Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Zelf leren sleutelen. Dan was je met 3 bankjes klaar geweest :+

Ook niet ideaal, voor je het weet is de boel kapot-gesleuteld.
Koop daarom ook alleen recente waar en laat deze onderhouden door een vakman als de boel wat ouder wordt en onderhoud nodig heeft.

Kost een paar centen maar dan heb je ook wat :+
 
Ik ben geen vakman, maar ik heb wel leren lezen en weet wat voor gereedschappen nodig zijn voor een bepaalde klus. Een ouwe leent zich er meer voor dan eentje uit 2020 denk ik zo, maar dat is mijn mening.

Het is iig geen hogere wiskunde. Bespaart een paar centen en dan heb je nog steeds wat :+
 
Ik ben geen vakman, maar ik heb wel leren lezen en weet wat voor gereedschappen nodig zijn voor een bepaalde klus. Een ouwe leent zich er meer voor dan eentje uit 2020 denk ik zo, maar dat is mijn mening.

Het is iig geen hogere wiskunde. Bespaart een paar centen en dan heb je nog steeds wat :+
Ja eens! Ik ga dat maar eens weer oppakken en meer doen. De meeste dingen moet ik zeker zelf kunnen met wat online begeleiding 😄
 
Wen er maar dat onderhoudsbeurten op wat oudere motorfietsen serieus geld kosten en zeker als ze wat achterstallig onderhoud hebben.
Laatste beurt aan mijn TransAlp koste ook rond de 1100 euro.
Zaten wel nieuwe banden, luchtfilter en klepspeling controleren bij. Voor de rest vergelijkbaar met jouw beurtje.

Edit:
Voor goedkoop rijden elke 3-5 jaar een nieuwe Honda CB500 en Suzuki Alto halen.
Leuk rijden kost nu eenmaal een paar centen, en zeker als de voertuigen wat ouder worden :W
Ik weet het, maar ik ging voor een kleine beurt. Beetje onverwacht want ik had meer verwacht van mijn motor. Maar goed, zoals de andere tips, ik ga maar meer zelf doen
 
Heb je je motor onlangs bij een BMW-dealer gekocht ?
Dan lijkt het wel alsof hij mechanisch wel wat achterstallig onderhoud had... want 850 euro voor een kleine beurt is niet niks. en dan zou ik toch bij de verkoper gaan aankloppen.
Als je hem van een particulier kocht, heb je uiteraard weinig of geen verhaal... tenzij er sprake is van bedrog, maar dat valt bijna niet te bewijzen...
 
Heb je je motor onlangs bij een BMW-dealer gekocht ?
Dan lijkt het wel alsof hij mechanisch wel wat achterstallig onderhoud had... want 850 euro voor een kleine beurt is niet niks. en dan zou ik toch bij de verkoper gaan aankloppen.
Als je hem van een particulier kocht, heb je uiteraard weinig of geen verhaal... tenzij er sprake is van bedrog, maar dat valt bijna niet te bewijzen...
Nope, particulier. De motor is eigenlijk best prima onderhouden, maar er waren wat kleine dingetjes die de vorige eigenaar beter had kunnen oplossen. Die zijn nu goed opgelost en een beetje pech met de regelklep, die was duur.
 
Nope, particulier. De motor is eigenlijk best prima onderhouden, maar er waren wat kleine dingetjes die de vorige eigenaar beter had kunnen oplossen. Die zijn nu goed opgelost en een beetje pech met de regelklep, die was duur.

Tja, op gevaar af je een beetje ongelukkig te maken : vanaf de 100.000 km stand kan je je met een beetje pech ook nog verwachten aan cardan problemen en een gare vering, waarbij de leeftijd (je hebt er eentje van de eerste generatie 1200 , neem ik aan) ook een rol gaat spelen.
De verkoper deed hem wel tijdig van de hand , lijkt me.
Alles hangt uiteraard af van de prijs die je voor de motor betaalde... als je voormelde kosten zal gemaakt hebben (en de koppeling is nog goed), ben je wellicht weer voor een tijdje gerust.
 
voor een BMW dealer vind ik het nog wel een nette prijs. cardan rubbertje vervangen kan ook wel wat tijd kosten namelijk. zelf doen scheelt geld en kost tijd... de keus is aan u :+
 
voor een BMW dealer vind ik het nog wel een nette prijs. cardan rubbertje vervangen kan ook wel wat tijd kosten namelijk. zelf doen scheelt geld en kost tijd... de keus is aan u :+
Eens, het is ook niet dat ik dat niet weet. Het viel gewoon erg tegen. Soms moet je even ventileren en door 8-). Het kwam nu ook niet uit om het zelf te gaan doen, maar ik ga wel meer kijken wat ik in de toekomst wel zelf kan doen ;)
 
3 dagen schwarzwald. Eerste dag ruim 550km erop zitten. Gelukkig maar 1 bui gehad. :+

20200813_195522.jpg
 
Heerlijk vertoeven daar in het Zwarte Woud. Goeie foto ook. :t

Wij hebben ons net ingeschreven voor de Simako BDM Rohn tour. Toch nog even een ritje om naar uit te kijken zo vlak voor de lockdown.
Als sneakpeek kreeg ik net een foto van de dealer. De 850 staat al bijna klaar voor de aflevering komende zaterdag. 😍

1597345690543.png
 
Lockdown? Heb ik iets gemist? Heb een paar dagen op de schuur gezeten dus het zou kunnen ( nou ja overdag dan, mocht wel binnen slapen).
Anyway alles is weer waterdicht, alleen blijft de regen hier uit.... Koelt het nog niet af en ik kan m'n dak niet testen.
 
Gisteravond mijn GS gaan afhalen. Ik kan eigenlijk heel moeilijk begrijpen hoe de dingen gelopen zijn.

- het velgenverhaal kent iedereen al
- ik vraag om hem over te nemen; geen reactie
- ik steek hem binnen onder garantie
- plottwist: ik krijg via Ducati een top-bod
- ik bel naar de dealer, speel open kaart en maak het bod kenbaar (500 euro verlies tov de nieuwprijs met 11000 km op de teller)
- de dealer vindt het een zeer scherpe prijs, zonder meer. Ik zei dat ik hem thans de eerste kans liet voor ik elders ging horen en dat ik zelfs dan nog open kaart speel. De eerste vraag van een verkoper moet dan toch zijn: "en heb je al getekend?" gevolgd door: is het een handelaarsprijs, is het ook bij bmw, ... Niks.
- de motor werd gewoon buiten klaar gezet voor afhaling met de sleutel ergens op het terrein verstopt zoals afgesproken
- verder niks, ze laten gewoon een "nieuwe" bmw-klant gaan die zijn motor eigenlijk nog 4 jaar moet afschrijven en dus nog 4 jaar bij hun zal komen, en wellicht nadien opnieuw daar zou gekocht hebben. Ik spreek nu al van binnen x-termijn opnieuw een GS te kopen, maar ik denk dat het nu een verhaal gaat worden van iemand iets te willen gunnen om de aankoop te doen.

Ik snap dat écht niet eigenlijk. Beetje de insteek van: we zijn ervan af en hup naar de volgende zeker? 0 service, 0 commerciële insteek als je het mij vraagt. Een klant zomaar laten lopen nadat je 2x eerlijk zegt waarop het staat qua overname waarbij zij de eerste kans hadden
 
Enkele one liners....

Op de dag dat je verwachtingen stoppen, ontdek je vrede
Het leven is simpeler met een kalme geest
Piekeren maakt het resultaat zelden beter...
Je zorgen maken is als schommelen in een schommelstoel, houd je in beweging maar je komt nergens
Het leven bestaat voor 10% uit wat er gebeurt en voor 90% hoe je daarmee omgaat..

Ontspannen !!!!
 
Allemaal waar, die laatste is zelfs wetenschappelijk onderbouwd, dat je voor minder dan 10% (dacht ik?) je eigen leven kan sturen. Cirkels van impact, of wat was het...
Maar als commercieel profiel kan ik het niet snappen dat je een klant laat lopen, of het zelfs nalaat een overname te doen. Ik zei tegen hem dat ik een bod verwachtte van rond de 12 maar nu 17 in handen had omdat hij niet reageerde.

Inderdaad, 't is nu zo, en ik heb een goeie zaak gedaan. Anders had ik wellicht ingestemd met een belachelijk overnamebod bij BMW, even gezaagd over het verlies, en doorgegaan. Nu zaag ik over dat ze mij niet hebben willen helpen maar intussen wél elders een topdeal deed :+

Martien Meiland zou zeggen: wat een gezeik allemaal.
 
Cirkel van invloed en cirkel van betrokkenheid......
Leuke theorie met als resultaat een normale en gezonde bloeddruk, geen stress en een ontspannen geest.
Vroeger was dit een bewust ingezet hulpmiddel....al jaaaaren een automatisme en 2e natuur van mij.......

Wim Sonneveld, bij NL-ers wel bekend schreef ooit een passend gedicht.

Ik maak mij wel eens druk
En eigenlijk is dat oliedom,
En vraag mij dan ook af, waarom?
Wat geschiedt, geschiedt,
Of je nu wilt of niet...

Astian,
Ik plaag je wel eens, zoals ik ook doe bij Verhulst, zonder nare bedoelingen.
Regelmatig vind ik je een zeurkous, een zeikerd, maar meestal moet ik van binnen ook lachen....
Maar vind ik het jammer dat je niet meer zorgelooos bent of kunt zijn.

Iedereen heeft de nodige shit in zijn leven. Maar hoe ga je ermee om is de vraag.
Relativeren is voor mij het grote toverwoord.
Kijk om je heen hoe verrot de wereld is en vergelijk daar jouw problemen mee.
Dan kom je wellicht snel tot de conclusie dat je niets te klagen hebt.

Het leven is te kort.
Doe die gs weg, lever er desnoods geld voor in, koop die pani als die je hart heeft gestolen en leef je leven met een grote smile.....het is voorbij voordat je het beseft...
 
Cirkel van invloed en cirkel van betrokkenheid......
Leuke theorie met als resultaat een normale en gezonde bloeddruk, geen stress en een ontspannen geest.
Vroeger was dit een bewust ingezet hulpmiddel....al jaaaaren een automatisme en 2e natuur van mij.......

Wim Sonneveld, bij NL-ers wel bekend schreef ooit een passend gedicht.

Ik maak mij wel eens druk
En eigenlijk is dat oliedom,
En vraag mij dan ook af, waarom?
Wat geschiedt, geschiedt,
Of je nu wilt of niet...

Astian,
Ik plaag je wel eens, zoals ik ook doe bij Verhulst, zonder nare bedoelingen.
Regelmatig vind ik je een zeurkous, een zeikerd, maar meestal moet ik van binnen ook lachen....
Maar vind ik het jammer dat je niet meer zorgelooos bent of kunt zijn.

Iedereen heeft de nodige shit in zijn leven. Maar hoe ga je ermee om is de vraag.
Relativeren is voor mij het grote toverwoord.
Kijk om je heen hoe verrot de wereld is en vergelijk daar jouw problemen mee.
Dan kom je wellicht snel tot de conclusie dat je niets te klagen hebt.

Het leven is te kort.
Doe die gs weg, lever er desnoods geld voor in, koop die pani als die je hart heeft gestolen en leef je leven met een grote smile.....het is voorbij voordat je het beseft...

't Is allemaal waar hoor.

Ik heb de pani al gekocht hè, daarom gisteren de GS vervroegd gaan terughalen.
 
Gisteravond mijn GS gaan afhalen. Ik kan eigenlijk heel moeilijk begrijpen hoe de dingen gelopen zijn.

- het velgenverhaal kent iedereen al
- ik vraag om hem over te nemen; geen reactie
- ik steek hem binnen onder garantie
- plottwist: ik krijg via Ducati een top-bod
- ik bel naar de dealer, speel open kaart en maak het bod kenbaar (500 euro verlies tov de nieuwprijs met 11000 km op de teller)
- de dealer vindt het een zeer scherpe prijs, zonder meer. Ik zei dat ik hem thans de eerste kans liet voor ik elders ging horen en dat ik zelfs dan nog open kaart speel. De eerste vraag van een verkoper moet dan toch zijn: "en heb je al getekend?" gevolgd door: is het een handelaarsprijs, is het ook bij bmw, ... Niks.
- de motor werd gewoon buiten klaar gezet voor afhaling met de sleutel ergens op het terrein verstopt zoals afgesproken
- verder niks, ze laten gewoon een "nieuwe" bmw-klant gaan die zijn motor eigenlijk nog 4 jaar moet afschrijven en dus nog 4 jaar bij hun zal komen, en wellicht nadien opnieuw daar zou gekocht hebben. Ik spreek nu al van binnen x-termijn opnieuw een GS te kopen, maar ik denk dat het nu een verhaal gaat worden van iemand iets te willen gunnen om de aankoop te doen.

Ik snap dat écht niet eigenlijk. Beetje de insteek van: we zijn ervan af en hup naar de volgende zeker? 0 service, 0 commerciële insteek als je het mij vraagt. Een klant zomaar laten lopen nadat je 2x eerlijk zegt waarop het staat qua overname waarbij zij de eerste kans hadden

Is het persoonlijk, heb je de verkoper of iemand anders bij de BMW dealer een JLR product verkocht? :+

Misschien gaan de GS'en en andere BMW motoren écht als warme broodjes over de toonbank. Of misschien zijn ze gewoon écht niet commercieel ingesteld, je weet het niet.
Als klein ventje ging ik altijd exclusieve auto's kijken bij een bedrijf in mijn woonplaats. Ik werd opgemerkt en daar bleef het bij. Als je als verkoper zo'n ventje nou lekker in de watten legt, je duurste folders meegeeft en hem helemaal enthousiast maakt, met wat voor verhaal komt zo'n mannetje dan thuis? Voor hetzelfde geld staat ie later met z'n pa op de stoep, of, als hij later zelf in de gelegenheid om zo'n auto te kopen, koopt 'ie er zelf een. En wat kost zoiets je nou, behalve wat tijd?

Zoals diversen anderen ook zeggen, geniet van de mooie deal die je hebt kunnen maken en straks van je Duc! Wanneer mag je 'm ophalen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan