Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Nog een paar honderd kilometer en dan staat hij op een ton. Drie jaar geleden heb ik mijn 2009 r1200gs met 65000 km gekocht bij Marius in Laren, beter bekend als Mamola. Hij rijdt nog steeds fantastisch lekker, en wordt goed onderhouden, niks mis mee. Een auto is met 100000 km nog bijna nieuw. Waarom vinden we zo’n km stand bij motoren zo hoog??
F3D2FAD6-7945-4153-81AB-793B2DBC8108.jpeg
 
Nog een paar honderd kilometer en dan staat hij op een ton. Drie jaar geleden heb ik mijn 2009 r1200gs met 65000 km gekocht bij Marius in Laren, beter bekend als Mamola. Hij rijdt nog steeds fantastisch lekker, en wordt goed onderhouden, niks mis mee. Een auto is met 100000 km nog bijna nieuw. Waarom vinden we zo’n km stand bij motoren zo hoog??Bekijk bijlage 1555007

mooie remschijfies, tijd voor nieuwe? :+
 
Waarom vinden we zo’n km stand bij motoren zo hoog??

Mijn 2007 GSA heb ik ingeruild met 160.000 op de teller omdat ik nogal hebberig werd bij het idee van een nieuwe 2014 waterkoeler. Die heeft inmiddels ook bijna 160.000km op de teller staan en daar ga ik nog wel even mee door rijden. Ik snap dus ook die obsessie niet met hoge kilometerstanden. Een motor van 10 jaar oud met 10.000km op de teller zou ik minder snel kopen dan eentje met 100.000km op de teller. Al dat stil staan is helemaal niet goed voor een motor (ook niet voor een auto trouwens).
 
Nog een knappe DOHC te koop.
"Inruil graag" staat er onder!


beetje ver weg van Twente,, heel onpraktisch om dat geregeld te krijgen lijkt me wel een net ding, wel lelijke kleur maar dat is wel te fixen

Ik kan ze voor deze prijs ook wel dichterbij krijgen , bespaar ik me zo'n reis van ruim 300 km enkele reis ......
 
Nog een paar honderd kilometer en dan staat hij op een ton. Drie jaar geleden heb ik mijn 2009 r1200gs met 65000 km gekocht bij Marius in Laren, beter bekend als Mamola. Hij rijdt nog steeds fantastisch lekker, en wordt goed onderhouden, niks mis mee. Een auto is met 100000 km nog bijna nieuw. Waarom vinden we zo’n km stand bij motoren zo hoog??Bekijk bijlage 1555007


mooi ding ,, ik zou hem rustig kopen met 100 K op de klok als de prijs erop is afgestemd,, en Marius is een goede kerel ,, heb er m'n 850 gekocht en nu wil ik een GS ,, een 2004-2006 kan ik betalen ,, en als ik zie wat een 2007-2009 doet zijn die ook haalbaar , dan denk ik dat ik met een 08 echt een betere GS heb dan een eerste reeks r 1200 GS daarom heb ik die gele niet gekocht waar ik proef gereden op heb, daar zijn immers proefritjes voor.

een 2010-2013 dat krijg ik gewoon hier thuis niet voor elkaar zonder dingen op scherp te zetten, dat is het me niet waard, dan maar op een 08 GS , die is beter dan die oude en betaalbaarder ,, een acceptabel compromis .
 
Misschien toch eens de stoute schoenen aantrekken en de grens van Twente slechten
Wat je vanver haalt smaakt het best..


300 km enkele reis ,,,, ik kan bij die Mamola een nette 2010 GS met 50 K km voor 9,6 K krijgen en Laren is dichtbij dan is dat beter maar zoveel zit er gewoon niet in de achterzak wat erbij moet.
 
Ik snap echt niet wat het probleem is.
Ik ben mijn auto veel verder dan 300km gaan halen. En dan nog eens terug om hem daadwerkelijk op te halen.

Dat heb je er toch voor over om een goed exemplaar te hebben. Dat hoort er toch gewoon bij? Da's toch maar eenmaling? Natuurlijk, in jou geval, als 't maar is om proefritjes te rijden.......
 
Een auto is met 100000 km nog bijna nieuw. Waarom vinden we zo’n km stand bij motoren zo hoog??

Denk niet dat de kilometerstand op zich zo'n probleem is... eerder het aanbod van dezelfde motoren met veel lagere kmstanden..

Hoeveel km rijdt een doorsnee motorrijder uit NL of BE met z'n motor per jaar? 5000?


Ik leverde eind vorig jaar mijn S10 van 2015 in met meer dan 80000km op de teller. In de showroom stonden er nog 3 te koop, uit 2012 en 2013...
Degene met de hoogste kmstand had er 35000...

Alhoewel die van mij tiptop in orde was zouden de klanten 'm toch laten staan voor die andere 3 met lagere kilometerstanden... de mijne is voor export vertrokken.
Wellicht rijdt 'm nu ergens in het buitenland met de helft van de kilometers op de teller.
 
Thx.... ik heb altijd gezegd dat ik er wel eens één wilde kopen.
Nu, met 45 jaar op de teller, kunnen we misschien al van een lichte vorm van midlife crisis spreken?

Motor rijden doe je al, dus dat vooroordeel kun je alvast naast je neerleggen :+

Al dat stil staan is helemaal niet goed voor een motor (ook niet voor een auto trouwens).

Dat stilstaan is zeker niet goed met E10 in de tank (denk aan alle thuiswerkers).

Ik snap echt niet wat het probleem is.
Ik ben mijn auto veel verder dan 300km gaan halen. En dan nog eens terug om hem daadwerkelijk op te halen.

Dat heb je er toch voor over om een goed exemplaar te hebben. Dat hoort er toch gewoon bij? Da's toch maar eenmaling? Natuurlijk, in jou geval, als 't maar is om proefritjes te rijden.......

Zelfde verhaal als met de rit naar je vakantie adres, de zoektocht naar je volgende auto/motor, het bezichtigen, proefrijden en ophalen (mits je uberhaupt koopt) is toch onderdeel van het feestje? Ga met iemand die dat ook leuk vindt, maak er een dagje uit van.
 
Ik snap echt niet wat het probleem is.
Ik ben mijn auto veel verder dan 300km gaan halen. En dan nog eens terug om hem daadwerkelijk op te halen.

Dat heb je er toch voor over om een goed exemplaar te hebben. Dat hoort er toch gewoon bij? Da's toch maar eenmaling? Natuurlijk, in jou geval, als 't maar is om proefritjes te rijden.......


om te gaan kijken en proefrijden kost me gewoon een dag 300 km heen en weer 300 km terug zit je mooi ruim 6 uur in de auto,, gaat het door dan moet de 850 er heen voor de inruil prijs ,, die rit ga ik er niet mee maken , over snelweg is niet leuk en binnen door duurt te lang.
kunnen ze mooi gebruik van maken als er dan bent me de inruil om weinig terug te geven ga je zonder resultaat weer terug dan denken ze dat je toeschietelijker bent,, ,, en als je wat heb garantie rij je ook niet ff langs...

en die < 2010 zijn politiek niet haalbaar is mij het gezeik niet waard , dan maar een 08 wat ik wel rond heb.
 
Maar wat is nou die dag in de auto als je er een goede fiets voor koopt waar je de komende 5-10 jaar mee doet?

En anders bel je toch ff van tevoren, leg je de situatie uit en vraag je of ze je (desnoods op basis van foto's en walk around YouTube filmpjes) vooraf een indicatie willen geven qua inruil?

Kun je daarna altijd nog bepalen of je er voor wilt rijden. Zo nee, heb je een alternatief achter de hand als je toch naar Laren oid gaat.
 
Maar wat is nou die dag in de auto als je er een goede fiets voor koopt waar je de komende 5-10 jaar mee doet?

En anders bel je toch ff van tevoren, leg je de situatie uit en vraag je of ze je (desnoods op basis van foto's en walk around YouTube filmpjes) vooraf een indicatie willen geven qua inruil?


En dan nog ... wie zegt dat je met de auto moet gaan?

Ineens ff met die 850 tot daar rijden en meteen die overnameprijs bespreken...

Geen dank voor deze tip, Verhulst.
 
Maar wat is nou die dag in de auto als je er een goede fiets voor koopt waar je de komende 5-10 jaar mee doet?

En anders bel je toch ff van tevoren, leg je de situatie uit en vraag je of ze je (desnoods op basis van foto's en walk around YouTube filmpjes) vooraf een indicatie willen geven qua inruil?

met een auto is het zoveel makkelijker , je rijd er immers makkelijker afstanden mee en geen last van het weer.
je kan alles in 1 x doen dat je alleen hoef om te ruilen , met een motor is het lastiger op die afstanden.

ja met dat filmpje krijg je wel een bod maar als ze hem echt zien het meeste maar als ze al een bod gedaan hebben gaat ie niet zo snel omhoog is me opgevallen dan als ze hem in het echt zien zonder op afstand een bod
En dan nog ... wie zegt dat je met de auto moet gaan?

Ineens ff met die 850 tot daar rijden en meteen die overnameprijs bespreken...

Geen dank voor deze tip, Verhulst.


lees het bovenstaande maar .
 
🤦‍♂️

Waarom wil je eigenlijk nog een GS?


de zithouding ,, betere wind bescherming mogelijk , meer comfort = kan dan wel afstanden rijden ..

een GS is eigenlijk een soort power SUV ,, en een R is meer een cruise cabrio ,, je kan strak door de bocht, maar vanaf 100 km word het minder leuk. en zijn dagtoertochten toch minder leuk
 
de zithouding ,, betere wind bescherming mogelijk , meer comfort = kan dan wel afstanden rijden ..

een GS is eigenlijk een soort power SUV ,, en een R is meer een cruise cabrio ,, je kan strak door de bocht, maar vanaf 100 km word het minder leuk. en zijn dagtoertochten toch minder leuk
Bmw - R 1200 Gs
Om de hoek, er staan zat mooie gs' en van '08, '09 en '10 te koop voor minder als €8000,-
Gratis gaan ze die GS niet wegdoen, en er zal altijd wel iets mee zijn. Je kunt ook eeuwig naar die speld in een hooiberg blijven zoeken natuurlijk en iedereen hier op het forum scherp blijven houden.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan