Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

omdat het woord nazi, toch wel gevoelig kan liggen, heb geen zin in problemen met een mod , er zijn zat grappige plaatjes waar een verband word gemaakt met dit,
ik wil het leuk houden, erger iemand zich aan mij , vervelend :W , maar niemand verplicht hen om te reageren of ze te lezen.

🧐 Is deze zin weer niet wat lang? :)
 
🧐 Is deze zin weer niet wat lang? :)

nee hoor ,, heb nu ff geen inspiratie ,, anders zou ik een verhandeling kunnen schrijven over iets motor gerelateerd.

Als je een boxer uit de winterstalling haalt, accu zat aan de druppelader, banden heb ik om de zoveel weken iets verdraaid, zodat de kans op platte kanten minder groot is, dan zou je met wat checks van banden spanning, accu, benzine, olie , en een optische inspectie overige motordelen gewoon zonder problemen kunnen starten.
En dan tijdens zo'n eerste rit rustig warm rijden niet te veel toeren maken maar ook niet te weinig, niet gelijk met 130+ de snelweg op ,, gewoon een provinciale wegen tot dat ie goed warm is, en dan een 20 a 25 km aaneen gesloten stuk rijden . en dan checken of de vloeistoffen niet ineens gedaald zijn nu het condens wel uit de olie verdampt is, de stijfheid zal dan ook wel uit de veren en schokdempers zijn. Je zou nu kunnen overwegen om met een wat straffer tempo over een omloop te rijden en voorzichtig wat harder door scherpe bochten te gaan, met dit weer heb je nog geen last van vliegende insecten of van die vreselijke wielrenners of van die zondagsrijders. dit is een positief effect dat we geen serieuze winter hebben gehad in de lage landen dat men relatief vroeg weer kan gaan rijden. zelf haal ik over een 1,5 a 2 weken de R850R uit de stalling.
 
Wat ik me soms wel afvraag Verhulst...

Waarom die dubbele komma's, soms wel, soms niet?
En lees jij zelf soms je tekst eens na vooraleer je op "plaats reactie" drukt?

Gewoon uit interesse...
 
Wat ik me soms wel afvraag Verhulst...

Waarom die dubbele komma's, soms wel, soms niet?
En lees jij zelf soms je tekst eens na vooraleer je op "plaats reactie" drukt?

Gewoon uit interesse...

ik schrijf zoals ik spreek, en heb een geheel eigen stijl van spreken en schrijven , als het belangrijk is voor m'n werk of een instantie kijk ik het secure na, anders niet heel strikt.
 
Ik heb gewoon de originele ronde spiegels op mijn olie gekoelde GS.

Geen behoefte aan iets anders ik kan het verkeer achter mij goed zien.
Veel beter zicht als op vroeger op de FJ1200 daar zag ik alleen mijn eigen armen in de spiegels. (welke ook nog wel eens de neiging hadden om in te klappen op hogere snelheden)
 
Ik,,, bedoelde ,,, eigenlijk,,,,,,vierkante,,, of ,,,,,ronde,,,,,,en welk,,,,merk,,,, ???

Veel makkelijker om je te begrijpen zo! Ik heb de gewone standaard spiegels. Vanwaar de vraag? Ik gebruik ze zelden (bij afslaan/rijvak wisselen), kijk vaak over de schouder.
 
Zo, ben weer bij met lezen... 😒

Ging er maar weer snel doorheen.
pfoe.gif
 
Ik heb gewoon de originele ronde spiegels op mijn olie gekoelde GS.

Geen behoefte aan iets anders ik kan het verkeer achter mij goed zien.
Veel beter zicht als op vroeger op de FJ1200 daar zag ik alleen mijn eigen armen in de spiegels. (welke ook nog wel eens de neiging hadden om in te klappen op hogere snelheden)

Mijn vraag was niet serieus bedoeld hoor.....😁😁😁😁
 
Okee even een serieuze noot toevoegen in dit topic B|

Er zijn nu een aantal 1250 rijders, wie (muv Slijk) ervaart er nog meer een ongewoon trillende en herrie makend boxer blok?
Als ik o.a. Advrider mag geloven is het nieuwe shift cam blok by far het slechtste wat de mensheid ooit is overkomen en gaat overkomen...

Even zonder grappen, Duitsers maken geen grappen en het moest immers een serieuze noot worden; in hoeverre heeft Herr BMW de problemen getackeld? En is het geratel schadelijk voor de techniek?

Iemand??
 
Okee even een serieuze noot toevoegen in dit topic B|

Er zijn nu een aantal 1250 rijders, wie (muv Slijk) ervaart er nog meer een ongewoon trillende en herrie makend boxer blok?
Als ik o.a. Advrider mag geloven is het nieuwe shift cam blok by far het slechtste wat de mensheid ooit is overkomen en gaat overkomen...

Even zonder grappen, Duitsers maken geen grappen en het moest immers een serieuze noot worden; in hoeverre heeft Herr BMW de problemen getackeld? En is het geratel schadelijk voor de techniek?

Iemand??

Ik niet. Mijn broer wel, op mijn 1250GS. En da's trouwens niet zijn enige bemerking. Er zijn nog wel wat zaken die hij niet vindt kunnen voor dat budget.
Binnenkort start ik ook weer met lesgeven aan Karel de Grote-hogeschool in Antwerpen dus dan pendel ik enkele rit al gauw een kleine 100 km. Ik zal er eens extra op letten.
 
Laatst bewerkt:
Okee even een serieuze noot toevoegen in dit topic B|

Er zijn nu een aantal 1250 rijders, wie (muv Slijk) ervaart er nog meer een ongewoon trillende en herrie makend boxer blok?
Als ik o.a. Advrider mag geloven is het nieuwe shift cam blok by far het slechtste wat de mensheid ooit is overkomen en gaat overkomen...

Kijk even op de pagina van MRV op FB.

Zij zijn ook niet echt tevreden over hun nieuwe 1250's

https://www.facebook.com/arthur.eelen/


Nu, BMW kennende, zou ik me anno 2020 eigenlijk niet veel zorgen meer maken, maar een vers nieuw model... Ik niet.
 
Tja, in mijn RS schuilt ook een shift cam blok en die maakt geen bovenmatige herrie, schakelt soepeltjes (zoals het hoort) en produceert niet meer trillingen dan ik sowieso gewend ben van het boxerblok. En daar heb ik er inmiddels 6 van gehad, te weten een olieversie van bouwjaar 2007(GS), 2012 (GS) en lc's uit 2014(GS), 2016(GS) en 2018(RS) en dus nu een 1250RS uitvoering.

Geen klachten dus, hoewel onder garantie wel de knoppenwinkel een keertje is vervangen van een LC.

Zo kan het dus ook........ (extra puntjes deze keer.)
 
Ik niet. Mijn broer wel, op mijn 1250GS. En da's trouwens niet zijn enige bemerking. Er zijn nog wel wat zaken die hij niet vindt kunnen voor dat budget.
Binnenkort start ik ook weer met lesgeven aan Karel de Grote-hogeschool in Antwerpen dus dan pendel ik enkele rit al gauw een kleine 100 km. Ik zal er eens extra op letten.

Ja ik meende al eens enkele posts van jou gelezen te hebben, dat je broer bepaalde zaken opmerkte.
Ik ben benieuwd hoe zich dit gaat ontvouwen, nu je het weet ben ik bang dat je het ook gaat horen 😕

Ben het met je/hem eens dat je voor een motor van een kleine €25.000 toch wel een hoge mate van perfectie mag verwachten.

Kijk even op de pagina van MRV op FB.

Zij zijn ook niet echt tevreden over hun nieuwe 1250's

https://www.facebook.com/arthur.eelen/


Nu, BMW kennende, zou ik me anno 2020 eigenlijk niet veel zorgen meer maken, maar een vers nieuw model... Ik niet.

Heb helaas geen facebook, kun je misschien uitleggen wat MRV niet beviel aan hun 1250GS?

Zou er dan toch een kern van waarheid in zitten dat BMW de consument gebruikt als beta testers?
Of althans, de motor te vroeg op de markt zetten en hem gaande tijd al rijdende (door)ontwikkelen?

Tja, in mijn RS schuilt ook een shift cam blok en die maakt geen bovenmatige herrie, schakelt soepeltjes (zoals het hoort) en produceert niet meer trillingen dan ik sowieso gewend ben van het boxerblok. En daar heb ik er inmiddels 6 van gehad, te weten een olieversie van bouwjaar 2007(GS), 2012 (GS) en lc's uit 2014(GS), 2016(GS) en 2018(RS) en dus nu een 1250RS uitvoering.

Geen klachten dus, hoewel onder garantie wel de knoppenwinkel een keertje is vervangen van een LC.

Zo kan het dus ook........ (extra puntjes deze keer.)

Kijk, het kán dus wel!
 
Heeft de R1250gsa ook een waarschuwing systeem voor versleten remblokken?
 
Heb helaas geen facebook, kun je misschien uitleggen wat MRV niet beviel aan hun 1250GS?

Zou er dan toch een kern van waarheid in zitten dat BMW de consument gebruikt als beta testers?
Of althans, de motor te vroeg op de markt zetten en hem gaande tijd al rijdende (door)ontwikkelen?

Het oorspronkelijke verhaal staat er niet meer op, maar lang verhaal kort.
Ze kochten 2 nieuwe BMW's en hebben daar heel veel mee in panne gestaan. Omdat die motoren beroepsmatig worden ingezet konden ze daar bij MRV niet mee lachen natuurlijk.
Veel "kleine" problemen, die uiteraard onder garantie werden opgelost, maar ze waren wel telkens ontriefd.

Nu staan hun motoren te koop en in die reacties lees je hier en daar nog wel hun ergernis. Ben eigenlijk benieuwd met welk merk ze dit jaar gaan rijden daar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan