Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

op één of andere manier denken sommige dat een R 850 R net zo'n beest is als een CB 450 ......
Een 850 heeft iets meer dan 4 seconden nodig om op de 100 te komen,, een R 1100 rijd zich niet los , ondanks de R 850 dan een paar pk minder heeft maar wel een kortere reductie .

een powerslide ,, dat laat ik aan andere over ,, geen ambitie
 
  • Haha
Waarderingen: Manz
op één of andere manier denken sommige dat een R 850 R net zo'n beest is als een CB 450 ......
Een 850 heeft iets meer dan 4 seconden nodig om op de 100 te komen,, een R 1100 rijd zich niet los , ondanks de R 850 dan een paar pk minder heeft maar wel een kortere reductie .

een powerslide ,, dat laat ik aan andere over ,, geen ambitie
Je vergeet wel even dat dat nieuw uit de fabriek is, met een goede coureur erop. Bij start al hoog in de toeren. En recht vooruit zonder bocht...
 
911 Carrera zit trouwens in 4,0 s op 100 en 14s op 200. Dat is dan wel een nieuwere.

maakt ook allemaal niet uit. Maar dat geleuter dat je het gros van alle auto’s helemaal zoek rijdt op sprintjes in Nederland met 50 of 75 pk..... gewoon niet te hard roepen zou ik zeggen:]:]:]
 
Je vergeet dat het volle vermogen pas na enkele tienduizenden km los komt als het blok goed is in gereden . een nieuwe blok moet je inrijden en warm rijden voor je echt gas kan geven.
Je heb wel gelijk hoor dat de doorsnee motor rijder niet altijd de maximale snelheid eruit kan halen, maar vol gas geven en dan rechtdoor dat kunnen de meesten van ons toch wel mag ik hopen ......

ik zei ook duidelijk de oudere/ ongeblaze versies , want die nieuwe zijn helemaal mega rap,, en nog makkelijk ook, met een PDK , gas erop en gaan.
mijn 850 is nu wel bijna een youngtimer met kenteken van 2002. wil je tegen zo'n nieuwe geblazen 911 dan moet je ook een nieuwe R nemen een 1250 of zo.
 
  • Haha
Waarderingen: Manz
ik zei ook duidelijk de oudere/ ongeblaze versies , want die nieuwe zijn helemaal mega rap,, en nog makkelijk ook, met een PDK , gas erop en gaan.
mijn 850 is nu wel bijna een youngtimer met kenteken van 2002. wil je tegen zo'n nieuwe geblazen 911 dan moet je ook een nieuwe R nemen een 1250 of zo.

Maar allé, Verhulst...
Een 2008-2012 911 (dus een 997.2) non-S met zo'n 350 pk met perfecte PDK heb jij geen moeite mee?
Jij krijg het pas lastig met een 991/992?
Oké :)

Ik heb over enkele weken meegereden met een 718 vierpitter met handbak. Ik denk dat je je tenen behoorlijk zal mogen uitkuisen.

Met mijn manuele 996 4S mag je nog komen proberen en dat zal je wellicht lukken om sneller te zijn. Elke hedendaagse performante diesel met goeie automaat rijdt mij ook los naar huis bovendien, maar dat doen ze met jouw R850 ook :+
Eens rijdend en boven de 4kopm houden, gaat alles wel meer dan vlot. Vanuit stilstand stoplichtsprintjes laat ik aan mij voorbij gaan. Maar daarvoor koop je dat toch ook niet, of je rijdt toch ook niet per motor om stoplichtsprintjes te doen?

Dat doet hij wel netjes

Ze spreken daar van roekeloos rijgedrag, maar ik doe het alleszins niet beter om hem zo netjes dwars aan te houden :+
Echt roekeloos kan je dat niet noemen, kerel weet wellicht wel wat 'ie doet.
 
Echt roekeloos kan je dat niet noemen, kerel weet wellicht wel wat 'ie doet.

Die kerel weet wellicht wel wat hij doet, maar weten de andere weggebruikers dat ook?

In de Spaanse Pyreneeën reed ik een paar jaar terug bij regenachtig weer toen bij een haarspeld naar links en omhoog een tegemoetkomende auto uit de bocht leek te vliegen. De bestuurder corrigeerde zo vlekkeloos en ging driftend de bocht door en weer snel terug naar zijn eigen weghelft dat ik vermoed dat het opzettelijk was.

Een mooi staaltje van voertuigcontrole, maar mijn eerste reactie was dat hij de bocht uitvloog en recht op mij afkwam. Had ik wat minder ervaring gehad of meer schrikachtig geweest was er een flinke kans geweest dat ik mezelf onderuit had geremd, of juist naar links had uitgeweken op het moment dat hij recht op me af kwam (want rechts was geen ruimte).

Voor mij was dit (net als het filmpje op de rotonde) een mooi voorbeeld van goede voertuigbeheersing maar toch roekeloos rijgedrag.
 
bij gewone motoren na de eerste olie wissel, maar een bmw die een trager slijt patroon heeft duurt dat iets langer.
eer alles op elkaar ingesleten is en de toleranties optimaal zijn.

Heb dat genoeg gezien bij duitse blokken op rollenbanken ,, want je ziet dat Japans vaker dan BMW na 100 a 120 K km olie gaat gebruiken of je moet de erkende toerders hebben die hebben ook een hele lange adem
 
Die kerel weet wellicht wel wat hij doet, maar weten de andere weggebruikers dat ook?

In de Spaanse Pyreneeën reed ik een paar jaar terug bij regenachtig weer toen bij een haarspeld naar links en omhoog een tegemoetkomende auto uit de bocht leek te vliegen. De bestuurder corrigeerde zo vlekkeloos en ging driftend de bocht door en weer snel terug naar zijn eigen weghelft dat ik vermoed dat het opzettelijk was.

Een mooi staaltje van voertuigcontrole, maar mijn eerste reactie was dat hij de bocht uitvloog en recht op mij afkwam. Had ik wat minder ervaring gehad of meer schrikachtig geweest was er een flinke kans geweest dat ik mezelf onderuit had geremd, of juist naar links had uitgeweken op het moment dat hij recht op me af kwam (want rechts was geen ruimte).

Voor mij was dit (net als het filmpje op de rotonde) een mooi voorbeeld van goede voertuigbeheersing maar toch roekeloos rijgedrag.

Ik volg je redenering wel hoor. Tussen het andere verkeer is dat niet de meest slimme actie. Thans wel een mooi actie an sich :+

 
Zo, weekend dienst er weer op zitten. *O*



4gg1wx.jpg
 
@RoyalClub of iemand anders die hier antwoord op heeft.
Als je een pro-oiler wil aansluiten zou je dit dan evt via een relais kunnen aansluiten op je 3 polige accessoires stekker onder de TFT display?

Op pin 2 zit een snelheidssignaal is dit een pure snelheidssignaal of een can signaal? Dus kan ik dit punt gebruiken om rechtstreeks aansluiten op de snelheid ingang van de pro-oiler?

Als je navi voorbereiding op je motor hebt is dit accessoires punt toch al bezet door je navi voorbereiding?
 

Bijlagen

  • 25C38BD9-B427-499F-9BAF-88048F2E0A50.jpeg
    25C38BD9-B427-499F-9BAF-88048F2E0A50.jpeg
    33,4 KB · Weergaven: 6
@RoyalClub of iemand anders die hier antwoord op heeft.
Als je een pro-oiler wil aansluiten zou je dit dan evt via een relais kunnen aansluiten op je 3 polige accessoires stekker onder de TFT display?

Op pin 2 zit een snelheidssignaal is dit een pure snelheidssignaal of een can signaal? Dus kan ik dit punt gebruiken om rechtstreeks aansluiten op de snelheid ingang van de pro-oiler?

Als je navi voorbereiding op je motor hebt is dit accessoires punt toch al bezet door je navi voorbereiding?
Als je de originele Navi voorbereiding hebt is die plug al bezet ja. Pin 2 is geen snelheids signaal, weet niet waar je dat vandaan hebt.
 
De deur op de foto is alleen voor mensen bedoeld.. Achterop zie je een soort vierkant..Liijkt op een luik...In camperland heet zoiets een "garage"...
Daar past echt geen gs in.....
De 2 motoren gaan op de aanhanger ( die nu in de stalling staat)....Dus dat wordt een mooie optocht...
Maar mijn pensionada tijdstip duur nog max 4jr.....wie weet wat er nog allemaal verandert in onze plannen.....
Misschien gaat die camper niet door en gaan wij 3-6 maanden overwinteren in een flat aan de costa nogwat......en staan de motoren in de garage bij die flat of zoiets......Misschien schenk ik wel capuchino's voor vakantiegangers op vliegveld Lelijkstad..........

We zien wel......:)
Ik was ook altijd gek op campers, alleen na deze zomer, met onze pas aangeschafte caravan toch het voordeel gezien van een 'losse auto" erbij. Jouw overwinter idee is beter. In de zomer lekker in de Ardèche wat huren, en in de winter aan de costa...
 
Als je de originele Navi voorbereiding hebt is die plug al bezet ja. Pin 2 is geen snelheids signaal, weet niet waar je dat vandaan hebt.

Bedankt voor je snelle reactie.
Klopt originele navi voorbereiding, waar ik het weg heb dat pin 2 snelheid is dat komt hier weg.
En BMW navi 6 zou dit gebruiken als je door een tunnel rijdt omdat je dan geen satelliet verbinding hebt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan