Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Een mooie 12xxgs...._O-

Ik heb het precies zowat gehad met een GS/BMW, geen idee. Ik mis mijn GS wel ergens, maar de politiek die wordt gevoerd voor de nieuwe, en hoe ik wandelen ben gestuurd geweest met die velgen... Bij KTM willen ze blijkbaar niet voor een Superduke GT. Al 7 dagen op een offerte aan 't wachten voor mijn desiderata. Ik ga er niet voor smeken, en ga ook niet meer naar de volgende provincie voor een aankoop zoals ik deed met mijn GS.
Een alternatief is er voor mij niet:
Een Ducati is voor sportieve bikes, een Multi is het écht niet en is bovendien aardslelijk! Een BMW hoeft niet direct meer na de historie, bij KTM willen ze niet. Wat is er dan nog? Ik dacht even om zo'n oude witte Rallye te kopen, maar daarmee ga ik niet blij zijn na het hebben van een nieuwe GS en nu weer mijn nieuwe Ducati. En dat houdt me dus ook tegen aan een DL1000 van Suzuki. 't Is geen BMW hè, en dat zie je wel. Bijvoorbeeld aan die cockpit, en dat stoort mij.

Als Suzuki iets als een S1000Xr had op basis van zijn GSXR in dat mooi felblauw, dan instant! Maar dat is er dus niet.

We zijn een beetje aan 't plannen om te reizen per motor en bagage mee te geven met onze vrouwtjes met de Discovery Sport van mijn broer zodat ook hun hond mee kan. Of ik doe eens een roadtrip met mijn broer met mijn weekendauto. Of ik probeer me te behelpen met de Buell om op verlof te gaan mét bagage zonder vrouwtjes die volgen.
 
Een Ducati is voor sportieve bikes, een Multi is het écht niet en is bovendien aardslelijk! Een BMW hoeft niet direct meer na de historie, bij KTM willen ze niet. Wat is er dan nog?

How how... zo erg is het nog niet he...

Yamaha Superténéré, ik rij sinds dit jaar op mijn tweede, en moet zeggen dat deze motor ten onrechte wat in de vergeethoek wordt geplaatst...
Is de Yamaha niet modern genoeg, en dat zou ik nog kunnen begrijpen, dan nog is er de Triumph Tiger 1200...

Of een Africa Twin 1100...
 
How how... zo erg is het nog niet he...

Yamaha Superténéré, ik rij sinds dit jaar op mijn tweede, en moet zeggen dat deze motor ten onrechte wat in de vergeethoek wordt geplaatst...
Is de Yamaha niet modern genoeg, en dat zou ik nog kunnen begrijpen, dan nog is er de Triumph Tiger 1200...

Of een Africa Twin 1100...

Een Tenere is ook zo'n lelijk smal en hoog ding. Zoals een African Twin. Tiger is ook niet moeders mooiste.
Ongetwijfeld allemaal kei en kei goede motoren. Maar niet mijn smaak, en laat het nu net over emotie gaan bij een motor.
Het is hier al eens gezegd dat een GS ook niet de knapste is, wel, ik vind dat nu wel een mooie motor. Net zoals die KTM echt wel iets heeft. Iets cool. Iets speciaal.
 
Ik heb het precies zowat gehad met een GS/BMW, geen idee. Ik mis mijn GS wel ergens, maar de politiek die wordt gevoerd voor de nieuwe, en hoe ik wandelen ben gestuurd geweest met die velgen... Bij KTM willen ze blijkbaar niet voor een Superduke GT. Al 7 dagen op een offerte aan 't wachten voor mijn desiderata. Ik ga er niet voor smeken, en ga ook niet meer naar de volgende provincie voor een aankoop zoals ik deed met mijn GS.
Een alternatief is er voor mij niet:
Een Ducati is voor sportieve bikes, een Multi is het écht niet en is bovendien aardslelijk! Een BMW hoeft niet direct meer na de historie, bij KTM willen ze niet. Wat is er dan nog? Ik dacht even om zo'n oude witte Rallye te kopen, maar daarmee ga ik niet blij zijn na het hebben van een nieuwe GS en nu weer mijn nieuwe Ducati. En dat houdt me dus ook tegen aan een DL1000 van Suzuki. 't Is geen BMW hè, en dat zie je wel. Bijvoorbeeld aan die cockpit, en dat stoort mij.

Als Suzuki iets als een S1000Xr had op basis van zijn GSXR in dat mooi felblauw, dan instant! Maar dat is er dus niet.

We zijn een beetje aan 't plannen om te reizen per motor en bagage mee te geven met onze vrouwtjes met de Discovery Sport van mijn broer zodat ook hun hond mee kan. Of ik doe eens een roadtrip met mijn broer met mijn weekendauto. Of ik probeer me te behelpen met de Buell om op verlof te gaan mét bagage zonder vrouwtjes die volgen.


het zit je ook niet mee
 
Ieder zijn problemen hè Verhulst, ieder zijn problemen. Breek ajb mijn mond niet open. Ik heb me hier al eens laten meeslepen in een procedureslag die ik aan het voeren ben.
Hoe lang bij jij al niet aan 't sauzen voor de aankoop van een GS trouwens? Ik koop wel elke keer, zelfs gewoon per mail zoals mijn Duc, zonder test te rijden of test te zitten. Vertel me asjeblieft meer :+
 

Echt een cool ding, maar 't gaat mij niet volledig content stellen na een nieuwe GS gehad te hebben, en een Pani in de garage te hebben met alle electronics... Mja :X
 
Ongetwijfeld allemaal kei en kei goede motoren. Maar niet mijn smaak, en laat het nu net over emotie gaan bij een motor.


Een allroad staat nu niet echt bekend om hun mooie design he... Ook een GS is geen mooie motorfiets.

Een motorfiets die ik heel mooi vind is meestal niet erg praktisch.
Kijk naar jezelf, je zit met een pracht van een motor, maar je kan er eigenlijk..... niet veel mee.

Emotie kan, mag en moet soms... maar bij mij gaat het vooral om het rijden zelf. En dan kan je tegenwoordig haast niet om die lelijke hoogpoters heen.


Ik vind die nieuwe Aprilia RS660 een HEEL MOOIE motor, net als de Harley Davidson Street Glide... :9~:9~

Maar zo lang ik met die motoren niet alles kan dat ik graag met een motor doe...dan vrees ik dat ze niet in huis gehaald zullen worden, hoe mooi en vol emotie ze ook mogen zijn.
Ik geniet liever van het rijden op zich, meer van dat dan van de looks van de motor...

Gelukkig heb ik het met mijn vierwieler wel kunnen combineren... looks EN rijgedrag... 8-)
 
Een allroad staat nu niet echt bekend om hun mooie design he... Ook een GS is geen mooie motorfiets.

Een motorfiets die ik heel mooi vind is meestal niet erg praktisch.
Kijk naar jezelf, je zit met een pracht van een motor, maar je kan er eigenlijk..... niet veel mee.

Emotie kan, mag en moet soms... maar bij mij gaat het vooral om het rijden zelf. En dan kan je tegenwoordig haast niet om die lelijke hoogpoters heen.


Ik vind die nieuwe Aprilia RS660 een HEEL MOOIE motor, net als de Harley Davidson Street Glide... :9~:9~

Maar zo lang ik met die motoren niet alles kan dat ik graag met een motor doe...dan vrees ik dat ze niet in huis gehaald zullen worden, hoe mooi en vol emotie ze ook mogen zijn.
Ik geniet liever van het rijden op zich, meer van dat dan van de looks van de motor...

Gelukkig heb ik het met mijn vierwieler wel kunnen combineren... looks EN rijgedrag... 8-)

Ik vind een GS eigenlijk echt wel mooi, maar da's zowat ver de enige Allroad. Zo'n Duke GT had mijn aandacht, maar de KTM-boer dacht er anders over.

Klopt helemaal, Panigale is prachtig, maar ik ga het me ontzien om ermee te reizen. Zonder bagage en veel stops zou ik het nog durven, maar...
 
Ieder zijn problemen hè Verhulst, ieder zijn problemen. Breek ajb mijn mond niet open. Ik heb me hier al eens laten meeslepen in een procedureslag die ik aan het voeren ben.
Hoe lang bij jij al niet aan 't sauzen voor de aankoop van een GS trouwens? Ik koop wel elke keer, zelfs gewoon per mail zoals mijn Duc, zonder test te rijden of test te zitten. Vertel me asjeblieft meer :+

ik moest de nodige hindernissen nemen, maar stapje bij stapje los ik die op, er is meer budget ,, mevrouw verhulst snapt dat er meer geld moet komen en niet de goedkoopste mogelijkheid omdat er anders problemen ontstaan. ,, ik heb niet zoals jij zo ff 25 K liggen om kapot te slaan op een nieuwe motor.
tegenwoordig verdien ik heel wat minder dan 10 jaar geleden door omstandigheden waar ik niks aan kan doen. ( en daar laat ik het ff bij )

tja als je genoeg heb kan je het wel lijden als het toch niet is wat je verwachte , na een domper met velgen waar de lak los laat .
hoop dat je snap dat dit best wrang over komt bij mensen waar het geld niet tot op de plinten klotst ....

aangezien het seizoen na genoeg afgelopen is meestal half november is zo fris en gaan ze strooien en dan zie je handel in winterslaap gaan ,, nog wat opruim acties maar dat was het dan ook weer...
 
63MLLJ_1_4.jpg
 
Ik vind een GS eigenlijk echt wel mooi, maar da's zowat ver de enige Allroad.


Een eigen kind vindt men meestal ook "knap"... Verhulst vindt z'n eigen filmpjes ook "goed" en ja... een GS hoort men nu eenmaal mooi te vinden. Het is niet voor niets de bestverkochte motor en dan dat embleem nog he.. ;)





Doe jezelf een plezier, zet je over de problemen met de BMW dealer en doe jezelf terug een GS cadeau. Het ligt er vingerdik op dat je dat ding mist.
En terecht... het is een beestig goede stuurmotor...

Wil je het wat sportiever en ben je toch niet van zin om van het padje af te gaan, dan nog kan je voor die S1000XR gaan die HenC hierboven ook al toonde...
Wellicht gaat die Paginale dan snel een plaatsje krijgen in je living.. om naar te kijken. 😬
 
ik moest de nodige hindernissen nemen, maar stapje bij stapje los ik die op, er is meer budget ,, mevrouw verhulst snapt dat er meer geld moet komen en niet de goedkoopste mogelijkheid omdat er anders problemen ontstaan. ,, ik heb niet zoals jij zo ff 25 K liggen om kapot te slaan op een nieuwe motor.
tegenwoordig verdien ik heel wat minder dan 10 jaar geleden door omstandigheden waar ik niks aan kan doen. ( en daar laat ik het ff bij )

tja als je genoeg heb kan je het wel lijden als het toch niet is wat je verwachte , na een domper met velgen waar de lak los laat .
hoop dat je snap dat dit best wrang over komt bij mensen waar het geld niet tot op de plinten klotst ....

aangezien het seizoen na genoeg afgelopen is meestal half november is zo fris en gaan ze strooien en dan zie je handel in winterslaap gaan ,, nog wat opruim acties maar dat was het dan ook weer...

Dan zeg ik opnieuw: waarom ga je dan elke dealer ambeteren als je (nog) geen koopintentie hebt. Wij -verkopers onderlings in de showroom- zeggen al eens: “hier is’t voor te kopen, kijken doe je op internet.”
Da’s voor de lol hè gasten, voor er weer commentaar komt, zoals alle collega’s onderling wel zeveren.

Dan deze toch maar Astian...

Ik snap het wel, maar koop je geen BMW hoogpoter om een boxer te hebben?

Een eigen kind vindt men meestal ook "knap"... Verhulst vindt z'n eigen filmpjes ook "goed" en ja... een GS hoort men nu eenmaal mooi te vinden. Het is niet voor niets de bestverkochte motor en dan dat embleem nog he.. ;)





Doe jezelf een plezier, zet je over de problemen met de BMW dealer en doe jezelf terug een GS cadeau. Het ligt er vingerdik op dat je dat ding mist.
En terecht... het is een beestig goede stuurmotor...

Wil je het wat sportiever en ben je toch niet van zin om van het padje af te gaan, dan nog kan je voor die S1000XR gaan die HenC hierboven ook al toonde...
Wellicht gaat die Paginale dan snel een plaatsje krijgen in je living.. om naar te kijken. 😬

Een klant van me, die in de entourage van Top Gear filmde, zei me exact hetzelfde: “jij ziet een GS graag, omdat iedereen dat heeft, maar eigenlijk is dat een lelijke motor.”

Ergens mis ik zeer zeker mijn GS, maar het gaat ook vaak over iemand iets willen gunnen. Hoe ik 2x ben gevaren in ‘t netwerk (eenmaal bij aankoop bij D’Haese, later de velgenhistorie), ik weet het niet... Ik gun het ze niet.
 
Dan zeg ik opnieuw: waarom ga je dan elke dealer ambeteren als je (nog) geen koopintentie hebt. Wij -verkopers onderlings in de showroom- zeggen al eens: “hier is’t voor te kopen, kijken doe je op internet.”
Da’s voor de lol hè gasten, voor er weer commentaar komt, zoals alle collega’s onderling wel zeveren.



Ik snap het wel, maar koop je geen BMW hoogpoter om een boxer te hebben?

zoals je kon lezen kom ik steeds stapjes dichterbij, heb nu wat gespaard, moeders de vrouw snapt nu dat de goedkoopste reeks GS niet de beste optie , heb niet zo veel te besteden zoals jij en anderen.

heb al een boxer dus daar gaat het niet om ,, vind de zit positie zoveel prettiger.

heb serieuze koop plannen , maar trek het nu naar volgend jaar met een 10 weken is het al nieuw jaar dus zo ver is dat niet meer weg.
 
En dan blijf ik zeggen: als je weet dat de aankoopplannen in de koelkast gaan tot volgend (voor)jaar, waarom nu dan gaan testrijden met stock/tweedehandsmotoren die er dan niet meer zijn.

“Ik kom eens kijken naar nen andere auto, maar ‘t is nog niet voor direct hoor meneer, ‘t is maar tegen eind 2021. En ik koop ook nooit nieuw. Hebde zo niks in demo?”

You’ll get the point...
 
En dan blijf ik zeggen: als je weet dat de aankoopplannen in de koelkast gaan tot volgend (voor)jaar, waarom nu dan gaan testrijden met stock/tweedehandsmotoren die er dan niet meer zijn.

“Ik kom eens kijken naar nen andere auto, maar ‘t is nog niet voor direct hoor meneer, ‘t is maar tegen eind 2021. En ik koop ook nieuw. Hebde zo niks in demo?”

You’ll get the point...


heel simpel omdat dit na de proefrit besloten is om dit te doen.
had bedacht om toch water bij de wijn te doen, en voor een 2004-2006 te gaan die koop je voor een 4 a 6 K die kan ik heel goed betalen , maar had nog nooit op zo'n ding gereden wel op de nieuwere GS lucht olie , nieuw inzicht dat ik toch maar voor een update model vanaf 08 moet gaan, dan pak ik een aantal interessante verbeteringen mee
 
Astian en Verhulst, mooie combinatie. Ben het wel met Verhulst eens dat je goed uit je doppen moet kijken voordat je een aankoop doet. Kijken, testen en vergelijken. En Astian, je snapt zelf ook wel dat een Panginale toch echt wel een emotie aankoop is. Enig praktisch nut heeft zo'n ding niet in mijn ogen. Als je geld genoeg hebt kun je je misschien zo'n aankoop veroorloven maar dat is niet voor iedereen weggelegd.
 
Astian en Verhulst, mooie combinatie. Ben het wel met Verhulst eens dat je goed uit je doppen moet kijken voordat je een aankoop doet. Kijken, testen en vergelijken. En Astian, je snapt zelf ook wel dat een Panginale toch echt wel een emotie aankoop is. Enig praktisch nut heeft zo'n ding niet in mijn ogen. Als je geld genoeg hebt kun je je misschien zo'n aankoop veroorloven maar dat is niet voor iedereen weggelegd.

Euhm. Oké Pietje. Dank u. Denk ik. Wat jij van het praktisch nut (als dat er al is) van een Panigale vindt, laat mij redelijk koud. Hadden wij elkaar al eens gesproken dan?
Mooi dat je rekening hier zo wordt gemaakt. Da's eigenlijk een van de lelijkste dingen die je kan doen.
Je moet weten dat ik sterk overweeg om met die Panigale toch naar Zuid-Frankrijk te rijden. Vertel me meer wat voor een (toetsenbord)held jij bent?

Dat die Pani niet praktisch is, dat had ik inderdaad kunnen raden. Dat ik nu iets wil bij kopen, het heb gehad met het BMW dealernet en dat de KTM-boer niet reageert is dan ook mijn schuld?

Anderzijds: ik kan reizen met de Panigale met meer tussenstops waarbij mijn liefje en mijn broer zijn liefje volgen met hun auto en hun hond meekan. Of mijn broer en ik nemen mijn Porsche om eens te roadtrippen. Of ik trek mijn plan met de Buell.
Mogelijkheden genoeg als men niet wilt verkopen hoor.

Ik weet wel dat ik niemand ga lastigvallen met opvragen van offertes etc etc. Als ik een offerte vraag, is 't eigenlijk gewoon om die te finetunen naar verkoopovereenkomst. Ik hoef zelfs niet te rijden. Deed ik niet met mijn GS. Deed ik niet met mijn Buell. Deed ik niet met de Ducati. In mijn Porsche heb ik een blokje om meegereden, niet zélf gereden.
Dat je goed uit je doppen moet kijken in tweedehands, akkoord. Dat je daarvoor een half jaar van te voren in een bijna-lockdown-situatie (groepsimmuniteit :z :+) dealers moet gaan lastigvallen voor stock die er tegen jouw moment van aankoop toch niet meer is, vind ik iets anders.

Weet je hoe lang het duurt vooraleer je het idee in je hoofd houdt om schoenen te kopen, en ze daadwerkelijk koopt?
Hoe lang duurt hetzelfde voor de aankoop van een auto (of motor)?
Hoe lang duurt zoiets voor een huis?

6 maanden
6 minuten
60 seconden

Da's natuurlijk allemaal maar statistiek en zever die ze je op sales-opleidingen je "wijsmaken" dat hoe duurder de aankoop is, hoe sneller men beslist, ... ... ...

Om maar terug te komen op: waarom nù kijken naar stock/demo/tweedehands als je pas koopt binnen ruim een half jaar?

Enfin, ik heb gezegd, en ik heb dus duidelijk een andere mening. Maar daarvoor zitten we hiervoor ook op een forum.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan