Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

 
Oke. Dat is heel duidelijk. Nu kan ik nog een leuke deal maken voor deze...

BMW R1200GS 2013 1ste eigenaar / veel opties
€ 11.950,00

Iemand ervaring hiermee?
 
Oke. Dat is heel duidelijk. Nu kan ik nog een leuke deal maken voor deze...

BMW R1200GS 2013 1ste eigenaar / veel opties
€ 11.950,00

Iemand ervaring hiermee?


Top tent,, vriendelijk & kundige mensen, daar kan je met gerust hart wat kopen.

Daar kom ik zelf ook als ik iets heb waar ik het gereedschap niet voor heb, en koop er materialen en onderdelen.
 
Ik ken die zaak verder niet, maar ik weet wel dat een 13lc het meeste herrie maakt van alle LC's :+

Kunnen ze oud mee worden, maar een latere is veelal beter.

1601755829138.png

en wederom een import?
 
de eerste lichting is ook wat nerveuzer,, ze zijn zwaardere vliegwielen gaan gebruiken en aangepaste software vanaf de introductie van de GSA kreeg de gewone GS dit ook.
 
Software is elk half jaar vers, en als dat ding nooit aan de pc heeft gehangen om even te bellen met Berlijn heb je een beste kans dat ie nog op de fabrieks software draait :X
 
Ik heb de eerste lichting gehad van de LC: net dezelfde uitvoering en kleur.
De mijne , gebouwd in de maand juni 2013, had geen enkel ernstig gebrek (dekseltje stuurreservoir van de remolie lekte, benzinedop viel uit elkaar en de linker stuurknoppenset werd preventief vervangen... dat is alles).
Hij hing wat korter aan het gas dan mijn latere 2015-versie, maar dat vond ik niet hinderlijk.
Als deze alle recalls heeft gehad, goed onderhouden werd en je garantie hebt, zie ik niet in waarom je hem niet zou kopen.
Je kan er alleen geen schakelassistent op gemonteerd krijgen, want de ECU is er niet op voorzien.
 
Ik ken die zaak verder niet, maar ik weet wel dat een 13lc het meeste herrie maakt van alle LC's :+

Kunnen ze oud mee worden, maar een latere is veelal beter.

Bekijk bijlage 1549895
en wederom een import?

Wat is eigenlijk mis met een import motor? Misschien een stomme vraag 🤷‍♂️
Mijn huidige auto bmw auto komt ook uit Duitsland. Is niets mis mee...
 
Wat is eigenlijk mis met een import motor? Misschien een stomme vraag 🤷‍♂️
Mijn huidige auto bmw auto komt ook uit Duitsland. Is niets mis mee...

Duitse import is kwalitatief vaak beter dan die uit de UK, of Frankrijk of Belgié .
Vooral uit de UK veel GS die terug gedraaid zijn, op een manier dat je puur moet kijken naar de andere zaken , maar elektronisch kan zelf een ervaren dealer het niet zien, in mijn speurtocht naar een GS heb ik al een paar ontmaskert .

Vaak zie je bij import terug gedraaide tellers, schadefietsen of achterstallig onderhoud of verborgen defecten.
maar als je een GS heb met dealer onderhoud, kan iedere dealer dat checken ,, en die Duitse dealesr heb ik wat meer vertrouwen in dan de doorsnee NL dealer.
Bepaalde landen leggen verplicht de KM stand vast dan kunnen ze hooguit een beurt terug.
 
Duitse import is kwalitatief vaak beter dan die uit de UK, of Frankrijk of Belgié .
Vooral uit de UK veel GS die terug gedraaid zijn, op een manier dat je puur moet kijken naar de andere zaken , maar elektronisch kan zelf een ervaren dealer het niet zien, in mijn speurtocht naar een GS heb ik al een paar ontmaskert .

Vaak zie je bij import terug gedraaide tellers, schadefietsen of achterstallig onderhoud of verborgen defecten.
maar als je een GS heb met dealer onderhoud, kan iedere dealer dat checken ,, en die Duitse dealesr heb ik wat meer vertrouwen in dan de doorsnee NL dealer.
Bepaalde landen leggen verplicht de KM stand vast dan kunnen ze hooguit een beurt terug.

Thnx voor de uitleg!
 
@Tracer900GT , je kan ook bij Jager motoren mazzel hebben en er een fatsoenlijke motor kopen. Ik zou echter een BMW te allen tijde meenemen naar een BMW Dealer voor technische keuring. Ik heb het dus niet over welke goedbedoelde "specialist" dan ook, alleen de dealer kan je iets zinnigs vertellen.
- Hij kent de mogelijke standaard gebreken en weet waar hij naar moet kijken.
- Hij kan in het systeem zien wat er in het verleden met de motor gebeurd is en op welke kilometerstanden.

Ook als een BMW geïmporteerd wordt vanuit Duitsland, dan nog is er veel in de server van BMW Berlijn terug te vinden. Iedere keer als een BMW voor service of update wordt binnen gebracht, dan hangt de dealer hem aan de computer, of zet het in het systeem. Dit ivm mogelijke garantie aanvragen en dergelijke.
 
@Tracer900GT , je kan ook bij Jager motoren mazzel hebben en er een fatsoenlijke motor kopen. Ik zou echter een BMW te allen tijde meenemen naar een BMW Dealer voor technische keuring. Ik heb het dus niet over welke goedbedoelde "specialist" dan ook, alleen de dealer kan je iets zinnigs vertellen.
- Hij kent de mogelijke standaard gebreken en weet waar hij naar moet kijken.
- Hij kan in het systeem zien wat er in het verleden met de motor gebeurd is en op welke kilometerstanden.

Ook als een BMW geïmporteerd wordt vanuit Duitsland, dan nog is er veel in de server van BMW Berlijn terug te vinden. Iedere keer als een BMW voor service of update wordt binnen gebracht, dan hangt de dealer hem aan de computer, of zet het in het systeem. Dit ivm mogelijke garantie aanvragen en dergelijke.

Thnx voor de tips. Zal ze meenemen in mijn zoektocht.
 
BMW Dealer...

Mag ik drie sets remblokken voor de R1100S Boxercup ?
> Ja mijnheer da's dan 90,- euro
Word er 270,- in de pinautomaat geklopt, waarop ik zeg: foutje zeker ?
> Nee hoor da's drie maal 90,- maakt 270,- euro
Laat maar dan, ik koop ze wel op het internet !
> Oh wacht even mijnheer, ik heb hier nog een TRW catalogus liggen, en ja dan kosten ze 30,- per set
Grhmpfh hoe kan dat nu weer?
> Tja er staat dan geen BMW logo op
U zegt ?!?

Ik kom daar dus niet meer....
 
BMW Dealer...

Mag ik drie sets remblokken voor de R1100S Boxercup ?
> Ja mijnheer da's dan 90,- euro
Word er 270,- in de pinautomaat geklopt, waarop ik zeg: foutje zeker ?
> Nee hoor da's drie maal 90,- maakt 270,- euro
Laat maar dan, ik koop ze wel op het internet !
> Oh wacht even mijnheer, ik heb hier nog een TRW catalogus liggen, en ja dan kosten ze 30,- per set
Grhmpfh hoe kan dat nu weer?
> Tja er staat dan geen BMW logo op
U zegt ?!?

Ik kom daar dus niet meer....

Waarom niet, omdat jij niet meteen aangeeft imitatie remblokken te willen kopen? :+
 
Een BMW baliemedewerker of verkoper gaat een motor niet keuren, die weten vaak niet eens hoe je een motor moet uitlezen, laat staan een motor technisch beoordelen. Voor dit soort klussen hebben ze mannen in overalls lopen, die hebben doorgaans wel verstand van techniek.

Onderdelen als filters koop ik meest wel bij de dealer, want dat is ook de club waar ik hem uiteindelijk inlever. Zo kan ik enigszins aantonen dat de motor na de garantie periode keurig zijn onderhoud heeft gehad. Remblokken haal ik ook op internet, dat scheelt inderdaad een factor drie op de prijs.
 
Alhoewel ik zo'n Clowntje wel snap,
Wil ik wel vermelden dat het aanbrengen van het logo (door TRW / Brembo of welk andere echte fabrikant die ze maakt voor BMW) natuurlijk wel 60,- per set voor de klant mag kosten...

Je kan dan ook met het BMW logo pronken... Als je ze kan zien...
 
De Brembo remblokken bij de bmw dealer vandaan zijn kwa samenstelling echt anders dan de aftermarket brembos die je overal bij een brembo dealer kan kopen. of dat het geld waard is is aan jou.
 
BMW Dealer...

Mag ik drie sets remblokken voor de R1100S Boxercup ?
> Ja mijnheer da's dan 90,- euro
Word er 270,- in de pinautomaat geklopt, waarop ik zeg: foutje zeker ?
> Nee hoor da's drie maal 90,- maakt 270,- euro
Laat maar dan, ik koop ze wel op het internet !
> Oh wacht even mijnheer, ik heb hier nog een TRW catalogus liggen, en ja dan kosten ze 30,- per set
Grhmpfh hoe kan dat nu weer?
> Tja er staat dan geen BMW logo op
U zegt ?!?

Ik kom daar dus niet meer....

och ik koop mijn BMW remdelen bij brembo ,, goedkoper, niet slechter , en wat kan mij het nou schelen dat er geen BMW logo op de doos staat.
en kan voor veel modellen ook nog verschillende soorten kopen ,, puur race, sportief, regulier gebruik
 
De Brembo remblokken bij de bmw dealer vandaan zijn kwa samenstelling echt anders dan de aftermarket brembos die je overal bij een brembo dealer kan kopen. of dat het geld waard is is aan jou.

Dat klopt, maar zeker achter slijten die BMW remblokken heel erg snel en gaan de standaard Brembo's een stuk langer mee. Deels ook omdat er dikkere remvoering op zit.

Voor heb ik er ook standaard Brembo's op, maar die gaan dermate lang mee dat de besparing uiteindelijk wel meevalt.
 
Dat klopt, maar zeker achter slijten die BMW remblokken heel erg snel en gaan de standaard Brembo's een stuk langer mee. Deels ook omdat er dikkere remvoering op zit.

Voor heb ik er ook standaard Brembo's op, maar die gaan dermate lang mee dat de besparing uiteindelijk wel meevalt.

Bij de LC is dat eh? normaal is de voering op OEM blokken dikker dan op aftermarket blokjes, maar ik denk dat ze bij de LC's minder voering plakken omdat ze er bij de DOHC en zn voorganger er te weinig verkochten? :+

Of het deelintegraal remsysteem is bij een LC wat hongeriger op de achterzijde..
 
Bij de LC is dat eh? normaal is de voering op OEM blokken dikker dan op aftermarket blokjes, maar ik denk dat ze bij de LC's minder voering plakken omdat ze er bij de DOHC en zn voorganger er te weinig verkochten? :+

Of het deelintegraal remsysteem is bij een LC wat hongeriger op de achterzijde..

Yep LC. Ik denk dat het een combi van beiden is en dat na een latere software update de achterrem inderdaad wat minder fel inkomt bij een remactie. Ik doe er nu beduidend langer mee. De eerste 2 jaar gingen ze zo snel dat ik standaard een setje bij me heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan