F800_rijder
MF veteraan
En het chassis van de vorige A (en CLA) waren van een Clio. Dus zo'n beetje een Renault A160CDI dan. Wel altijd fan geweest van een CLA hoor (en van de A eigenlijk ook), ik zou er me niet door laten tegenhouden.
Het ging me vooral over dat patsen op de Lippenslaan (wat voor jullie PC Hooft is zeker?) waar de vergelijking werd gemaakt naar een VW. Van die VAGfags, ik zal ze nooit snappen.
Akkoord, akkoord, maar je weet wel waar ik naartoe wil. Bottomline zijn het dezelfde motoren, infotainmentsystemen, aandrijvingen, V-bak, ... Ik kan écht niet begrijpen dat je dan geld aan vier nullen op de radiatorrooster geeft, want afgezien van een stikselnaadje en wat isolatie is zo'n A3 of Golf nu toch echt geen wereld van verschil?
Je kan voor hetzelfde geld dan je A6 een veel spannendere XF Sportbrake kopen met standaard luchtvering achteraan, een betere stuurmansauto, ... En die Jaguar is tenminste een Jaguar en geen samenraapsel waarop de batterijklemmen zelfs het Skoda-logootje staat. Ik herhaal: niet slecht daardoor, maar niet wat je wilt als je 60k uitgeeft mijn inziens.
Zwijg alstublieft over restwaardes in het vergelijk dat ik hier aanhaal. Restwaarde is een zorg voor later nadat je eerst 5 jaar of langer van je Jag hebt genoten
Hele tijd geleden had ik een prospect in de showroom. Een échte Audi-kop, zijn Audi was toch zo fantastisch, en noem maar op... Het gesprek gaat wat verder en hij vraagt me: "zo'n FPACE, da's dan voorwiel- of vierwielaangedreven?" waarop ik zeg: "AWD of achterwiel."
Hij liet me onmiddellijk zijn ongenoegen verstaan over achterwielaangedreven auto's. Ik zei: "meneer, élk premium-merk is toch achterwielaangedreven. BMW's (intussen ook al niet meer allemaal, maar kom), het grote aandeel van het gamma van Mercedes, wij bij Jaguar, ... Allemaal RWD." Zegt hij: "Aaajaaaah, jaja", ik zie hem denken en zegt: "ah nee, mijn Audi is voorwielaandrijving."
"Meneer, ik sprak ook van Premium-merken hè."
Did not sell a car
De A heeft nooit een clio onderstel gehad...
De E-Pace is voorwielaangedreven, maar die is zeker niet premium te noemen.
Als bestuurder vind ik wel dat er een groot belevingsverschil is tussen een A6 en Golf, en de infotainment zijn voor de gebruiker verschillende systemen.
Ik herinner me de tijd dat de X-type een mondeo was, de E-Pace en verouderde evoque was en dat hun motoren echt niet mee kunnen met de concurrentie (die laatste 2 zijn actueel). De prijzen van de jaguars zijn ook niet zo dat je mindere kwaliteit kan aanvaarden. Daarom zal ik zelf van volvo terug overstappen naar BMW. Hun kwaliteit is niet voldoende verhoogd om de prijs te rechtvaardigen. Daarnaast hebben ze net zoals de jaguars een zwaardere motor nodig dan de duitsers om dezelfde prestaties te bieden. Het verbruik is ook niet hun sterkste kant.
De XF en de F-pace zijn qua looks niet verkeerd, maar het zijn niet echt meer de nieuwste ontwerpen.
Maar dit is geheel subjectieve materie.
Ik duid er gewoon op dat er als bestuurder en passagier wel degelijk verschillen te merken zijn binnen een zelfde merk en ook tussen de zustermerken. Ik reed een tijdje geleden met een mercedes S en je merkt direct aan vele kleine details dat dit duidelijk een klasse boven een E is.