Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

,zouden die zg. Puppies helpen tegen een tintelende hand?
Het is soms zo erg dat ik bijna mijn rem niet goed kan bedienen zonder eerst even mijn hand te bewegen .
En het is niet na bv uren rijden, zelfs na 10 min. begint het al.

Het is alleen rechts.
Dus eventueel 1 puppie zodat de koppeling bespaart blijft!

als je een motor heb die bepaalde soorten trillingen heb kan dat idd helpen
 
,zouden die zg. Puppies helpen tegen een tintelende hand?
Het is soms zo erg dat ik bijna mijn rem niet goed kan bedienen zonder eerst even mijn hand te bewegen .
En het is niet na bv uren rijden, zelfs na 10 min. begint het al.

Het is alleen rechts.
Dus eventueel 1 puppie zodat de koppeling bespaart blijft!

Awel, ik heb dat ook, een 'voze' arm met kramp, en vooral rechts omdat ik de gas moet openhouden. Misschien omdat ik te veel knijp in die hendel tov de linkse kant.
Ik merk ook dat wanneer ik loop, en dan vooral langere duur zoals halve marathons, dat ik altijd veel last heb in mijn armen omdat ik mijn vuisten te hard knijp. Dus misschien dat zo'n sissy-stuurgrip wel soelaas biedt tegen te hard knijpen.
 
Da's de ocd in mijn hoofd dat ik aan "die voorwaarde moet voldoen". Ik kan het niet helpen.


:)

En de optie "quickshifter" heb je niet genomen? Zou al wat kunnen helpen.

Soit, knijpen in een stuur is nog zoiets wat je zou moeten afleren... nooit gehoord van "gebroken polsen"? Als je in het handvat knijpt gaat je motor toch nooit fijn kunnen rijden? :?
 
:)

En de optie "quickshifter" heb je niet genomen? Zou al wat kunnen helpen.

Soit, knijpen in een stuur is nog zoiets wat je zou moeten afleren... nooit gehoord van "gebroken polsen"? Als je in het handvat knijpt gaat je motor toch nooit fijn kunnen rijden? :?

Dat werkt niet bij mij. Heb eens met een S1000R gereden, een overname van de garage waar mijn broer werkt, met QS, en ik kreeg dat ding zonder koppeling niet verlegd.

't Valt me op dat ik het enkel rechts doe, om de gas open te houden op de snelweg. En echt enkel en alleen rechts last. Dus ipv QS zou ik beter CC hebben genomen.
 
,zouden die zg. Puppies helpen tegen een tintelende hand?
Het is soms zo erg dat ik bijna mijn rem niet goed kan bedienen zonder eerst even mijn hand te bewegen .
En het is niet na bv uren rijden, zelfs na 10 min. begint het al.

Vaak zijn dergelijke klachten het gevolg van iets te krampachtig rijden.
Probeer de handvatten losser vast to houden. Zelf laat is mijn handen in praktijk eerder rusten op de handvatten dan dat ik deze echt vasthoud.
De motor zelf is gewoon stabiel zodra hij op snelheid is. Door het stuur iets losser te laten gaat b.v. een hobbel in de weg ook minder tegenwerken.

Maar Grip Puppies zullen ook een positief effect geven.
 
,zouden die zg. Puppies helpen tegen een tintelende hand?
Het is soms zo erg dat ik bijna mijn rem niet goed kan bedienen zonder eerst even mijn hand te bewegen .
En het is niet na bv uren rijden, zelfs na 10 min. begint het al.

Het is alleen rechts.
Dus eventueel 1 puppie zodat de koppeling bespaart blijft!
Ik denk dat een diagnose op carpaal tunnel syndroom misschien beter helpt?
 
Ik heb nog steeds niet veel grip op m'n puppies.......

1593885887728.png
 
Ik merk ook dat wanneer ik loop, en dan vooral langere duur zoals halve marathons, dat ik altijd veel last heb in mijn armen omdat ik mijn vuisten te hard knijp.

Duim en wijsvinger (bijna) tegen elkaar houden, alsof je een lucifer vasthoudt. Knijpen is zonde, kost alleen maar energie.
 
Duim en wijsvinger (bijna) tegen elkaar houden, alsof je een lucifer vasthoudt. Knijpen is zonde, kost alleen maar energie.

Maar daar kom ik toch helemaal niet. Niet omdat ik dat niet kan omsluiten, maar omdat het stuur in combinatie met hoogte en lengte te ver staat voor mij, staat mijn pols in een hoek, dat ik mijn handen niet toe krijg hoor.
 
Ik heb ook van die grip puppies geprobeerd, ik vond het niks. ondanks dat ik ook best grote handen heb (XXL handschoenen) geef ik toch de voorkeur aan de dunnere standaard handvatten.
Als iemand ze wil hebben, tegen verzendkosten zijn ze van jou. Ophalen in Dronten of Amersfoort kan ook, dan kost het je niks.

Naast die ene set heb ik ook nog 1 enkele, dus voor wie 1 kant wil voorzien:P
 
Ik heb ook van die grip puppies geprobeerd, ik vond het niks. ondanks dat ik ook best grote handen heb (XXL handschoenen) geef ik toch de voorkeur aan de dunnere standaard handvatten.
Als iemand ze wil hebben, tegen verzendkosten zijn ze van jou. Ophalen in Dronten of Amersfoort kan ook, dan kost het je niks.

Naast die ene set heb ik ook nog 1 enkele, dus voor wie 1 kant wil voorzien:P
Ik wil tegen verzendkosten wel een set van je overnemen. Ik stuur je wel even een pb.
 
Goedemiddag , korte vraag van mij ,
Abs laten maken van een 1150 gs adv 2005 . Iemand daar ervaring mee mbt kosten en adresjes.. .
Alvast bedankt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan