Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Mooi speelgoed maar ik pas er niet in met mijn lange stelten.
mx5_nd_cupcar_1.jpg

Cool. Een collega van me heeft zo'n babyblauwe.
En hij maar blijven volhouden dat zijn lief Maaike heet. Volgens ons is't gewoon Mike.
 
Ik ben vorig jaar geïnteresseerd gaan kijken naar die MX (mijn vrouw rijdt nu met een MAZDA 6 en die rijdt perfect), maar hij is nét te klein voor mijn 1.92 m...

Bij een paniekstop vrees ik ervoor of ik tijdig het rempedaal ingedrukt krijg.... maar het is een héél aantrekkelijk sportwagentje, dat uiteraard niet wordt gesmaakt door sommige Porsche-fanaten... .ik heb een cliënt die 2 Porsches bezit, een recente Targa en een Taycan, en als ik hem hoor praten over "zijn club", waarmee hij regelmatig uitstappen doet, en hoe zij zich dan in restaurants gedragen , dan zie ik ZO reeds die verwaande, nouveaux riches-smoelen voor me... Brrrrrrrrrrrrrr....

Oscar Wilde zei het reeds : ik wil geen lid worden van een club die mij als lid wil...

En neen, Astian, vooraleer je weer geagiteerd in je pen kruipt : ik bedoel jou NIET !
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vorig jaar geïnteresseerd gaan kijken naar die MX (mijn vrouw rijdt nu met een MAZDA 6 en die rijdt perfect), maar hij is nét te klein voor mijn 1.92 m...

Bij een paniekstop vrees ik ervoor of ik tijdig het rempedaal ingedrukt krijg.... maar is een héél aantrekkelijk sportwagentje, dat uiteraard niet wordt gesmaakt door sommige Porsche-fanaten... .ik heb een cliënt die 2 Porsches bezit, een recente Targa en een Taycan, en als ik hem hoor praten over "zijn club", waarmee hij regelmatig uitstappen doet, dan zie ik ZO reeds die verwaande, nouveaux riches-smoelen voor me... Brrrrrrrrrrrrrr....

Oscar Wilde zei het reeds : ik wil geen lid worden van een club die mij als lid wil...

En neen, Astian, vooraleer je weer geagiteerd in je pen kruipt : ik bedoel jou NIET !


ik pas ook niet zo lekker in een MX ,,, maar een Z3/4 dat zit erg goed
 
Ik ben vorig jaar geïnteresseerd gaan kijken naar die MX (mijn vrouw rijdt nu met een MAZDA 6 en die rijdt perfect), maar hij is nét te klein voor mijn 1.92 m...

Bij een paniekstop vrees ik ervoor of ik tijdig het rempedaal ingedrukt krijg.... maar het is een héél aantrekkelijk sportwagentje, dat uiteraard niet wordt gesmaakt door sommige Porsche-fanaten... .ik heb een cliënt die 2 Porsches bezit, een recente Targa en een Taycan, en als ik hem hoor praten over "zijn club", waarmee hij regelmatig uitstappen doet, en hoe zij zich dan in restaurants gedragen , dan zie ik ZO reeds die verwaande, nouveaux riches-smoelen voor me... Brrrrrrrrrrrrrr....

Oscar Wilde zei het reeds : ik wil geen lid worden van een club die mij als lid wil...

En neen, Astian, vooraleer je weer geagiteerd in je pen kruipt : ik bedoel jou NIET !

2 Porsche's en 1 is een Taycan _O- We both know.......

Vandaag een klant bij me gehad die een impressionante collectie heeft. Stelvio QV, 8C, Vantage, 612 Scaglietti, Delta Integrale, .... 't Is ook een garage-houder geweest en heeft al wat auto's bij me gekocht. Hij heeft geen hart voor Duitsers. Had ooit eens een P gekocht. De slechtste auto dat hij ooit heeft gehad. Ik vroeg wat het was. 't Was een Macan. Ik antwoordde: "Een wat? Een bekan?"
Hij kon er wel om lachen. :+
 
't Is een roadster, achterwielaangedreven, betaalbaar en ondertussen al reeds +30 jaar in het gamma... Ik heb een ND.

Nice, blijven na al die jaren leuke wagens.

Je moet weten dat ik sterk overweeg om met die Panigale toch naar Zuid-Frankrijk te rijden. Vertel me meer wat voor een (toetsenbord)held jij bent?

Dat die Pani niet praktisch is, dat had ik inderdaad kunnen raden.

Op elke motor krijg je na een x uur / x km wel een zere kont of zere polsen. Ook op een BMW, zo merkte ik toen ik met 2 vrienden (beide op een tour BMW) naar Italië ben gereden (ik op mijn Kawasaki ZX6R). Het enige verschil is dat de actieradius van een sportmotor flink lager is.

En bagage was wel een dingetje, zij hingen de koffers er in 2 seconden op, ik had een soort bagagerek (op de plek waar normaal de handvatten van de duo zaten) waar ik een weekend tas op vast moest snoeren.

De reis ergens naartoe (en terug) kan ook al ontspanning/vakantie zijn toch? En zeker als anderen je bagage meenemen, dan is het toch prima te doen met een Duc?
 
Nice, blijven na al die jaren leuke wagens.

Thx.... ik heb altijd gezegd dat ik er wel eens één wilde kopen.
Nu, met 45 jaar op de teller, kunnen we misschien al van een lichte vorm van midlife crisis spreken?

Altijd wel een zwak gehad voor zo'n wagens, heb vroeger ook nog met een Toyota MR2 uit 1996 gereden en het plan was dat er ooit zo terug één in huis moest komen... Maar als je ziet wat ze voor die wagens nog durven vragen. 😬 Precies of ze zijn van goud.

Dan beter nieuw, modern, zuinig en even plezant.



En zeker als anderen je bagage meenemen, dan is het toch prima te doen met een Duc?

Zelfs met bagage... We kennen allemaal Sjaak toch wel met z'n R1?
 
Ik kan OEM valbeugels kopen van een bmw r1200gs ralley uit 2018. Dit betreffen de valbeugels rond de cilinderkoppen. Passen deze valbeugels van de raley 2018 ook op een r1200gs uit 2014?
Alvast bedankt.
 
Als het goed is moeten de beugels passen.

Als je valbeugels wilt kopen, ga dan naar Crash bars for BMW R 1200 GS LC (2013 - 2018) - Basic silver
Topkwaliteit valbeugels en vlotte service. Je kan daar ook een los deel bestellen mocht je een keer plat gaan, bij BMW zit je meteen aan een complete set of je betaald de hoofdprijs als spare part.

Thnx!

Ik ken de beugels van Heed. Alleen vind ik deze niet zo mooi als de OEM beugels.
 
Ik heb de Heed beugels ook getest op mijn voormalige CRF1000. Uitstekend moet ik zeggen, er lag alleen wat lak vanaf....... 8)7
 
Ik kan OEM valbeugels kopen van een bmw r1200gs ralley uit 2018. Dit betreffen de valbeugels rond de cilinderkoppen. Passen deze valbeugels van de raley 2018 ook op een r1200gs uit 2014?
Alvast bedankt.

Heeft jouw motor een stuurdemper? zo nee is het een productie 2013 fiets en is de opname voor de motorbeschermbeugels anders.
 
Euhm. Oké Pietje. Dank u. Denk ik. Wat jij van het praktisch nut (als dat er al is) van een Panigale vindt, laat mij redelijk koud. Hadden wij elkaar al eens gesproken dan?
Mooi dat je rekening hier zo wordt gemaakt. Da's eigenlijk een van de lelijkste dingen die je kan doen.
Je moet weten dat ik sterk overweeg om met die Panigale toch naar Zuid-Frankrijk te rijden. Vertel me meer wat voor een (toetsenbord)held jij bent?


Dat die Pani niet praktisch is, dat had ik inderdaad kunnen raden. Dat ik nu iets wil bij kopen, het heb gehad met het BMW dealernet en dat de KTM-boer niet reageert is dan ook mijn schuld?

Anderzijds: ik kan reizen met de Panigale met meer tussenstops waarbij mijn liefje en mijn broer zijn liefje volgen met hun auto en hun hond meekan. Of mijn broer en ik nemen mijn Porsche om eens te roadtrippen. Of ik trek mijn plan met de Buell.
Mogelijkheden genoeg als men niet wilt verkopen hoor.

Ik weet wel dat ik niemand ga lastigvallen met opvragen van offertes etc etc. Als ik een offerte vraag, is 't eigenlijk gewoon om die te finetunen naar verkoopovereenkomst. Ik hoef zelfs niet te rijden. Deed ik niet met mijn GS. Deed ik niet met mijn Buell. Deed ik niet met de Ducati. In mijn Porsche heb ik een blokje om meegereden, niet zélf gereden.
Dat je goed uit je doppen moet kijken in tweedehands, akkoord. Dat je daarvoor een half jaar van te voren in een bijna-lockdown-situatie (groepsimmuniteit :z :+) dealers moet gaan lastigvallen voor stock die er tegen jouw moment van aankoop toch niet meer is, vind ik iets anders.

Weet je hoe lang het duurt vooraleer je het idee in je hoofd houdt om schoenen te kopen, en ze daadwerkelijk koopt?
Hoe lang duurt hetzelfde voor de aankoop van een auto (of motor)?
Hoe lang duurt zoiets voor een huis?

6 maanden
6 minuten
60 seconden

Da's natuurlijk allemaal maar statistiek en zever die ze je op sales-opleidingen je "wijsmaken" dat hoe duurder de aankoop is, hoe sneller men beslist, ... ... ...

Om maar terug te komen op: waarom nù kijken naar stock/demo/tweedehands als je pas koopt binnen ruim een half jaar?

Enfin, ik heb gezegd, en ik heb dus duidelijk een andere mening. Maar daarvoor zitten we hiervoor ook op een forum.
Misschien moet je dit soort reacties wat minder persoonlijk opvatten. Wat ik (de toetsenbordridder) hier schrijf is gewoon een mening. Niet meer en niet minder. Er zijn namelijk mensen die wel een heleboel opties overwegen voordat ze een aankoop doen, mensen zoals Verhulst. Zoveel mensen, zoveel meningen.
 
Misschien moet je dit soort reacties wat minder persoonlijk opvatten. Wat ik (de toetsenbordridder) hier schrijf is gewoon een mening. Niet meer en niet minder. Er zijn namelijk mensen die wel een heleboel opties overwegen voordat ze een aankoop doen, mensen zoals Verhulst. Zoveel mensen, zoveel meningen.

Hoe lang is Verhulst al niet een GS aan't kopen. Ik snap dat niet. Maar da's mijn mening, en daarvoor zitten we op een forum.
Ik blijf niet snappen dat je een dealer zijn tijd gaan verdoen, en er waren hier nog mensen die zeiden dat de dealer voor niets de motor weer moet oppoetsen etc etc.

Een dure aankoop goed afwegen is normaal en doet elks om zijn manier. Dealers gaan ambeteren zonder enige koopintentie???

Ik heb ooit ook al de vraag gehad: "meneer, ik heb op autoscout een FPACE gezien, kan ik bij u eens komen testrijden?"
Wat denk je nu écht zelf eigenlijk. Ik moet er wel bij zeggen dat ik er een nieuwe stock FPACE aan heb verkocht :+

Je snapt wat ik bedoel. Ik zou het niet durven en vind het zelfs de schaamte voorbij. Overal testrijden, filmpjes maken waarvan we ons afvragen wat de meerwaarde is, en uiteindelijk toch maar weer een excuus hebben om niet te moeten kopen. Overname, niet het juiste bouwjaar, corona-crisis, ...

Nogmaals: ik kocht mijn laatste Ducati gewoon per mail zonder veel poespas. Dat Verhulst dan jouw post gaat liken is niet te verwonderen natuurlijk ;) Want ja, persoonlijk opvatten, het ging toevallig wel over een Panigale. Hoeveel in dit draadje hebben er een? Ik màg je dan toch van antwoord dienen, Pietje?
 
Misschien moet je dit soort reacties wat minder persoonlijk opvatten. Wat ik (de toetsenbordridder) hier schrijf is gewoon een mening. Niet meer en niet minder. Er zijn namelijk mensen die wel een heleboel opties overwegen voordat ze een aankoop doen, mensen zoals Verhulst. Zoveel mensen, zoveel meningen.

Hoeveel tijd van motorzaken moet je verdoen, is dat ook een overweging? als je al weet dat je een jonger model zoekt, en je weet dat je het budget niet hebt, of deze specifieke te duur vind, waarom zou je dan gaan proefrijden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan