Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ik overweeg de aanschaf van een GSA:

Wat is wijsheid?

-Een GSA 2018 full options, dus met TFT, SOS, etc maar wel bijna 30.000 km of
-Een GSA 2017, eveneens full options maar zonder TFT en SOS met 10.000 km op de klok.
Prijzen identiek aan elkaar.
Ik rijd circa 15.000 per jaar waarvan veel solo, ook in het buitenland, dus die SOS spreekt me wel aan.
Voorkeur ligt bij de 2018 maar ik hik wat tegen de km-stand aan....

Graag jullie advies/mening/raad

Dat hangt echt af van je budget en wat je er precies mee wilt... Wil je gewoon toeren en wat gravel dan een GSA. Wil je er ook mee de blubber in en baldadig rijden dan een GS omdat die lichter is. Niet dat je niet baldadig kan rijden hoor met een gsa O-)
Als je een mooie kan krijgen met 60k erop ook gewoon doen. Er zijn er al die richting de 2ton (!) lopen maar die komen niet uit 2018 natuurlijk hehe.

Mag goed, als je budget toereikend genoeg is voor een vrij nieuw machine dan gewoon doen maarre een GSA uit 2017 met maar 10.000km op de teller :?
Persoonlijk zou ik de de 2018 gaan. Die heeft niet stil gestaan en ook als 3 beurten gehad. Alle gekke dingen zijn dus al gevonden als ze er al in zaten
 
Dank jullie wel voor het meedenken en de input.
Ik hik inderdaad wat tegen de kilometers aan maar daar hoef ik me dus geen zorgen over te maken.
Weet dat de luchtgekoelde enorme km-standen aan kunnen maar twijfelde een beetje over de LC en daarom via het forum wat bevestiging wezen zoeken.

Waarom GSA ipv GS:
GSA voornamelijk om de looks maar omdat mijn vrouw ook steeds vaker mee gaat, ook omwille van het betere duo-comfort/windbescherming. Vorig jaar bijna 2 weken op pad geweest naar Duitsland, Oostenrijk en Italie. Op de Tiger Explorer maar straks wellicht op de GS(A).
 
Dank jullie wel voor het meedenken en de input.
Ik hik inderdaad wat tegen de kilometers aan maar daar hoef ik me dus geen zorgen over te maken.
Weet dat de luchtgekoelde enorme km-standen aan kunnen maar twijfelde een beetje over de LC en daarom via het forum wat bevestiging wezen zoeken.

Waarom GSA ipv GS:
GSA voornamelijk om de looks maar omdat mijn vrouw ook steeds vaker mee gaat, ook omwille van het betere duo-comfort/windbescherming. Vorig jaar bijna 2 weken op pad geweest naar Duitsland, Oostenrijk en Italie. Op de Tiger Explorer maar straks wellicht op de GS(A).

Nee joh kilometers zijn meestal geen issue tenzij een zo'n hoog toerige races is die nooit fatsoenlijk zijn warm gelopen voordat het gas werd open gedraaid. "Onze" (heb geen gs meer) rijden met zo weinig toeren dat er nauwelijk sprake is van slijtage aan het motorblok. Schijven en vering is een ander verhaal maar daar moet je pas eens over gaan denk bij een fiets van 100.000 en meer maar dan nog.. Dat zijn echt slijtage dingen. Vering kan zo 160000 km mee en dan hangt het nog al waar er mee gereden is..

Ga wel een proefrit maken en laat dat ding niet alvast voor je warm lopen.. Je wilt zelf horen hoe die warm loopt
 
Was ook best wel een sneu besluit om niet te mogen rijden. Voor veel mensen is het een soort therapie. Vind wel kut dat de grens met België nog steeds hermetisch gesloten is (toch)
Nog tot 8 juni gesloten voor buitenlanders....
 
Ik heb 1 GSA gehad en 9 GS.
De GSA geeft niet meer duo-comfort, maar wel een betere windbescherming dan een GS.

Dat en een 33 liter tank hebben mij destijds de doorslag gegeven om de gs in te ruilen voor een gsa

Waarom GSA ipv GS:
GSA voornamelijk om de looks maar omdat mijn vrouw ook steeds vaker mee gaat, ook omwille van het betere duo-comfort/windbescherming. Vorig jaar bijna 2 weken op pad geweest naar Duitsland, Oostenrijk en Italie. Op de Tiger Explorer maar straks wellicht op de GS(A).

GS heeft kleine koffers dus dan snap ik de keuze voor een GSA wel - Maar als je serieus voor het echte lange toerwerk gaat waarom dan niet een toerbuffel? Een k1600, Pan of FJR ofzo ? Persoonlijk vond ik de gssen ontzetten onrustig rijden. Ik was blij als ik bij Maastricht eindeljk de snelweg af mocht en dat is vanaf mij maar een klein stuk van 200km. Nu ik die K heb maakt het geen zak meer uit. Kan rustig tot Geneve over de snelweg (niet dat ik dat doe hoor naar lange stukken zijn geen issue meer)
 
Laatst bewerkt:
Dat en een 33 liter tank hebben mij destijds de doorslag gegeven om de gs in te ruilen voor een gsa



GS heeft kleine koffers dus dan snap ik de keuze voor een GSA wel - Maar als je serieus voor het echte lange toerwerk gaat waarom dan niet een toerbuffel? Een k1600, Pan of FJR ofzo ? Persoonlijk vond ik de gssen ontzetten onrustig rijden. Ik was blij als ik bij Maastricht eindeljk de snelweg af mocht en dat is vanaf mij maar een klein stuk van 200km. Nu ik die K heb maakt het geen zak meer uit. Kan rustig tot Geneve over de snelweg (niet dat ik dat doe hoor naar lange stukken zijn geen issue meer)
Ik heb echt een zwak voor de Allroads, lekker hoog zitten en zwieren over kleine weggetjes...
Ook in de bergen zoek ik erg graag de kleine weggetjes op.
Dikke toerder heb ik gehad, FJR, heel goede motor maar geen klik mee, miste het zwieren.
Toerder heeft zeker voordelen op lange ritten maar die 3 a 4 x per jaar neem ik voor lief.
Nu Tiger Explorer en vorig jaar in 1 streep naar Oostenrijk, 1000 km met mijn vrouw achterop.
Ging echt prima maar volgende keer leggen we de lat bij circa 800 km.
Hoop/verwacht dat ik dat met de GS(A) ook moet kunnen redden.
Plan is om dinsdag een proefrit op de GSA te gaan maken en bij twijfel wellicht ook op een GS.
 
Het is heel persoonlijk, uiteraard, maar ik vind de GSA te lomp, te breed en te zwaar.
Met een volle tank is hij bovendien topzwaar.
Als ik een gewone GS al te zwaar en te fragiel vind voor off-road, dan geldt dat nog meer voor een GSA.
Die grotere tank is soms leuk voor op reis, maar tegen dat ik met mijn GS moet gaan tanken (300 km), ben ik zelf hoognodig aan een pauze toe.
Ik heb dus 100x liever een GS, en desnoods kan er nog een GSA-ruit op voor meer windbescherming.
 
Lachen ,, die gast met die te goedkope GS ,, heeft de advertentie off line gehaald toen ik hem zei dat ik niks over maak tot ik naast de machines sta,, dat het beter is dat ie hem in NL in consignatie kan verkopen ,, want niemand maakt een bedrag over zonder iets gezien te hebben....
 
En dat in combinatie met een incompetente regering... :r

Vorige vrijdag: persconferentie: fase0, ##@fase 1b,#{[#?fase2,]*@fase 1a??? (muppetshow)
Vorige zaterdag: Recreatief motorrijden mag, allez, niet naar de kust of Ardennen he... essentiële verplaatsingen (Jambon)
Vorige zondag: Geen enkele niet essentiële verplaatsing is toegelaten, ook niet na de uitspraken van Jambon gisteren ( Bellot)
Afgelopen week: We wachten op het ministrieel besluit dat er woensdag zal zijn... donderdag zal zijn
Donderdag: Recratief motorrijden mag! maar idd, max per 3, geen daguitstap, geen stops aan hotspots, ...
Ook donderdag: Je mag de auto nemen om je te verplaatsen om een fysieke activiteit uit te voeren. Er zijn meer fysieke activiteiten toegelaten.
Op vrijdag: Mag ik dan met de auto naar zee om te gaan wandelen? Ja, dat mag! (crisiscentrum) ... even later... Nee! dat mag niet, enkel beperkte verplaatsingen.


Wat zijn beperkte verplaatsingen? Wat zijn hotspots waar we niet mogen stoppen? En wat is nu juist een daguitstap en wat is een recreatief ritje?
Volgens mij rekenen ze vooral op ons goed verstand.

Laat ons hopen dat de cijfers blijven dalen zodat we op 18 mei terug vrij mogen bewegen in ons eigen land.

Kijk, ik kan beter hier volgen en rustig naar Temptation Island bijven kijken op vrijdagavond. Een betere sitrap is er niet :+
 
Gelukkig, we kunnen weer rustig slapen. Is het geen dealer die je lastig valt, dan is het wel een goedbedoelde crimineel.


goedbedoelde crimineel = vogel vrij

kreeg trouwens een aanbod om een demo te komen rijden, maar eens even kijken hoe ik dat ga inplannen
 
Voor mij was destijds het feit dat de GS wel door de schuurdeur past de belangrijkste reden om voor een GS te kiezen boven een GSA.
Persoonlijk vind ik de iets rankere GS ook mooier de een GSA. Ik had wel de spaakwielen en hoge valbeugels.

Windbescherming is met een andere ruit en winddeflectors op een GS net zo goed of beter als bij een GSA. Zelf had ik de beste ervaring met de grooste ruit van Wunderlich. (Ik ben 2m)
 
Laatst bewerkt:
Voor mij was destijds het feit dat de GS wel door de schuurdeur past de belangrijkste reden om voor een GS te kiezen boven een GSA.
Persoonlijk vind ik de iets rankere GS ook mooier de een GSA. Ik had wel de spaakwielen en hoge valbeugels.

Windbescherming is met een andere ruit en winddeflectors op een GS net zo goed of beter als bij een GSA. Zelf had ik hè beste ervaring met de grooste ruit van Wunderlich. (Ik ben 2m)


een gewone GS pas wel door mijn tuinpoort, maar een GSA word wel lastiger ,, de tank is bijna zo breed als de cilinders

je zie best van dat mensen GSA kuipruit met zij deflectors op een GS, ,

kreeg een R1150RT ook door de poort maar moest de spiegels er steeds af halen ,, niet praktisch
 
Weet dat de luchtgekoelde enorme km-standen aan kunnen maar twijfelde een beetje over de LC en daarom via het forum wat bevestiging wezen zoeken.

Inmiddels 140.000km op mijn LC en het enige probleem dat ik heb gehad is een lekkende achterschokdemper bij 100.000km maar dat is een slijtageonderdeel.

Kortom, die LC's kunnen ook best wat hebben.
 
Mijn LC heeft pas 14k gelopen en is van 2015...;-).....Jammer dat je inderdaad niet het TFT als optie kunt monteren achteraf...
 
Die grotere tank is soms leuk voor op reis, maar tegen dat ik met mijn GS moet gaan tanken (300 km), ben ik zelf hoognodig aan een pauze toe.

Dat argument hoor ik vaak, maar ik pauzeer toch liever op een plekje als op de foto hieronder, dan bij een tankstation.

1588505109938.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan