
ach zo erg is het niet een aantal weken of enkele maanden niet rijden ,, als het zo snel donker is, en vaak glad of nat . los van de lage temperatuur.
 
Er valt zelf wel een mount te maken, maar ik wil geen hoger windscherm. Ben 2.01m en voordat ik uit de turbulente lucht zit, heb je een enorm scherm erop.

Zit liever in de rijwind.
Ben ook niet van de kleinste, (1.88)
Heb standaard scherm van de GS op hoogste stand staan en vind dat wel ok, enkel bij (te) warm weer gaat 't scherm in de laagste stand om wat meer verkoeling te krijgen.
Toen ik gisteren de 50 cc van mijn zoon naar huis reed (wettige brom-snelheid!) verbaasde ik me er van hoeveel wind je op zo'n ding vangt, (= totaal "Naked bike"😈😈), na al die jaren met "luxe motoren" weet je niet meer hoe rijwind voelt.
 
ach het woei gisteren een beetje ja. Was verder prima te doen naar Zeebrugge. Vandaag aan het werk, morgen en half dagje en weer terug. Alleen Zeebrugge in het donker met regen, tramrails en overal maar dan ook overal bitumen is even minder. Zelfs een hele uitvoegstrook 200m lang over de volle breedte volgesmeerd met die troep, stelletje mafkezen. Blij dat ik morgen weer weg mag.
 
Zou best leuk kunnen zijn, maar hij zou me nu alleen maar in de weg staan. Ik ben druk met de R80GS en als die klaar is moet ik op zoek naar een racer voor €500 voor de toer van 2020. Dat wordt ook weer een verhaal apart waarbij ik me de vraag "waarom" meer dan kan voorstellen.
 
Chris,
Hoe zit dat nu precies met die "regels"..???
voor max 500 aanschaffen en dan verder aanpassen op bv veiligheid etc zonder een kostenlimiet of is het een totaal plaatje van max 500 ?
 
Chris,
Hoe zit dat nu precies met die "regels"..???
voor max 500 aanschaffen en dan verder aanpassen op bv veiligheid etc zonder een kostenlimiet of is het een totaal plaatje van max 500 ?
Wij hebben ooit geroepen max €150 om hem rijdend te krijgen, remmen, banden en kettingset uitgezonderd. Je staat versteld wat je allemaal kunt kopen voor €500, je gaat je bijna afvragen waarom je 25K hebt uitgegeven voor je GS. 😁


Bijna dan hè......
 
Ben ook niet van de kleinste, (1.88)
Heb standaard scherm van de GS op hoogste stand staan en vind dat wel ok, enkel bij (te) warm weer gaat 't scherm in de laagste stand om wat meer verkoeling te krijgen.
Toen ik gisteren de 50 cc van mijn zoon naar huis reed (wettige brom-snelheid!) verbaasde ik me er van hoeveel wind je op zo'n ding vangt, (= totaal "Naked bike"😈😈), na al die jaren met "luxe motoren" weet je niet meer hoe rijwind voelt.
Watjes... 😇😇😇
 
Wij hebben ooit geroepen max €150 om hem rijdend te krijgen, remmen, banden en kettingset uitgezonderd. Je staat versteld wat je allemaal kunt kopen voor €500, je gaat je bijna afvragen waarom je 25K hebt uitgegeven voor je GS. 😁


Bijna dan hè......

150 euro..??..
Daar ga je toch snel overheen lijkt mij.....
 
150 euro..??..
Daar ga je toch snel overheen lijkt mij.....
Een paar wiellagers, revisie setje voor de carbs en een kabeltje en je zit eraan. Je moet dus wel een beetje handig zijn en een netwerk voor goedkope onderdelen. Tot nu toe is het altijd gelukt en ben ik er iedere keer in doorgeslagen. Aliexpress is mijn life line voor dit soort projecten.

De R80GS valt overigens niet onder de categorie 500, of je moet het alleen over het spuitwerk hebben.
 
Die eeuwige stadslichtjes. Je hebt er niks aan, denk er over om er een weerstand je in te draaien. Ieder half jaar is 'm stuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan