Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Idd, neem aan dat als de keuze er is dat een 2010 exemplaar te verkiezen is boven een 2008 ivm de nieuwe koppen? Of heeft die weer andere zwakke plekken ten opzichte van de oudere types?
 
Bedankt voor de nuttige informatie. Ik heb onlangs gebruik gemaakt van de diensten voor verhuizing Busje huren Amsterdam | Vergelijk Prijzen en Reviews alles is makkelijk en snel. Ik heb binnen een paar minuten een bestelling voor het juiste moment gemaakt. Een grote selectie van auto ' s in verschillende prijscategorieën. Voor degenen die niet zeker weten of alles in het lichaam past, is er een assistent om het volume te bepalen. De service is erg cool, ik vond het leuk, indien nodig, zal ik een bestelling van hen
 
Laatst bewerkt:
Idd, neem aan dat als de keuze er is dat een 2010 exemplaar te verkiezen is boven een 2008 ivm de nieuwe koppen? Of heeft die weer andere zwakke plekken ten opzichte van de oudere types?
Volgens mijn dealer zijn de DOHC exemplaren van 2010-2012 gewoon de meest betrouwbare GS-en ooit.
Ik heb een 2010 gehad en inderdaad... ook de huidige eigenaar schijnt nog niets voor te hebben gehad, buiten 1 defect verwarmd handvat...
 
Ik heb gisteren bij een officiele BMW dealer mijn 2012 R1200GSA DOHC een 20dkm (grote) beurt laten geven en moest € 725,- afrekenen!
Er zijn geen remblokken en of banden vernieuwd. Het enige extra is een nieuwe dynamoriem vanwege de leeftijd +7 jaar.
Wat is jullie ervaring met de prijs voor een grote beurt, ik vind het eigenlijk nogal duur.
 
Ik heb gisteren bij een officiele BMW dealer mijn 2012 R1200GSA DOHC een 20dkm (grote) beurt laten geven en moest € 725,- afrekenen!
Er zijn geen remblokken en of banden vernieuwd. Het enige extra is een nieuwe dynamoriem vanwege de leeftijd +7 jaar.
Wat is jullie ervaring met de prijs voor een grote beurt, ik vind het eigenlijk nogal duur.

heb je een gespecificeerde rekening gekregen? , die riem moet je best wel een hoop boutjes voor los halen maar geen 3 uur mee bezig en dat riempje kost de hele wereld ook niet .

wat is de totale km stand ? al ze meerdere kleppen moesten stellen kan het wel oplopen als de nokkenassen eruit moesten.
 
Dat riempje kost 20 euro. DOHC's staan nou niet echt bekend om het verlopen van kleppen, dus dat de kleppen uitgebreid gesteld moeten worden lijkt me uitzonderlijk. Ik vind het voor een normale grote beurt wel heel erg aan de prijs.
 
pfff riem wisselen is 30 minuten voor een beetje monteur. Kleppen meten is ook twee vingers in de neus(tenzij er allemaar valbeugels/bashplates en aftermarket verstralers opzitten). gooi er eens 100,- aan sap en filters in.

maarja, uurloon kleine 100,-? nieuwe bougies? remvloeistof/koppelingsolie vervangen? remmen gekuisd? bakolie en cardonolie gedaan? (volgens herr bmw hoeft dat normaal niet geloof ik maar ik deed het wel elke 10k)
 
De GSA is 100% origineel dus geen extra beugels en verlichting etc
De klepspeling was oke dus deze moest slechts gecontroleerd worden, de remvloeistof was oke dus deze is ook alleen gecontroleerd. Verder geen bijzonderheden op de Poly v riem van €27,64,- na. Dus gewoon een 20dkm beurt, de GSA van 2012 heeft 20.600 kilometer gereden en is in nieuwstaat.

Ik heb natuurlijk een gespecificeerde rekening de onderdelen samen waren €365,44,- en het arbeidsloon €360,-
 
Het uurloon bij BMW staat totaal niet meer in verhouding tot de prestatie die geleverd wordt door de monteur, laat staan dat hij daar een fair share van krijgt. Meerendeel lijkt wel te worden gebruikt om de glazen paleizen een de dealer fee naar de importeur te betalen.
 
Het lijkt erop dat de gemiddelde BMW klant gewoon braafjes de aanbeveling van de verkoper opvolgt en z'n GS besteld met alle, of toch enkele volledige paketten.

Kreeg vorige week een mailtje van de verkoper of ik interesse had in één van hun modellen. (mijn emailadres was gekend na de testritten)

Toen ik 'm antwoordde dat er zeker iets voor mij tussenzat, maar dat de optiestrategie van BMW me wellicht zou tegenhouden om er één te kopen viel hij precies uit de lucht.
Het was hem nog niet opgevallen dat je nu dus geen losse opties meer kan kiezen bij de aankoop van een 1250GS.

Als ik 'm mag geloven heeft hij mijn antwoord zelfs doorgestuurd naar BMW belux om te kijken wat hun reactie is. _O-
 
Het uurloon bij BMW staat totaal niet meer in verhouding tot de prestatie die geleverd wordt door de monteur, laat staan dat hij daar een fair share van krijgt. Meerendeel lijkt wel te worden gebruikt om de glazen paleizen een de dealer fee naar de importeur te betalen.


spijker op z'n kop , zeker bij die gecombineerde zaken waar ze BMW en een ander merk voeren ,, zelfde mensen in de zelfde werkplaats , maar op de factuur, en idd zo briljant zijn die salarissen niet.

toen ik uit de autotechniek stapte vond ik het ronduit schokkend dat ik toen ik begon zonder opleiding zoveel meer in de ICT kreeg ,, en na een paar maanden al zoveel gestegen was dat ik meer kreeg dan een chef werkplaats en later bedrijfsleider
 
Dat wordt zometeen wel een dingetje, een goede garage te vinden in de buurt.... De Harley gaat naar het dorp hiernaast waar een kennis van mij een zaak heeft die enkel Harley doet. Met al zijn diploma's op dat gebied vertrouw ik hem gewoon.....

Om nu naar Van Harten te gaan in Amersfoort wordt me wat te gortig denk ik
 
Nog ff geinformeerd bij ''mijn'' BMW dealer en hij rekent €90,- incl btw per uur, dus ja 4 x 90 = 360 eu.
 
Ik heb gisteren bij een officiele BMW dealer mijn 2012 R1200GSA DOHC een 20dkm (grote) beurt laten geven en moest € 725,- afrekenen!
Er zijn geen remblokken en of banden vernieuwd. Het enige extra is een nieuwe dynamoriem vanwege de leeftijd +7 jaar.
Wat is jullie ervaring met de prijs voor een grote beurt, ik vind het eigenlijk nogal duur.

Ik heb afgelopen maand net geen 350 euro betaald voor een beurt en dat is dan incl. een halve uur werk wat niet bij de beurt hoort.
 
Ik heb besloten om een deel vd beurt/onderhoud nu zelf te doen. Remolie reeds gedaan en binnenkort olie/filter, luchtfilter en cardanolie. Remblokken nog prima. Bougies sla ik nog ff over. Daar heb je een klein hulpje voor nodig om uiteindelijk de bougies te kunnen verwijderen.
Dat komt volgend jaar wel. Kleppen stellen is nog lang niet aan de orde. Alle boutjes en moertjes nalopen is zo gepiept.
Leuk om nu eens zelf te doen en het bespaart meteen die hoge uurlonen
 
toen ik uit de autotechniek stapte vond ik het ronduit schokkend dat ik toen ik begon zonder opleiding zoveel meer in de ICT kreeg ,, en na een paar maanden al zoveel gestegen was dat ik meer kreeg dan een chef werkplaats en later bedrijfsleider


Allez jong... en toch nog geen nieuwe GS gekocht ondertussen? Met een inkomen als bedrijfsleider moet dat toch makkelijk kunnen, niet?
 
Allez jong... en toch nog geen nieuwe GS gekocht ondertussen? Met een inkomen als bedrijfsleider moet dat toch makkelijk kunnen, niet?

ik werk tegenwoordig niet full time, en toen in de jaren 90 waren de salarissen in de autotechniek niet zo briljant,
 
Terug
Bovenaan Onderaan