Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

sorry maar ik vind dit gewoon slecht, boeit me niet wat BMW er van zegt, als je dergelijke bedragen betaald moet je wel iets goeds krijgen...
nog ff een een kawa sportfiets loopt gladder dan een BMW , wie had dat ooit gedacht ....
 
Toch blijft het bijzonder.
Zowel mijn 1200 als 1250 zijn prima...
Ik.zou zelfs durven zeggen dat de 1250 iets stiller is... die moet trouwens de
1000km beurt nog krijgen...

5w40 is de off olie van herr bmw
 
Het geluid dat bij mij overheerst is dat wat onder de snavel onderuit komt,
De Bridgestone veranderd van sound bij elk ander type wegdek, En daar hebben we hier in Vlaanderen een grote variëteit van.
 
BMW vervangt het onder garantie dus voor mij geen kosten. Hoe het werkt met BMW Dealer > BMW Nederland oid weet ik niet.
Bij mij niet. Heb het expliciet gevraagd (ook rond de 10k) maar zelfs tot op de 60k beurt willen ze alleen los maken en de uren factureren. Is een 1200 triple black van mij. Niets nieuw voor de 1250
 
Gisteren op mn vespaaaatje naar Amsterdam West......Viel mij op dat het een stuk minder druk was op de A6 en A1......EN...men reed daadwerkelijk minder snel...Voelde wel zo veilig met die kleine scooter....
Vandaag en morgen maar weer de echte motor voordat ik weer geraniums mag kijken..........
 
Hmmm...Sorry voor de lap tekst, ik moet dit even kwijt..Juist in tijden van saamhorigheid en alle ellende...

Eind vorig jaar in overleg met de motorzaak in DE waar ik mijn motor heb gekocht, dat ik voor april dit jaar even langs kom ivm garantie. Mijn LC verliest soms vermogen bij het accelereren, bijvoorbeeld vanuit een bocht. Hij duikt dan naar beneden en dit is niet prettig te noemen. Mijn garantie loopt tot april, dus niets aan de hand. Nu is mijn contactpersoon aldaar niet meer werkzaam bij de dealer en sindsdien verloopt de communicatie erg stroef. Geen reacties meer en gisteren dan eindelijk een reactie. Ik schrok hier een beetje van.

Ik had gevraagd (reeds 4x per email) of 1 april een harde deadline is voor mijn garantie. Nu helemaal ivm Corona en veiligheid. Ik kreeg wel reactie terug op eerdere mails, maar op dit punt steeds geen duidelijkheid. Tot gisteren! Corona of niet, ik moet voor april met mijn motor komen wil ik garantie krijgen. Dat is geen excuus zeggen ze!

Ik vind dit geen klantvriendelijke reactie, temeer ik al eerder had aangegeven hoe hier mee om te gaan. Dat hun van personeel wisselen en hun administratie niet op orde hebben, moeten ze niet bij mij neerleggen! Toen ik de motor kocht heb ik afgesproken met mijn toenmalige contactpersoon alle communicatie per email te doen ivm taal. Mijn Duits is qua spraak niet zo best. Akkoord mee gegaan en dit ging altijd super, totdat hij dus weg is gegaan. Ook vele accessoires nog na aankoop motor bij hem gekocht. (topkoffer, navigator 6, Wunderlich onderdelen, etc..) Kortom, mijns inziens, best een goede klant ,maar het vertrouwen is nu helemaal weg. Ik heb nu zoiets, ik ga wel naar Motorplaza in NL met mijn motor, maar wat als er wel iets is met mijn motor? Garantie heb ik nog in DE, alleen na bovenstaand...

Wat zouden jullie in zo een situatie doen?
 
Je hebt dus je dealer duidelijk en binnen een redelijke termijn laten weten wat er aan de hand is?
In principe is dat eigenlijk al voldoende -volgens mij- om die garantie dan toch af te dwingen. Misschien je rechtsvordering (je recht op garantie) even aangetekend doen nog?

Slijk is waarschijnlijk een pak beter op de hoogte van wat te doen in zo'n geval?
 
dat is niet leuk, had je LC nieuw gekocht en had je nog fabrieks garantie ? dan kan je meestal bij alle dealers terecht.
heb je hem 2e hands en het is geen huis occasion dan zit je idd vast aan die zaak.

je zou kunnen kijken als je verzekerd ben voor juridische zaken dat je rechtsbijstand een brief gaat opstellen met wat EU wetgeving
 
Thanx hierboven! Ruim op tijd gemeld, zwart op wit middels e-mail! Niet nieuw gekocht, 2e hands, wel bij officiële BMW dealer net over de grens hier!
 
Niet nieuw gekocht, 2e hands, wel bij officiële BMW dealer net over de grens hier!

In de BMW Huisselectie (dat zal in Duitsland anders heten), of niet? Als hij in de huisselectie zit dan is het BMW garantie en kan je daar bij elke dealer aanspraak op maken, niet alleen in Duitsland.
 
Terug
Bovenaan Onderaan