Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

De motoren die ik zelf verkocht zijn altijd in nieuwstaat geweest en degene die ik zelf als winterfiets tweedehands had gekocht, waren altijd in veel betere staat, dan degene waarin ik ze zelf had aangekocht.

Steeds heeft de eerste persoon die kwam kijken mijn motor gekocht... altijd !
Maar de griezelverhalen die ik van veel van hen hoorde... blijkbaar was ik een witte merel met mijn prima fietsen...
 
daar kijk je toch zo door heen,, ik vraag altijd goede foto's en als die niet komen , dan ga ik niet eens .....

ik calculeer altijd dat ik een 0 beurt moet doen, of er moeten facturen bij zitten van gerenommeerde zaken , en dan kijk ik toch ff of ze niks vergeten zijn.

en wat koop je ,, als je gaat voor een 1500,- motor mag je wat anders verwachten als je een 5000,- machine koopt .
alle waar naar z'n geld zullen we maar zeggen.
€5.000,- voor een bmw zou ik nog steeds niet al teveel verwachten. Of een oud barrel met veel potentieel onderhoud vanwege de leeftijd, of een jongere met ontzettend veel kilometers en daardoor veel potentieel onderhoud... Geluk hebben kan altijd natuurlijk, maar gokken of rekenen op geluk is gevaarlijk 😎
 
Ik heb sinds kort een F650GS waarvan het onderhoud digitaal bekend is bij BMW. Bij aankoop heb ik een uitdraai gekregen, maar die loopt niet helemaal tot aan het bouwjaar. Aan de uitdraai kan ik wel zien dat het nog doorloopt maar is gewoon kut uitgeprint. Kan ik de onderhoud historie nog opvragen bij een BWM dealer?
 
€5.000,- voor een bmw zou ik nog steeds niet al teveel verwachten. Of een oud barrel met veel potentieel onderhoud vanwege de leeftijd, of een jongere met ontzettend veel kilometers en daardoor veel potentieel onderhoud... Geluk hebben kan altijd natuurlijk, maar gokken of rekenen op geluk is gevaarlijk 😎


mijn 850 was minder dan die 5 K behalve een matige achterschokdemper en oude achterband geen probleem of defect.
maar een R1200 GS van 5 K ,, dan krijg je machines met meer dan een ton en heel bewogen leven achter de rug.
de echt goede zijn een behoorlijk stuk duurder , de zaak waar ik mijn 850 heb gekocht heeft een leuke GS DOHC staan wel stevig aan de prijs en als ik naar het blok kijk waar de lak Bmw - R 1200 Gs Abs-asc-esa aan de voorkant bij de boutjes los laat. normaal zie je dat soort dingen bij de modellen die minsten 1,5 ton op de klok hebben en van die brood fietsen zijn geweest.
vind de prijs behoorlijk stevig en echt onderhandelen die vent niet. wel weinig gelopen . maar vind voor die km stand best wat slijtage sporen .


nou ik heb bericht ,, het is een Brit die in NL gewerkt heeft en de motor nu in de UK heeft staan ,, keurig netjes nederlands maar wel met het verzoek of de correspondentie in het Engels mag ,, maar krijg wel alle foto's 2010 BMW R 1200 GS geniet mee.

heb het idee dat als ik verder vragen heb,, hij geld wil en dan de motor pas op zijn kosten mijn kant op komt...
maar daar begin ik niet aan,, ik onderhandel alleen naast de motor ,, en ga niks vooraf aanbetalen ,, gelijk oversteken.
 
Laatst bewerkt:

Volgens mij hoeft dat niet. Ik heb onderweg op vakantie wel eens wat bij een Duitse BMW dealer laten doen. Die heeft tegelijkertijd ook een openstaande recall uitgevoerd. En toen ik weer in Nederland bij mijn eigen dealer kwam zag die direct in het systeem wat ze in Duitsland hadden gedaan.
 
Volgens mij hoeft dat niet. Ik heb onderweg op vakantie wel eens wat bij een Duitse BMW dealer laten doen. Die heeft tegelijkertijd ook een openstaande recall uitgevoerd. En toen ik weer in Nederland bij mijn eigen dealer kwam zag die direct in het systeem wat ze in Duitsland hadden gedaan.
Onderhoud is wat anders dan terugroep/service/garantie acties
 
Was ook best wel een sneu besluit om niet te mogen rijden. Voor veel mensen is het een soort therapie. Vind wel kut dat de grens met België nog steeds hermetisch gesloten is (toch)

Er zijn wel wat beperkingen op van toepassing : max. samen rijden met 3 motoren, geen daguitstappen, geen stops bij allerlei bezienswaardigheden of "hotspots" (???)

Hopelijk wordt er weer niet ongegeneerd van geprofiteerd en meteen mee overdreven.... dan gaat de kraan weer onmiddellijk dicht, vrees ik.

"Wij" Belgen zijn niet meteen het meest gedisciplineerde volkje... :P

Voor velen wordt dit ook de eerste motorrit na de winter, met alle ongevallen wegens onwennigheid van dien...

Ik zal voortaan maar extra oppassen voor de andere weggebruikers vanaf maandag : dat was het enige , minuscule pluspunt van die corona-ellende : als ik de voorbije weken voor mijn werk met de motor reed, was ik bijna alleen op de weg en dat gaf niet alleen een ietwat griezelig beeld, maar was ook toch wel erg ontspannen rijden.
 
Ik overweeg de aanschaf van een GSA:

Wat is wijsheid?

-Een GSA 2018 full options, dus met TFT, SOS, etc maar wel bijna 30.000 km of
-Een GSA 2017, eveneens full options maar zonder TFT en SOS met 10.000 km op de klok.
Prijzen identiek aan elkaar.
Ik rijd circa 15.000 per jaar waarvan veel solo, ook in het buitenland, dus die SOS spreekt me wel aan.
Voorkeur ligt bij de 2018 maar ik hik wat tegen de km-stand aan....

Graag jullie advies/mening/raad
 
Ik overweeg de aanschaf van een GSA:

Wat is wijsheid?

-Een GSA 2018 full options, dus met TFT, SOS, etc maar wel bijna 30.000 km of
-Een GSA 2017, eveneens full options maar zonder TFT en SOS met 10.000 km op de klok.
Prijzen identiek aan elkaar.
Ik rijd circa 15.000 per jaar waarvan veel solo, ook in het buitenland, dus die SOS spreekt me wel aan.
Voorkeur ligt bij de 2018 maar ik hik wat tegen de km-stand aan....

Graag jullie advies/mening/raad

Je hikt tegen de kmstand aan?? 30d km is peanuts voor zo'n ding.
 
≥ 2010 BMW R 1200 GS 110 PK - Motoren | BMW - Marktplaats.nl dit is hem heb even gekeken ,, ziet er geweldig uit. maar het gevoel bekruipt me waarom vraagt iemand zo weinig , normaal kosten ze ruim 2 x zo veel ,, als het te mooi is om waar te zijn, is het niet waar..dan is er wat mee,

nou ik heb bericht ,, het is een Brit die in NL gewerkt heeft en de motor nu in de UK heeft staan ,, keurig netjes nederlands maar wel met het verzoek of de correspondentie in het Engels mag ,, maar krijg wel alle foto's 2010 BMW R 1200 GS geniet mee.

heb het idee dat als ik verder vragen heb,, hij geld wil en dan de motor pas op zijn kosten mijn kant op komt...
maar daar begin ik niet aan,, ik onderhandel alleen naast de motor ,, en ga niks vooraf aanbetalen ,, gelijk oversteken.

Ik zal r niet teveel over zeggen..... maar het zou verstandig zijn niet te reageren op deze motor.....
 
Ik overweeg de aanschaf van een GSA:

Wat is wijsheid?

-Een GSA 2018 full options, dus met TFT, SOS, etc maar wel bijna 30.000 km of
-Een GSA 2017, eveneens full options maar zonder TFT en SOS met 10.000 km op de klok.
Prijzen identiek aan elkaar.
Ik rijd circa 15.000 per jaar waarvan veel solo, ook in het buitenland, dus die SOS spreekt me wel aan.
Voorkeur ligt bij de 2018 maar ik hik wat tegen de km-stand aan....

Graag jullie advies/mening/raad

Een motorfiets met 10.000 km die slecht behandeld is, is er slechter aan toe dan een motor met 30.000 km die goed behandeld is.

Advies/mening/raad: Ga bij beiden kijken en proefrijden.
 
"Wij" Belgen zijn niet meteen het meest gedisciplineerde volkje... :P


En dat in combinatie met een incompetente regering... :r

Vorige vrijdag: persconferentie: fase0, ##@fase 1b,#{[#?fase2,]*@fase 1a??? (muppetshow)
Vorige zaterdag: Recreatief motorrijden mag, allez, niet naar de kust of Ardennen he... essentiële verplaatsingen (Jambon)
Vorige zondag: Geen enkele niet essentiële verplaatsing is toegelaten, ook niet na de uitspraken van Jambon gisteren ( Bellot)
Afgelopen week: We wachten op het ministrieel besluit dat er woensdag zal zijn... donderdag zal zijn
Donderdag: Recratief motorrijden mag! maar idd, max per 3, geen daguitstap, geen stops aan hotspots, ...
Ook donderdag: Je mag de auto nemen om je te verplaatsen om een fysieke activiteit uit te voeren. Er zijn meer fysieke activiteiten toegelaten.
Op vrijdag: Mag ik dan met de auto naar zee om te gaan wandelen? Ja, dat mag! (crisiscentrum) ... even later... Nee! dat mag niet, enkel beperkte verplaatsingen.


Wat zijn beperkte verplaatsingen? Wat zijn hotspots waar we niet mogen stoppen? En wat is nu juist een daguitstap en wat is een recreatief ritje?
Volgens mij rekenen ze vooral op ons goed verstand.

Laat ons hopen dat de cijfers blijven dalen zodat we op 18 mei terug vrij mogen bewegen in ons eigen land.
 
Ik overweeg de aanschaf van een GSA:

Wat is wijsheid?

-Een GSA 2018 full options, dus met TFT, SOS, etc maar wel bijna 30.000 km of
-Een GSA 2017, eveneens full options maar zonder TFT en SOS met 10.000 km op de klok.
Prijzen identiek aan elkaar.
Ik rijd circa 15.000 per jaar waarvan veel solo, ook in het buitenland, dus die SOS spreekt me wel aan.
Voorkeur ligt bij de 2018 maar ik hik wat tegen de km-stand aan....

Graag jullie advies/mening/raad


30K is natuurlijk niets voor zo'n motor, als deze goed onderhouden is.

Langs de andere kant, 15K per jaar is ook meer dan een gemiddelde hobbyrijder. Na 2 jaar gebruik zit je met die '17 nog maar net over de kmstand waar je met die '18 aan begint... die op dat moment al 60K op de teller zal hebben staan.

Ligt er ook een beetje aan hoe lang je met die motor gaat willen blijven rijden?
 
Ik overweeg de aanschaf van een GSA:

Wat is wijsheid?

-Een GSA 2018 full options, dus met TFT, SOS, etc maar wel bijna 30.000 km of
-Een GSA 2017, eveneens full options maar zonder TFT en SOS met 10.000 km op de klok.
Prijzen identiek aan elkaar.
Ik rijd circa 15.000 per jaar waarvan veel solo, ook in het buitenland, dus die SOS spreekt me wel aan.
Voorkeur ligt bij de 2018 maar ik hik wat tegen de km-stand aan....

Graag jullie advies/mening/raad

Mijn mening, waar je uiteraard niets mee bent : koop geen GSA , maar een GS.

Mijn raad, waar je wellicht ook niet veel mee bent : van dat TFT scherm heb je dagelijks plezier terwijl die 2017 over korte tijd óók 30.000 km zal hebben gereden, maar nog steeds analoge tellers zal hebben , waar je elke dag op kijkt... .
Ook is die 2017 bij latere inruil minder waard dan de 2018 met TFT en zal het verschil in kilometerstand minder uitmaken.

Zoals de mod zegt : gaan proefrijden en kijken hoe hij eruitziet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan