Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

hoe zit het met de pakkans in de streek?
want in onze "achtertuin" "Eifel" wordt die toch "iets" te hoog.
In mijn streek (Alpes Maritimes) zijn er beruchte controleplekken en bekende zo goed als politievrije plekken.

Naar het einde van de maand toe, wordt de pakkans op zaterdag erg groot : de gendarmes vatten dan post met speedguns en ploegjes motoragenten en er worden dan UITSLUITEND motorrijders geviseerd.

Ook worden motorrijders dan systematisch in fuiken gelokt en tegengehouden om de motorfietsen (vooral de banden) grondig te controleren.
Het overkwam me ooit met bijna geheel versleten banden, terwijl ik een afspraak had op maandag voor een nieuw setje..,het feit dat ik plots geen stom woord Frans meer sprak of verstond, liet de gehaaste gendarme dan maar beslissen om me zonder bekeuring te laten vertrekken na een speech in bar slecht Engels, die ik zowaar ook plots niet begreep... ik zie de vent nog hoofdschuddend weglopen over zoveel stupiditeit...:+
 
Laatst bewerkt:
Je mag als Belg van de Nederlandse overheid enkel het grondgebied inrijden ZONDER te stoppen, te shoppen, iets te eten of te drinken.

Dat red ik niet als ik tot in Harderwijk moet rijden om dàn met een toerrit te beginnen....
Denk je werkelijk dat ook maar iemand dat controleert?

Ik wist overigens niet dat dat echt een dwingende voorwaarde is. Linkje?
 
Ook dát leidt soms tot plotse “achtervolgingen “ als zo’n haantje zich realiseert dat hij door twee bejaarden op een alomtegenwoordige GS werd voorbijgevlamd (met een buitenlands kenteken, ook nog ).
Bij deze nogmaals vereeuwigd :+

Je mag als Belg van de Nederlandse overheid enkel het grondgebied inrijden ZONDER te stoppen, te shoppen, iets te eten of te drinken.

Dat red ik niet als ik tot in Harderwijk moet rijden om dàn met een toerrit te beginnen....
Zie boven :X;)
 
Denk je werkelijk dat ook maar iemand dat controleert?

Ik wist overigens niet dat dat echt een dwingende voorwaarde is. Linkje
Denk je werkelijk dat ook maar iemand dat controleert?

Ik wist overigens niet dat dat echt een dwingende voorwaarde is. Linkje?
Of het gecontroleerd wordt weet ik niet (geparkeerde Belgische motorfietsen ?), maar hier is het linkje van het Belgische Ministerie van Buitenlandse zaken over Nederland :


In tegenstelling tot wat de titel van deze link laat vermoeden, leest de relevante tekst als volgt :

Toerisme:

  • Alle niet-noodzakelijke reizen naar Nederland worden sterk ontraden.
  • Alle reizigers afkomstig uit België moeten na binnenkomst in Nederland 10 dagen in (thuis)quarantaine gaan. Vanuit België naar Nederland reizen om te feesten, boodschappen te doen of een dagje uit is dus niet mogelijk.
  • Voor bepaalde groepen reizigers geldt een uitzondering: bv. zorgprofessionals, grensmedewerkers en transportmedewerkers , als zij voor hun werk reizen, hoeven niet in thuisquarantaine tenzij zij klachten hebben. Ook moet u niet in thuisquarantaine te gaan indien u alleen door Nederlandse regio's rijdt zonder te stoppen.
 
Ziet er goed uit qua weersverwachting
Screenshot_20201103-201455_Samsung Internet.jpg
 
Misschien een groter pand op termijn. De bovenliggende appartementen waren kortgeleden ook al verkocht...
 
Ik kom bij Van Poelgeest met mijn 4-wieler. Vestigingen waar ik kom (Amstelveen en Noordwijk) zijn erg klantvriendelijk.


 
Hij moet het inderdaad ook nog WILLEN in deze vreemde, ongunstige tijden.
Ik ben blij dat ik nu niet aan het begin van mijn loopbaan sta.... hoewel, ik zou dat jonge, athletische lijf en dat ongelooflijke sex-appeal van mijn jonge jaren wel terugwillen ... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan