Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Blijkbaar verschilt het dan nogal per dealer. Mijne werd ook thuis afgeleverd met een halve tank vol, maar wel met gratis tankpas met 750 euro tegoed erop.
 
Ik denk dat geen enkel injectiesysteem er beter op wordt als het geconfronteerd wordt met een half verdampte , vergomde smurrie, bestaande uit een plas benzine die 4 maanden lang lekker heeft zitten gisten in een metalen tank met veel zuurstof in...
De binnenzijde van die metalen benzinetank wordt er in die omstandigheden ook niet vrolijker op, qua corrosie , of-ie nu op een BMW , een HONDA, dan wel op een YAMAHA zit...
En in de lente wil je toch rijden, dan kan je er beter NU reeds die benzine ingooien tot aan de rand, zodat je bovenstaande risico's elimineert, lijkt me.
Dus, baat het niet, schaadt het ook niet... je bent enkel de rente op het vroegtijdig betaalde benzinebedrag kwijt, en ook dàt speelt geen rol bij een negatieve rente.
Win/win !!!
 
Dat van de kunststof benzinetank zei de dealer ook! Die gaf ook aan dat ik gewoon de Forte kan toevoegen, motor even moet laten lopen en dan weer aan de Optimate 4 zetten. Die van mij is denk ik 85% vol met benzine. Ik wil eigenlijk ook niet klooien met benzine en lekkerij etc. Ik gooi gewoon de Forte erbij in en klaar. De motor staat in de garage (niet verwarmd) maar daar komt de temperatuur niet onder de 5 graden..
 
Mijn nieuwe GS werd door de dealer aan huis afgeleverd in een busje, uiteraard met slechts enkele litertjes benzine in de buik (wat zou men op een motor van
+ € 23.000 euri nog eens voor een paar tientjes benzine cadeau doen, nietwaar ? Ook een extra-sleuteltje voor de topcase van € 25 wordt secuur aangerekend)... onverzekerd en niet ingeschreven ga ik met dat ding dus niet de weg op, maar hem zo 4 maanden laten stilstaan gaat ook niet... pfffffffffffffff....
Waarom 4 maanden stil laten staan :?

Inschrijven, verzekeren, en er mee gaan rijden, je R1250GS is er in ieder geval wel klaar voor :Y
 
Waarom 4 maanden stil laten staan :?

Inschrijven, verzekeren, en er mee gaan rijden, je R1250GS is er in ieder geval wel klaar voor :Y

Haha! Er is hier een groep die idd doorrijdt het gehele jaar, maar ook een groep, zodra er kans op pekel is, of de temperatuur is onder de 12 graden (mijn geval) , dat de motor blijft staan. Gepoetst en wel! Regen maakt mij nog niet zoveel uit, maar zout en kou? Bah!
 
De GS heeft daarentegen de status van “troetel“.

Je vertroetelt je GS alleen maar, door er mee te gaan rijden, pekel valt nog mee, even in de wascabine schoonspuiten, en hij is weer schoon en klaar, voor de volgende rit.
 
Laatst bewerkt:
Zijn beurt komt binnenkort in Frankrijk en daar zal hij uit zijn pijp moeten komen : elke dag berg op en af, vaak met duo, aan flinke snelheden... daar heb ik lol aan....
Mijn nieuwe GS ondertussen glimmend in mijn garage bewonderen geeft me een ander soort plezier... fetisj, weetuwel....
 
Alvast in NL er de eerste 1000 km mee inrijden, daarna de 1k beurt laten uitvoeren, om er verder in Frankrijk mee los te gaan :]
 
Ik ben net als Slijk. En mss nog wel erger...mijn gs heeft nog geen regendruppel gevoeld...na een rit worden alle geplette insecten subiet verwijderd.
Alles moet altijd spic en span zijn, oftewel showroom staat.
Voor een rit naar het buitenland zet ik liever de vstrom op de aanhanger........

Ik zie het niet zozeer als de door Slijk genoemde fetish, maar gewoon een afwijking of psychische stoornis.
Op zich niet zo erg want ik lijd inmiddels ook al aan altzheimer light..

Maar mn gs vaart er wel bij en klaagt niet.......mn schatje...😁
 
De R1250GS(A) is uiteraard een genot om naar te kijken, maar geeft nóg véél méér plezier, om er op te rijden, zowel voor de motor, als voor de berijder ;)

Een motor in het algemeen, en een GS(A) in het bijzonder, vaart er het meeste bij, als die bereden wordt:]
 
Ik ben net als Slijk. En mss nog wel erger...mijn gs heeft nog geen regendruppel gevoeld...na een rit worden alle geplette insecten subiet verwijderd.
Alles moet altijd spic en span zijn, oftewel showroom staat.
Voor een rit naar het buitenland zet ik liever de vstrom op de aanhanger........

Ik zie het niet zozeer als de door Slijk genoemde fetish, maar gewoon een afwijking of psychische stoornis.
Op zich niet zo erg want ik lijd inmiddels ook al aan altzheimer light..

Maar mn gs vaart er wel bij en klaagt niet.......mn schatje...😁

Dan weet ik nog een mooie accessoire voor de GS.

afzetpaal-van-hout-voor-koord-luxor.jpg


Wellicht ook iets voor Slijk.
 
Ik ben net als Slijk. En mss nog wel erger...mijn gs heeft nog geen regendruppel gevoeld...na een rit worden alle geplette insecten subiet verwijderd.
Alles moet altijd spic en span zijn, oftewel showroom staat.
Voor een rit naar het buitenland zet ik liever de vstrom op de aanhanger........

Ik zie het niet zozeer als de door Slijk genoemde fetish, maar gewoon een afwijking of psychische stoornis.
Op zich niet zo erg want ik lijd inmiddels ook al aan altzheimer light..

Maar mn gs vaart er wel bij en klaagt niet.......mn schatje...😁

Haha! Zo erg is het bij mij nog niet! Wel zeggen mijn maten altijd als we gaan rijden dat mijn motor zo blinkt! Haha! Maar ik gebruik hem wel. Afgelopen voorjaar toen we in het Harz gebied waren, bijna 1,5 uur op bospaden gereden..Offroad aan en gaan met die GS!
 
Je vertroetelt je GS alleen maar, door er mee te gaan rijden, pekel valt nog mee, even in de wascabine schoonspuiten, en hij is weer schoon en klaar, voor de volgende rit.
Niet helemaal mee eens,
Mijn GS kreeg na de laatste pekelrit een uitgebreide spoel/wasbeurt, enkele dagen later stonden de remschijven er verroest bij, Ik weet niet of je al het zout er altijd overal afwast...
 
Ik ben net als Slijk. En mss nog wel erger...mijn gs heeft nog geen regendruppel gevoeld...na een rit worden alle geplette insecten subiet verwijderd.
Alles moet altijd spic en span zijn, oftewel showroom staat.
Voor een rit naar het buitenland zet ik liever de vstrom op de aanhanger........

Ik zie het niet zozeer als de door Slijk genoemde fetish, maar gewoon een afwijking of psychische stoornis.
Op zich niet zo erg want ik lijd inmiddels ook al aan altzheimer light..

Maar mn gs vaart er wel bij en klaagt niet.......mn schatje...😁

Dus, je vergeet 'm al eens schoon te maken !!! (staat met druipende spons naast licht stoffige GS.... "wat kwam ik hier ook alweer doen ?") :+
 
Mijn GS kreeg na de laatste pekelrit een uitgebreide spoel/wasbeurt, enkele dagen later stonden de remschijven er verroest bij, Ik weet niet of je al het zout er altijd overal afwast...
Delen die kunnen gaan roesten of blijvend aangetast kunnen worden, na het wassen gelijk droog maken en als je motor buiten staat, een hoes er overheen, regen kan natuurlijk ook roest op remschijven veroorzaken.

Ben ook geen voorstander van pekel en deze temperaturen mogen dan ook zo blijven deze winter. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan