Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Zo is dat...! 🙄
En 11 dagen vry, waarvan 11 dagen een mega hardnekkige griep..
Vandaag een dagje werken in Wassenaar (teambuilding met MT,,😁 ) en dan alweer vry...Kan ik verder uitzieken.....

En reken maar dat ik baalde....al die vrije dagen en dan rationeel beslissen om de motor niet lekker frisse lucht te geven...

En na het grondig besmetten van het hele team, weer lekker in het warme bedje !:+
 
Rijdt er nog iemand op zn motor ???.

Ik heb al sinds 26 oktober niet meer op de motor gezeten. Kreeg ineens een bloeding in m'n rechteroog en zag daarna een zwarte vlek. En met die (toen nog aanwezige) laaghangende zon werd dat iets teveel qua focus dus dat zorgde voor koppijn. Hup naar de dokter en meteen door naar het ziekenhuis. Daar werd, jawel de oudere medemens, macula-degeneratie vastgesteld (en nog 30% zicht in dat oog) dus daar zit ik nu even mee. Nu zijn er 2 versies, de zgn. natte en de droge, waarvan ik de eerste heb en daar is gelukkig wat aan te doen. Elke 4 weken een injectie in m'n oog en na 3 van die prikjes is het zicht weer terug op 60%. Laatste prikje was van een ander medicijn (ik hoorde al € 1000 per prik!) om nog wat vocht dieper uit het netvlies te verwijderen.
Tja, nu maar weer even afwachten. Gelukkig is het winter.. :P.
 
Ik heb al sinds 26 oktober niet meer op de motor gezeten. Kreeg ineens een bloeding in m'n rechteroog en zag daarna een zwarte vlek. En met die (toen nog aanwezige) laaghangende zon werd dat iets teveel qua focus dus dat zorgde voor koppijn. Hup naar de dokter en meteen door naar het ziekenhuis. Daar werd, jawel de oudere medemens, macula-degeneratie vastgesteld (en nog 30% zicht in dat oog) dus daar zit ik nu even mee. Nu zijn er 2 versies, de zgn. natte en de droge, waarvan ik de eerste heb en daar is gelukkig wat aan te doen. Elke 4 weken een injectie in m'n oog en na 3 van die prikjes is het zicht weer terug op 60%. Laatste prikje was van een ander medicijn (ik hoorde al € 1000 per prik!) om nog wat vocht dieper uit het netvlies te verwijderen.
Tja, nu maar weer even afwachten. Gelukkig is het winter.. :P.

Ik heb dat ook al gehad volgens mij! En dan hebben ze met iets laser-achtig mijn hoornvlies moeten doorboren om het vocht eruit te laten, en vochtafdrijvende pillen nemen. Ik was net op tijd of zou er permanente schade aan overgehouden hebben.
Zeer pijnlijke affaire 😑

EDIT: 't was glaucoom bij mij, dus misschien toch iets anders, maar allerminst aangenaam.
 
Waarvoor dank. Ik maak mij geen verdere zorgen, want het is gewoon wat het is en ikzelf kan er weinig aan doen. We zien dus wel waar het schip eventueel strandt. Die prikjes zijn ook niet pijnlijk, je voelt alleen de druk van de naald als die het oog binnengaat, maar daarna heb je alleen 1 dag het idee dat er een dikke zandkorrel in je oog zit en die krijg je er niet uit.

Aan de andere kant, er staat hier een vrijwel nieuwe motor (met pas 1600 km.) aan de acculader dus het kriebelt wel.. :Y
 
Ik heb al sinds 26 oktober niet meer op de motor gezeten. Kreeg ineens een bloeding in m'n rechteroog en zag daarna een zwarte vlek. En met die (toen nog aanwezige) laaghangende zon werd dat iets teveel qua focus dus dat zorgde voor koppijn. Hup naar de dokter en meteen door naar het ziekenhuis. Daar werd, jawel de oudere medemens, macula-degeneratie vastgesteld (en nog 30% zicht in dat oog) dus daar zit ik nu even mee. Nu zijn er 2 versies, de zgn. natte en de droge, waarvan ik de eerste heb en daar is gelukkig wat aan te doen. Elke 4 weken een injectie in m'n oog en na 3 van die prikjes is het zicht weer terug op 60%. Laatste prikje was van een ander medicijn (ik hoorde al € 1000 per prik!) om nog wat vocht dieper uit het netvlies te verwijderen.
Tja, nu maar weer even afwachten. Gelukkig is het winter.. :P.
Auch....

Balen. Hoop dat het snel herstelt. Beterschap!
 
Toch ben ik.wel erg benieuwd naar het eindresultaat. Denk dat het een pracht ding wordt...Als hij maar niet zn.AT vergeet.......

Ps
Rijdt er nog iemand op zn motor ???.
Jazeker.

Vrijwel elke dag en afgelopen zaterdag zelfs nog een toertje gemaakt. De Westfriese Omringdijk gereden.

Heb mij uitstekend vermaakt.

Binnenkort wel ff de motor wassen. Ziet er niet uit. Of juist wel voor een GS?
 
TenCats je reed toch al als een blinde, dus dat verminderde zicht zal jou niet deren. Hopelijk blijft de aftakeling wel bij dit ogenschijnlijk vage gevalletje en kan je vanaf maart Europa weer de stoep op jagen. Beterschap. :t
 
Moet ik wel op deze manier de rechtzaak binnenlopen:

walk_cycle_5.gif
 
Wat ik vaak denk is dat sommige "prospecten" worden betaald door een concurrerende dealer (mogelijks zelfs binnen ons eigen netwerk) om mijn tijd te komen verdoen, dat ik spontaan het gevoel krijg: "ge moet hier niet binnenstappen van mij als't tegen uw zin is hè."

Laat ons eventjes eerlijk zijn, ik ben in een provincie verder mijn motorfiets gaan bestellen (heb ik hier reeds beschreven waarom). Als jij, of ik, een prospect binnenkrijgt en die woont een provincie verder, wat denk jij dan of wat doe jij dan?
Je haalt toch alles uit de kast? Of ben jij zo netjes om het aan je concullega-dealer te laten? Anderzijds hebben wij ook auto's in ons gamma (in het begin van de IPACE, nu de nieuwe Defender): "oh, je wilt er eentje? Oké, je mag er eentje bij me bestellen. En een jaar wachten op de levering. Deal?" Waarom zou je dàn met kortingen smijten? Vraag en aanbod natuurlijk, en dat doet BMW Motorrad wel prima als je het mij vraagt.

Vooropgesteld dat elke euro die binnenkomt ik met mijn eigen handen moet verdienen, vind ik dat er inderdaad ook een wisselwerking mag zijn tussen dealer en de klant. Dat ik dan soms wat meer kwijt ben maar daar tegenover een goede service krijg vind ik zeker niet erg.

Maar als ik als potentieel nieuwe klant de BMW Motorrad showroom binnen loop en gewoon doodleuk de handelswaarde kan krijgen voor mijn huidige motor icm 0-2% korting.. waar gaat het over?
Dan kan die nog zo’n mooie parking hebben, lekkere koffie en nog lekkerdere receptioniste, dan gaan we geen zaken doen :N

Even voor de beeldvorming; we praten over een verschil van €4300 tov een nieuwe Oostenrijker hè.. luxer uitgevoerd ook nog eens.
En als ik een nieuwe overjarige, maar identiek model pak kan je er nog eens €2500 bij optellen 8)7

Begrijp me niet verkeerd hoor jongens, ben echt geen BMW basher, ik vind persoonlijk zelfs die 1250GS HP mooier en beter sturen dan de KTM, maar met die werkwijze houden ze wel de vooroordelen in stand zegmaar.
 
Erik, nogmaals beterschap. Je oog zag er ook een beetje eng uit........

Gisteren allerlei teambuilding dingetjes gedaan op het strand. Dik ingepakt, keukenrol in de binnenzak. Lachen na elke keer mn neus leegblazen, verdween die witte lap door de steeds sterker wordende storm.. een keer pikte een meeuw die lap uit mn hand omdat dat vogelgebroed dacht dat ik een vis in mn hand had.....
Toen ik bijna van het strand over de duinen werd geblazen vond ik het het sjouwen van palen, bouwen van militaire constructies om munitiekisten te redden, welletjes en zocht binnen naar capu en appelgebak......en dat lukte....

Zo vandaag naar de brommers kieken en kwijlen, verder uitsnotteren, doosje asperine naar binnen werken en netflix aanzetten..
Morgen mag ik naar het gerechtshof in Amsterdam, een dagje meelopen met de advocaat-generaal en die even besmetten.....
 
Vooropgesteld dat elke euro die binnenkomt ik met mijn eigen handen moet verdienen, vind ik dat er inderdaad ook een wisselwerking mag zijn tussen dealer en de klant. Dat ik dan soms wat meer kwijt ben maar daar tegenover een goede service krijg vind ik zeker niet erg.

Maar als ik als potentieel nieuwe klant de BMW Motorrad showroom binnen loop en gewoon doodleuk de handelswaarde kan krijgen voor mijn huidige motor icm 0-2% korting.. waar gaat het over?
Dan kan die nog zo’n mooie parking hebben, lekkere koffie en nog lekkerdere receptioniste, dan gaan we geen zaken doen :N

Even voor de beeldvorming; we praten over een verschil van €4300 tov een nieuwe Oostenrijker hè.. luxer uitgevoerd ook nog eens.
En als ik een nieuwe overjarige, maar identiek model pak kan je er nog eens €2500 bij optellen 8)7

Begrijp me niet verkeerd hoor jongens, ben echt geen BMW basher, ik vind persoonlijk zelfs die 1250GS HP mooier en beter sturen dan de KTM, maar met die werkwijze houden ze wel de vooroordelen in stand zegmaar.


Je hebt gelijk, maar , zoals ikzelf meemaakte, de herverkoopwaarde van die KTM lijkt ook nergens op : mijn eigen KTMdealer gaf in 2018, na 10 maanden en 8.700 km voor een 1290 SAS in showroomstaat niet eens de helft terug.... en toen was er een tekort aan dit type !
 
Je hebt gelijk, maar , zoals ikzelf meemaakte, de herverkoopwaarde van die KTM lijkt ook nergens op

De herverkoopwaarde van een BMW, als het geen GS is, lijkt ook nergens op hoor... Zelfs niet binnen het eigen dealership.

Als je voor je R1200R van 4 jaar oud bij een KTM dealer en zelfs bij een opkoper via de telefoon en enkele whatsapp foto's meer terug krijgt dan bij een BMW dealer waar een offerte voor een nieuwe GS op tafel ligt..... dan scheelt er toch iets denk ik dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan