Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ik hoop dat het hier ook opnieuw evolueert naar een topic, waar de mods zich zelden of nooit hoeven te manifesteren ( en dus niet zoals het de jongste weken veel te vaak het geval is,...).

Enfin, we ploegen vol goeie moed verder... :Y
Ik loop hier nu 8 jaar ofzo mee, altijd gezellig, sommige leren kennen tijdens een leuke voorjaarsrit. Maar de laatste tijd wordt het idd een beetje vervelend. Jammer......
 
Dat valt allemaal ook wel weer mee toch? Alleen maar omdat er een beetje discussie ontstaat over een wellicht misplaatste grap? Humor is net als een mening, ieder heeft zijn eigen vorm en denkwijze daarin. Soms vind je iets grappig, soms niet. Lijkt me een beetje overdreven om daar zó lang over door te gaan.

Als er een grap verkeerd valt kun je daar weken over blijven door emmeren, of je denkt "Nou, dit vind ik niet grappig" en gaat weer door met het leven, i.p.v. elkaar mee te trekken in een soort neerwaartse spiraal waar iedereen zit te mokken dat het hier niet meer gezellig is. Nee, als we allemaal gaat zitten mopperen is het inderdaad niet meer gezellig.
 
ach het is hier meestal gezelliger en leuker dan op dat GS forum,, waar het in een tandartswachtruimte een dolle boel is vergeleken met dat forum . en dan hier soms wat gezeur,, maar sommige dingen zeg je niet. en hoeft van mij ook niet steeds opgerakeld te worden, laat het

en dat KTM forum over echte KTM 950/990 ,, brrr al een reden om er weg te blijven ,, had ooit wel eens gekeken naar een KTM een 640 LC4 na een proefrit toch niet gedaan , toen wat anders gekozen. vond die oude modellen te hard core, wil ook gedachteloos mee naar mijn werk kunnen rijden of een lange afstand en niet van alles moeten fixen ,, is nu wel heel veel beter

daar laat ik het bij .
 
Laatst bewerkt:
Wel mooi, ik word over een paar weken 30, en na een supersport gehad te hebben heb ik de overstap gemaakt naar een 1250 GS Adventure. Wat gaat er mis :+ Klaphelm en hesje is hier er ook naderhand pas gekomen.
27, 1200 2015 LC weliswaar geen adventure maarja. Geen klaphelm en hesje (nog) haha. Zijn comfort en alle andere gemakken alleen weggelegd voor mensen van een bepaalde leeftijd dan? Lol
 
Ik ben er ook nog hoor, in mijn gedooghoekje.

Heel gelukkig overgestapt na 5 GSsen op m'n 65e overgestapt naar een R1250RS. Ik heb zelfs m'n klaphelm op een plank neergelegd en rij nu weer met een integraal helm. Er is dus nog hoop voor de jongere snuiters onder ons.

:Y })
 
Ik ben er ook nog hoor, in mijn gedooghoekje.

Heel gelukkig overgestapt na 5 GSsen op m'n 65e overgestapt naar een R1250RS. Ik heb zelfs m'n klaphelm op een plank neergelegd en rij nu weer met een integraal helm. Er is dus nog hoop voor de jongere snuiters onder ons.

:Y })

Fijn dat je mij onder de categorie jonge snuiters plaatst...:)
 
Begin toch weer goede hoop te krijgen voor begin september. Tripje via Oostenrijk naar noord Italië. Mijn inschatting nu: precies na alle versoepelingen en nog ruim voor de nieuwe griepperiode/ 2e Corona golf. Het ziet er goed uit :]:]
(maar we weten het achteraf pas zeker natuurlijk)
 
Ik kijk ook eigenlijk wel uit naar een ritje zodat we elkaar in real life kunnen zien. In het verleden helaas al een paar keer moeten cancelen door omstandigheden.

Zal de sfeer hier ook ten goede komen denk ik. :)
 
Maar gelukkig nog even niet naar België...:



had het al vernomen ,, wat een bizarre gebeurtenis , hoop dat ie internering krijgt opgelegd , kan me voorstellen dat je zo'n HD die door je straat een aantal keren rijd niet leuk vind als je niks met die dingen heb, mogelijk had ie een uitlaat die te veel geluid door laat.
maar dat is geen reden om het op te lossen met een bijl , bel dan de flikken op.

niet normaal, soms vraag me wel eens af in wat voor een wereld leven wij ??
 
Ik kijk ook eigenlijk wel uit naar een ritje zodat we elkaar in real life kunnen zien. In het verleden helaas al een paar keer moeten cancelen door omstandigheden.

Zal de sfeer hier ook ten goede komen denk ik. :)

Ah dàn? Nee, sorry dan kan ik niet. Staat al iets gepland. Jammer.

:+
 
Maar gelukkig nog even niet naar België...:


Jah, Willebroek ook... Een ex-collega en vriend van me geeft verkoop en sociaal- & burgerlijk recht op 't KTA in Willebroek. Hoef je voor niets te zijn. Ik heb ook nog op een middelbare school gewerkt van 't GO!, maar de dingen dat ik van hem hoor in Willebroek. Slik!

Maar ook in NL zijn er wel cités zeker ;)

EDIT:
en vermoed wordt dat de man met de bijl door het lint ging omdat hij vond dat de Harley-Davidson van het slachtoffer te veel lawaai maakte.
Ik neem mijn woorden terug. Point taken. Zelfs een dove zou zich afvragen wat hij hoort. Bah, zo'n stampende V-twin van een HD 🤮
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal!

Op dit moment rijdt ik op een Honda VFR uit 1995 en heb plannen om een R1150GS of R1200GS aan te schaffen.

Hebben deze motoren nog zwakke punten waar io op moet letten?
 
Dit was mijn aandachtspunten lijstje van Sept 2019, misschien heb je er iets aan (zoektocht GS/GSA LC).

- September/Oktober 2013 komen de nieuwe 2014 modellen en zo elk jaar.
- Waterpomp lekkage zichtbaar door klein gaatje linkerzijde
- Recall vorkpoten (verstevigings bussen bovenzijde)
- Bij Import BPM 2.300 -> 2.700,- (geen opties tot volledige opties)
- ADV BPM 3450,-
- Beurt klein/groot/klein/groot/klein/groot/klein elk jaar ! (is in te stellen)
- Verlaagde versie heeft ook kortere veerwegen
- ADV heeft standaard al een zware krukas (vanaf 2014) de GS vanaf 2015
- SCM Alarm moet jaarlijks gekeurd worden (verschilt per verzekering !)
- BMW heeft tot 5 jaar een redelijke coulance regeling
- Verschillende zadel types verkrijgbaar (standaard is vrij zacht)
- Vanaf 2017 spaken van de afhaal Chinees (grotere kans op los zittende spaken)

Verder :
Keyless ? ik geloof niet in draadloze veiligheid.Dit geld voor elk type motor / auto
Meer dan 15 jaar geleden heb ik de zwakheden van de huidige draadloze communicatie al vernomen.
De industrie weet van de onvolkomenheden en toch word het ge-introduceerd ?!?
Tech vriend van me gooit sommige systemen gecontroleerd plat als hij dat wil.

Geluid vanuit het vooronder (Oplossing goede oordoppen)

Maar misschien ben ik verminderd objectief, daar de GS / GSA zooo ontzettend lekker rijd.
Voor mezelf de perfecte machine / alles kunner. !

Ik weet dat mijn driver skills na al die jaren niet echt meer vooruit gaan,
maar de GS geeft me het gevoel dat het nog veel verder kan, in ieder geval speelser / gecontroleerder (bezemsteel stuur !)
Neen tis een blijvertje....

IMG_2913.jpg

Een echte Barn find !
 
Laatst bewerkt:
Denk dat als je twijfelt of tussen een 1150 en een 1200 dat de LC nog niet in beeld komt.
Zwak punt van de 1150/1200 is de abs. De bekrachtigde versie is kostbaar te repareren en voor veel mensen eng als die onverhoopt tijdens het rijden uitvalt. Verder is de cardanklok duur als die aan gort is. Koppeling vervangen is duur maar een slijtage deel en niet als zodanig een zwak punt. Verder kunnen de schokdempers moe zijn en vervangen voor goeie aftermarket levert een enorme plus op. Een vroege 1200 met lage kilometerstand vind ik persoonlijk riskanter dan één met veel kilometers.
De 2006 adv had matige klepstelen en ook het tanklint gaf problemen.
De dohc modellen zijn nagenoeg probleemloos.
Op het gs forum staan er een paar goed en betaalbaar.
In het algemeen gesteld slijt een GS door rijden. Als je die slijt delen netjes vervangt is er weinig aan de hand. Een GS gaat eerder kapot door te weinig rijden en te weinig onderhoud.
Check wel of alle recalls zijn uitgevoerd.
 
Dit was mijn aandachtspunten lijstje van Sept 2019, misschien heb je er iets aan (zoektocht GS/GSA LC).

- September/Oktober 2013 komen de nieuwe 2014 modellen en zo elk jaar.
- Waterpomp lekkage zichtbaar door klein gaatje linkerzijde
- Recall vorkpoten (verstevigings bussen bovenzijde)
- Bij Import BPM 2.300 -> 2.700,- (geen opties tot volledige opties)
- ADV BPM 3450,-
- Beurt klein/groot/klein/groot/klein/groot/klein elk jaar ! (is in te stellen)
- Verlaagde versie heeft ook kortere veerwegen
- ADV heeft standaard al een zware krukas (vanaf 2014) de GS vanaf 2015
- SCM Alarm moet jaarlijks gekeurd worden (verschilt per verzekering !)
- BMW heeft tot 5 jaar een redelijke coulance regeling
- Verschillende zadel types verkrijgbaar (standaard is vrij zacht)
- Vanaf 2017 spaken van de afhaal Chinees (grotere kans op los zittende spaken)

Verder :
Keyless ? ik geloof niet in draadloze veiligheid.Dit geld voor elk type motor / auto
Meer dan 15 jaar geleden heb ik de zwakheden van de huidige draadloze communicatie al vernomen.
De industrie weet van de onvolkomenheden en toch word het ge-introduceerd ?!?
Tech vriend van me gooit sommige systemen gecontroleerd plat als hij dat wil.

Geluid vanuit het vooronder (Oplossing goede oordoppen)

Maar misschien ben ik verminderd objectief, daar de GS / GSA zooo ontzettend lekker rijd.
Voor mezelf de perfecte machine / alles kunner. !

Ik weet dat mijn driver skills na al die jaren niet echt meer vooruit gaan,
maar de GS geeft me het gevoel dat het nog veel verder kan, in ieder geval speelser / gecontroleerder (bezemsteel stuur !)
Neen tis een blijvertje....

Bekijk bijlage 1504009
Een echte Barn find !

Top! Hier kunnen potentiële kopers zeker iets aan hebben mijns inziens..
 
Begin toch weer goede hoop te krijgen voor begin september.

Ik heb diezelfde hoop. Sowieso heb ik in september 4 weken vrij in geboekt en zoals het er nu naar uitziet moet er wel iets mogelijk zijn. Bij voorkeur op de bonnefooi met de tent. Maar als je campings echt vooraf moet gaan reserveren, dan reserveer ik net zo lief een paar hotels. Maar een paar weken in de bergen rijden moet echt wel gaan lukken.
 
  • Leuk
Waarderingen: R-V
Even inhaken op het verhaal dat rond september / oktober de nieuwe modellen komen.. Is dat de moeite van het wachten waard?
Filteren ze dan pas de kinderziektes uit de 2020 1250GS of krijgen modellen het gehele jaar door updates in de fabriek?
 
Dat laatste.
Vermits de 2020 - versie identiek is aan de 2019, inclusief de kleuren, denk ik dat er vanaf september voor de 2021uitvoering wel wat grotere veranderingen gaan komen.

Alleszins wordt de EURO5 norm verplicht.

Als de 2020 modellen door de coronaellende niet goed verkocht raken, zijn er misschien koopjes te rapen...
 
Laatst bewerkt:
als je een BMW motor koopt,, kijk of je iets van onderhoud historie boven water kan krijgen,, dan weet je of alle terug roep acties zijn gedaan , er verbeterde onderdelen zijn gebruikt,, nou levert niet alle dealers even goed werk maar toch
 
Dat laatste.
Vermits de 2020 - versie identiek is aan de 2019, inclusief de kleuren, denk ik dat er vanaf september voor de 2021uitvoering wel wat grotere veranderingen gaan komen.

Alleszins wordt de EURO5 norm verplicht.

Als de 2020 modellen door de coronaellende niet goed verkocht raken, zijn er misschien koopjes te rapen...
Ik ben benieuwd wanneer de tft komt waarop je vanuit de app ook kaartnavigatie kunt laten zien. Begin je nu meer te zien bij andere merken en auto’s en de bmw connected app lijkt er langzaam klaar voor, dus zou best wel eens kunnen komen. Zijn we ook in een klap van de zwaar onbetrouwbare navigator (ghost finger) af.
Niet veel nieuws buiten een ander kleurtje op de gs(a) kan ook natuurlijk, want de rt is dringender aan een opfrisbeurt toe (eindelijk eens led-verlichting voor en tft scherm)
 
Terug
Bovenaan Onderaan